K7M Megane Coupe

T_angelis

Bayan Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar. Bu post, gruptaki ilk postum olacak qw

2019 ağutos ayında Megane Coupe'mizi aldık. Hasar kayıtsız oluşu ve şase-direklerin sağlam olmasından dolayı tercihimizi bu araçtan yana kullandık.

Kurumsal bir ekspertize gösterme hatası yaptık ve aracın contası yanık çıktı. Kaportada da Sağ arka çamurluğunun tampon ile birleştiği noktada ufak bir çürük farkettik. böyle olmaz dedim ve araca restorasyona giriştim.

Çürüğün yayılmasını önlemek amacıyla oraya fiberglass dolgu ile ufak bir tamir uygulaması yaptım.




işlemin basamaklarından da görüleceği üzere boya zayıftı. Hatta uygulama sonrası rötuşlu yer çok daha güzel göründü.



Bu şekilde aracın geri kalanını da yapalım dedik ve araca komple 1500 grid'lik zımpara yapıp verniğini kazıdıktan sonra, komple akrilik vernik ile uygulama yapıp boyayı canlandırdım.





Yanık conta için üst kapağı açtım, açıktaki tesisatlar makaronladım, avometre ile ecu bağlantı noktalarına giderken kayıp olup olmadığının kontrolünü yaptım, volanı taşlatıp yeni baskı balatayı da takıp motoru kalibrasyonu tam tork anahtarıyla geri topladım.

motor açıkken:



Aracın iç aydınlatmaları fena durumdaydı. Teyp ekranı, saat ve dış ortam sıcaklığını gösteren ekran ise komple karanlıktı. tüm dipsiz ampulleri değiştirdim.

Gögüsü geri toplarken ben:



Bu da gösterge panelinin öncesi ve sonrası:



Airbag uyarısı sürekli yanık kalıyordu, bunu da araç içi temizlik yaparken, sürücü koltuğunun altındaki soketlerin boşta olmasından farkettim. takınca, düzeldi.

El değmişken, aracın üzerindeki atiker sistemin enjektör kütüğünün düzgün çalışmadığını fark ettim. Bu enjektörler, herkesin bildiğinin aksine, tamiri tamamiyle mümkün ve toparlanması kolay enjektörler olduğundan yenisine 150 lira vermedim. Tamir yoluna gittim.



tamir takımını değişmeden önce güzelce balata spreyi ve benzinde bekleterek tüm kalıntılardan arındırdım enjektör kütüğünü. waltek enjektörlerin en büyük sorunu olan gaza geç tepki verme olayını da, enjektör nozüllerini 2.0mm çapta delerek aştım. Şu an saat gibi çalışıyor.

Aracımın son hali:



Sırada aracın içini komple soyup hem izolasyon, hem de komple döşeme yenileme yapacağım. işlemi yaptığımda fotograflarını buradan paylaşacağım.

zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)
 
Maşallah elinize, emeğinize sağlık Coupe'yi yeniden yaratmışsınız. Güzel günlerde, kazasız, belasız ve arızasız sürüşler dilerim.:masallah:bravo
 
Merhabalar. Bu post, gruptaki ilk postum olacak qw

2019 ağutos ayında Megane Coupe'mizi aldık. Hasar kayıtsız oluşu ve şase-direklerin sağlam olmasından dolayı tercihimizi bu araçtan yana kullandık.

Kurumsal bir ekspertize gösterme hatası yaptık ve aracın contası yanık çıktı. Kaportada da Sağ arka çamurluğunun tampon ile birleştiği noktada ufak bir çürük farkettik. böyle olmaz dedim ve araca restorasyona giriştim.

Çürüğün yayılmasını önlemek amacıyla oraya fiberglass dolgu ile ufak bir tamir uygulaması yaptım.




işlemin basamaklarından da görüleceği üzere boya zayıftı. Hatta uygulama sonrası rötuşlu yer çok daha güzel göründü.



Bu şekilde aracın geri kalanını da yapalım dedik ve araca komple 1500 grid'lik zımpara yapıp verniğini kazıdıktan sonra, komple akrilik vernik ile uygulama yapıp boyayı canlandırdım.





Yanık conta için üst kapağı açtım, açıktaki tesisatlar makaronladım, avometre ile ecu bağlantı noktalarına giderken kayıp olup olmadığının kontrolünü yaptım, volanı taşlatıp yeni baskı balatayı da takıp motoru kalibrasyonu tam tork anahtarıyla geri topladım.

motor açıkken:



Aracın iç aydınlatmaları fena durumdaydı. Teyp ekranı, saat ve dış ortam sıcaklığını gösteren ekran ise komple karanlıktı. tüm dipsiz ampulleri değiştirdim.

