Karbüratör hortumuna takılan bant ne işe yarar?

kardeşim hortum daha soğuk bir havayı motora almak için o kadar uzun öncelikle onu söyleyim çünkü hortum kısa olunca motora yakın yerden hava çektiği için sıcak hava karbüratöre zarar veriyor bant kısmında ise ustan doğruyu yapmış benzinde biniyorsan sök at ama lpg de biniyorsan banta belli bir kısmının kapatılması lazım karbüratör ağzının aracın çekişiyle ilgili bir şey

Ben hem benzinle hem lpg ile binmek istiyorum. Zira hep lpg kullanmak bazı parçaların çabuk eskimesine neden oluyor. Yarım yapıştırdık ama dikiş tutturamadık. Araba sabah çalıştığında rölanti düşük, zor duruyor, ısınınca normal...
 
Sonunda arabadaki problemi çözdüm, sorun karbüratördeymiş:
http://www.renaultfanclub.com/renau...n-fan-klima-mars-3lusune-gucu-yetmiyor-3.html

Forumda bahsi geçen bant Renault 19 1.6 RT 96' LPG Klima Karbüratör araçlarda 3/4 oranında yapıştırılması idealdir. Tam kapatıldığında araba çalışmaz, eğer çalışıyorsa sizde de bendeki sorundan var demektir, yani karbüratöre bir yerden hava geliyor, üstelik hava filtresine bile uğramadan...

Klima açılınca rölanti düşer diyenler yanıldı. Enjeksiyonlu motorlar için haklılar ancak karbüratörlü bir araçtan bahsediyorsak örneğin benim araçta başka hiçbir sorun yok ise silecek suyu yanında bulunan rölanti müşürü klima devreye girdiğinde rölantiyi yükseltir. Tabi lpg daha güçsüz bir yakıt olduğundan durum şöyle olur. Benzinde normalde rölanti 8.5 iken klima devreye girdiğinde 14 oluyor, lpg'de ise normalde 10 olan rölanti klima devreye girdiğinde 12 oluyor. Yani bir artış var. Aksi durum varsa iyi bir ustaya gidin. Klima motoru düşük rölantiden yanarsa masraf büyür...

Foruma katkısı olan herkese teşekkür ederim, tartışa tartışa buluyoruz bazı şeyleri. Herşey için teşekkürler. İyi forumlar... :)
 
Geri
Üst