Karbüratör hortumuna takılan bant ne işe yarar?

Benim bildiğim bu tip eski motorlarda karboritor üzerinde ki hava filtresi kış ve yaz modu oluyor. O hortum boşuna oraya konmamış anlayacağınız. Kış moduna alındığında kapaküzerinde o horumun azını kapatacak birçıkıntı olması gerekir o çıkıntı kışın o hortumdan gelen soğuk havayı kapatarak motordan gelen sıcak havayı alması sağlanmakta. Yazın ise bu işlemin tam tersi yapılmakta.
 
Lpg den kaynaklı o bant. Yakıt+hava karışımı için
benzinli motor %40 hava çekiyorsa lpgli motor %10 hava çekiyor.
o bantı söktüğünüzde aracınız lpg de çalışmayacaktır.

Üstad öyle bi sarıp sarmaladı ki su bile sızmaz değil %10 hava. Onun ideali ne kadarını bantlamaktır?
 
Üstad öyle bi sarıp sarmaladı ki su bile sızmaz değil %10 hava. Onun ideali ne kadarını bantlamaktır?

Valla kimisinde yarısı bantlı oluyor kimisinde seninki gibi tamamı. %10 afaki bir rakamdı oraya takılma
Kapatılması gerektiğini biliyorum ama ne kadar kapatılması gerekir emin konuşamıyorum.
Ben kendi gaz ayarımı kendim yapıyorum. bantlama işleminide kendim yapıyorum.

bende R11 1.4 var mesela. o bantı taktığı yerin hemen arkasında bir boru daha vardır.
bende orası komple açık, senin resimlerdeki kısım hemen hemen tamamen kapalı.
çekişde gayet iyi yakıtta..
 
Benim bildiğim bu tip eski motorlarda karboritor üzerinde ki hava filtresi kış ve yaz modu oluyor. O hortum boşuna oraya konmamış anlayacağınız. Kış moduna alındığında kapaküzerinde o horumun azını kapatacak birçıkıntı olması gerekir o çıkıntı kışın o hortumdan gelen soğuk havayı kapatarak motordan gelen sıcak havayı alması sağlanmakta. Yazın ise bu işlemin tam tersi yapılmakta.

Bu durumda bizim 19'a kış bakımı mı yapılmış oluyor, usta sardı iyice hiç boşluk yok, motordaki ısıttığı havayı kullanacak. Halbuki açsa hortumun ucu sol ön farla teker arasından bir yerden temiz hava alacak. Yaz günü motordan daha serin bir hava elde eder...
 
aslında bu bantlamayı cozmek ıcın mıkser koyuyorlar
mikser-cw9f4-12205.jpg
 
onun faydası cok yok demeyn o kaputun ucundan soguk hava cekıyor cıkartırsanz taamamen motorun uzerınde dolasan sıcak havayı cekecektir sıcak hava motora gırınce performans kaybı olur
 
Benim bildiğim bu tip eski motorlarda karboritor üzerinde ki hava filtresi kış ve yaz modu oluyor. O hortum boşuna oraya konmamış anlayacağınız. Kış moduna alındığında kapaküzerinde o horumun azını kapatacak birçıkıntı olması gerekir o çıkıntı kışın o hortumdan gelen soğuk havayı kapatarak motordan gelen sıcak havayı alması sağlanmakta. Yazın ise bu işlemin tam tersi yapılmakta.

tıpoda bu sistem otomatık olarak yapılıyor hava fıltresının kutusunda 2 delık var ve bu delıklerın tam ortasında bır kapak, delıgın bırı camurluktan soguk hava digerı ıse manıfolttan sıcak hava cekıyor çalışması ise şöyle, motor sogukken kapak dıs havayı kapatıyor ve manıfolttan havayı cekıyor motor ısındıkca sıcak hava kapagın yon değiştirip sıcak hava gırısını kapatmasını saglıyor boylece araba soguk hava alıp performansı dusmuyor
1509090925054214.jpeg
 
Son düzenleme:
O bantı çok sıkıntı yapmana gerek yok.
Herşey normal. belki ucu biraz açılabilir...
 
Geri
Üst