Kadjar'da tespit edilen arizlari burada toplayalim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan brawogt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bildiğim kadarıyla turbo zarar görmesin diye arabayı çalıştırınca hemen hareket etmemek ve durduğumuzda da hemen stop etmemek gerek. Ancak bu arabada stop start özelliği var, kırmızı ışıkta falan beklerken bi süre sonra araba stop ediyor. Bu durum turboya zarar verir mi?

Hiç bir zararı olmaz çünkü araç s&s özelliğinde 4 pistonun 2 sini kapatarak 2 sini çalıştırmaya devam ediyor ve bu şekilde araç motorda yağlama görevine devam ettirmekte olduğundan dolayı zarar vermez. Yarım kontak tam kontak mantığı düşünün.
 
Teşekkür ederim ama stop edeceğimiz zaman ve çalıştırdıktan sonra hareket etmek için yine bir süre beklemek gerekiyor dimi?
 
Hiç bir zararı olmaz çünkü araç s&s özelliğinde 4 pistonun 2 sini kapatarak 2 sini çalıştırmaya devam ediyor ve bu şekilde araç motorda yağlama görevine devam ettirmekte olduğundan dolayı zarar vermez. Yarım kontak tam kontak mantığı düşünün.

Çok saçma. Kim dediyse size hiç araçtan anlamıyormus. 2 piston çalışıyorsa neden hiç ses duymuyoruz? Bi de benim araç 3 silindir onda nasil oluyor?

Arkadasa cevap olarak; aracı zaten cok zorladiysaniz yag sıcaklığı artar. Yag sıcaklığı belli bir seviye ustuyse s s aracı stop ettirmiyor zaten. Problem yok yani.
 
Önceki arabam auriste direksiyon üzerindeki telefon tuşuna bastığımda son arananlar listesi olurdu. Bugün fark ettim ki telefon bağlı olduğu halde bu tuşa basınca herhangi bir fonksiyon görmüyor. Bilgisi olan var mı acaba?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Arabada handsfree kullanan yok mu? Sadece telefonu kapatmaya mı yarıyor bu tuş? Sizde nasıl?
 
Teşekkür ederim ama stop edeceğimiz zaman ve çalıştırdıktan sonra hareket etmek için yine bir süre beklemek gerekiyor dimi?

Merhaba.Motor ve yağ soğukken turbolu araçta çalıştırdıktan sonra 1 dk kadar rolantide beklemek ve performanslı/uzun yol kullanımı sonrası en az 30 sn bekledikten sonra motoru stop etmek turbonun ömrünü uzatmak anlamında yapılması tavsiye edilir.
S&S ta yağ ve motor sıcaklığı uygun olduğu için motorun stop ettikten sonra tekrar start etmesi arasında geçen zamanda yağ zaten tamamen kartere süzülmediğinden herhangi bir zarar vermez.
Manuel araçlarda da kısa süreli park edip motoru çalıştırmada beklemek gerekmez.
Ayrıca energy motorlarda değişken debili yağlama yağı tulumbaları olduğundan debisi devre bağlı eski tip yağlama yağı tulumbalarına göre motor ve turboyu daha iyi yağlarlar.Bu da S&S açısından bir avantajdır.
 
Merhaba.Motor ve yağ soğukken turbolu araçta çalıştırdıktan sonra 1 dk kadar rolantide beklemek ve performanslı/uzun yol kullanımı sonrası en az 30 sn bekledikten sonra motoru stop etmek turbonun ömrünü uzatmak anlamında yapılması tavsiye edilir.
S&S ta yağ ve motor sıcaklığı uygun olduğu için motorun stop ettikten sonra tekrar start etmesi arasında geçen zamanda yağ zaten tamamen kartere süzülmediğinden herhangi bir zarar vermez.
Manuel araçlarda da kısa süreli park edip motoru çalıştırmada beklemek gerekmez.
Ayrıca energy motorlarda değişken debili yağlama yağı tulumbaları olduğundan debisi devre bağlı eski tip yağlama yağı tulumbalarına göre motor ve turboyu daha iyi yağlarlar.Bu da S&S açısından bir avantajdır.