Gögüsü geri toplarken ben:



Bu da gösterge panelinin öncesi ve sonrası:



Airbag uyarısı sürekli yanık kalıyordu, bunu da araç içi temizlik yaparken, sürücü koltuğunun altındaki soketlerin boşta olmasından farkettim. takınca, düzeldi.

El değmişken, aracın üzerindeki atiker sistemin enjektör kütüğünün düzgün çalışmadığını fark ettim. Bu enjektörler, herkesin bildiğinin aksine, tamiri tamamiyle mümkün ve toparlanması kolay enjektörler olduğundan yenisine 150 lira vermedim. Tamir yoluna gittim.



tamir takımını değişmeden önce güzelce balata spreyi ve benzinde bekleterek tüm kalıntılardan arındırdım enjektör kütüğünü. waltek enjektörlerin en büyük sorunu olan gaza geç tepki verme olayını da, enjektör nozüllerini 2.0mm çapta delerek aştım. Şu an saat gibi çalışıyor.

Aracımın son hali:



Sırada aracın içini komple soyup hem izolasyon, hem de komple döşeme yenileme yapacağım. işlemi yaptığımda fotograflarını buradan paylaşacağım.

zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)


Aracınız hayırlı olsun epey emek vermissiniz güzel günlerde kullanmaniz nasip olsun. Wheeler dealers gibi baştan sona toparlamışsınız. Yaptiginiz yorumlardan bu konuda bilgili olduğunuz da anlasiliyor. Son hali özellikle rengi çok canlı olmuş harika görünüyor. Tekrar iyi günlerde kullanmaniz dileklerimle.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Elinize sağlık. Bu bakımlardan sonra uzun süre aracınıza anahtar sürmezsiniz. Sonraki çalışmaları merakla bekliyoruz.
 
Bu kadar emek ve uğraşıyı görünce gaza geldim taban halısı ve havalandırma lar kirli onları temizlemeye eriniyorum siz neler yapmışsınız gerçekten bravo [emoji122] Tebrik ediyorum konu üzerinden gelişmeleri takip edeceğim
 
Emeğinize sağlık, benim diyen tamircinin girişemeyeceği restarasyona girmişsiniz... :eyv
 
Emeğinize Sağlık Çok Güzel Bir İşçilik Ve Harika Sonuç
 
Herkese güzel cevapları için çok teşekkür ederim.

Otomobiller benim için tutkudan öte. Özellik Renault grubu 90-2000 model araçları çok seviyorum. Megane 1 Coupe faz 1 ise benim ise çocukluktan gelen bir hevesti. Daha yeni F7R almanın eşiğinden döndüm ne yazık ki parça sıkıntısı o aracı benim için imkansız kılıyor.

Bu tip araçları yapabilmek için insanın kendi ustası olması gerektiğine inanıyorum. En bilinçli ustaların bile, özellikle söz konusu araç eski model bir Renault ise "uğraşmaya değmez" şeklindeki biraz küçümseyici yaklaşımları beni buna itti. Ustaların bu yaklaşımlarından ve bilgisizce araç yapmalarından dolayı da aslında emsal yaşındaki araçlara göre taş gibi olan, sıfır araçların parça bolluğuna sahip, hem yakıtta hem yedek parçada oldukça ekonomik olan bu araçların hem piyasaları hem de kondisyonları aşağılarda seyrediyor.

araç hakkında alırken söylenen şeylerden biri 1.6 8v K7M motorun LPG ile uyumsuz oluşuydu misal. Zira gerçekten de, araç motor yaptığım zamandan sonra bile bir düzensizlik yaşıyordu. Service Manual incelediğim zaman, bu motorun enjeksiyonunun semi-sequential denilen, Türkçede yarı full grup tabir edilen siemens fenix enjeksiyon sistemine sahip olduğunu öğrendim. LPG ECU'süne ise tam sıralı girildiği için araç tabi ki düzen tutmuyordu. Kavga dövüş Şaşmaz sanayide gittiğim 5. lpgcide yarı full grup enjeksiyona çevirttim ve düzen tuttu. Lakin aracın LPG uyumsuzluğu efsanesi halk arasında yayıldı bile.

burada olma amacım hem karşılıklı bilgi alışverişi, hem güzel dostluklar. gördüğüm kadarıyla da oldukça sıcak karşılandım :) tekrar herkese teşekkür ediyorum. bugün vakit bulabilirsem, aracın tüm ateşleme-emisyon kontrol-soğutma sistemini revize edeceğim orijinal parçalar ile. gelişmeleri paylaşacağım.
 
Emeğinize sağlık konu sabitlenmeli devamı gelecekse :)
 
Emeğinize sağlık konu sabitlenmeli devamı gelecekse :)
Tabiki de konunun ilerleyişi ni görelim [emoji106]
Böyle güzel konuların sabitlenmesi iyi oluyor gerek yurtiçi gerekse yurt dışından takip edenler oluyor
 
Geri
Üst