Bilgiler icin tesekkurler artık neredeyse tüm arabalarda bu ozellik mevcut ve fakat halen bu S&S isi bana halen ters geliyor. Sonucta atıyorum 1 dk kırmızı ışıkta bekledikten sonra çalışır çalışmaz gaza basmak durumunda kalıyoruz. Sıkışık trafikte (10 sn de bir durup kalkan) zaten sinir bozucu bir durum oluyor. Direkt kapatıyorum. Eskiden kontak kapatma daha fazla benzin harcarsın derlerdi. Eski kafalıyım herhal biraz :)
 
Merhaba.Motor ve yağ soğukken turbolu araçta çalıştırdıktan sonra 1 dk kadar rolantide beklemek ve performanslı/uzun yol kullanımı sonrası en az 30 sn bekledikten sonra motoru stop etmek turbonun ömrünü uzatmak anlamında yapılması tavsiye edilir.
S&S ta yağ ve motor sıcaklığı uygun olduğu için motorun stop ettikten sonra tekrar start etmesi arasında geçen zamanda yağ zaten tamamen kartere süzülmediğinden herhangi bir zarar vermez.
Manuel araçlarda da kısa süreli park edip motoru çalıştırmada beklemek gerekmez.
Ayrıca energy motorlarda değişken debili yağlama yağı tulumbaları olduğundan debisi devre bağlı eski tip yağlama yağı tulumbalarına göre motor ve turboyu daha iyi yağlarlar.Bu da S&S açısından bir avantajdır.
Aslında zaten bir düğme ile çalıştırabildiğimiz bu araçları kumandadan da çalıştırıp stop edebilsek ne harika olurdu. En azından bu bekleme sürelerini araca giderken ve araçtan uzaklaşırken yapabilirdik. Çok mu tembellik hayali kurdum acaba [emoji4]
 
Bilgiler icin tesekkurler artık neredeyse tüm arabalarda bu ozellik mevcut ve fakat halen bu S&S isi bana halen ters geliyor. Sonucta atıyorum 1 dk kırmızı ışıkta bekledikten sonra çalışır çalışmaz gaza basmak durumunda kalıyoruz. Sıkışık trafikte (10 sn de bir durup kalkan) zaten sinir bozucu bir durum oluyor. Direkt kapatıyorum. Eskiden kontak kapatma daha fazla benzin harcarsın derlerdi. Eski kafalıyım herhal biraz :)
Yeni teknolojilerde daha korumalı ve daha sağlam yapmış olabilirler belki ama bir de şöyle bir durum var; S&S akünün ömrünü düşüren bir sistemdir ve S&S'li araçlarda bulunan aküler de biraz pahalı malesef [emoji15]
 
Bilgiler icin tesekkurler artık neredeyse tüm arabalarda bu ozellik mevcut ve fakat halen bu S&S isi bana halen ters geliyor. Sonucta atıyorum 1 dk kırmızı ışıkta bekledikten sonra çalışır çalışmaz gaza basmak durumunda kalıyoruz. Sıkışık trafikte (10 sn de bir durup kalkan) zaten sinir bozucu bir durum oluyor. Direkt kapatıyorum. Eskiden kontak kapatma daha fazla benzin harcarsın derlerdi. Eski kafalıyım herhal biraz :)
Rica ederim.Aslında özellikle çok sık trafikte S&S benim de çok içime sinmiyor.Sadece kırmızı ışıkta kullanılsa amacına ulaşır ama Özellikle İstanbul trafiğinde bence en iyisi sizin yaptığınız gibi yapmak diye düşünüyorum.:)S&S yakıt ekonomisinin yanında ve emisyon değerleri düşünülerek yapılmış bir sistem.Ama Orçun Bey in de belirttiği gibi akü ve marş motorunu yoran bir sistem.
 
Aslında zaten bir düğme ile çalıştırabildiğimiz bu araçları kumandadan da çalıştırıp stop edebilsek ne harika olurdu. En azından bu bekleme sürelerini araca giderken ve araçtan uzaklaşırken yapabilirdik. Çok mu tembellik hayali kurdum acaba [emoji4]

Size katılıyorum.Aslında motoru stop ettikten sonra arabanın belirlenen zaman kadar çalışmasını sağlayan "Turbo timer" cihazları eskiden beri var.Ama sizin söylediğiniz ve pahalı bazı araçlarda mevcut uzaktan kumanda dan ya da artık günümüzde akıllı telefonlardan araca kumanda etme özelliği olsa çok güzel olurdu.:)

Bu özelliği kit montajı ile yurtdışında yaptırabiliyorsunuz.Ancak araç güvenliği açısından aracın normal güvenlik hususlarından (immo vb.) bazıları by-pass edildiğinden güvenlik eksikliği yaratıyor diye okumuştum.En iyisi bunun orijinal olarak sunulabilmesi.:)
 
Geri
Üst