- Katılım
- 16 Şub 2020
- Mesajlar
- 20
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar. Bu post, gruptaki ilk postum olacak qw
2019 ağutos ayında Megane Coupe'mizi aldık. Hasar kayıtsız oluşu ve şase-direklerin sağlam olmasından dolayı tercihimizi bu araçtan yana kullandık.
Kurumsal bir ekspertize gösterme hatası yaptık ve aracın contası yanık çıktı. Kaportada da Sağ arka çamurluğunun tampon ile birleştiği noktada ufak bir çürük farkettik. böyle olmaz dedim ve araca restorasyona giriştim.
Çürüğün yayılmasını önlemek amacıyla oraya fiberglass dolgu ile ufak bir tamir uygulaması yaptım.

işlemin basamaklarından da görüleceği üzere boya zayıftı. Hatta uygulama sonrası rötuşlu yer çok daha güzel göründü.

Bu şekilde aracın geri kalanını da yapalım dedik ve araca komple 1500 grid'lik zımpara yapıp verniğini kazıdıktan sonra, komple akrilik vernik ile uygulama yapıp boyayı canlandırdım.


Yanık conta için üst kapağı açtım, açıktaki tesisatlar makaronladım, avometre ile ecu bağlantı noktalarına giderken kayıp olup olmadığının kontrolünü yaptım, volanı taşlatıp yeni baskı balatayı da takıp motoru kalibrasyonu tam tork anahtarıyla geri topladım.
motor açıkken:

Aracın iç aydınlatmaları fena durumdaydı. Teyp ekranı, saat ve dış ortam sıcaklığını gösteren ekran ise komple karanlıktı. tüm dipsiz ampulleri değiştirdim.
Gögüsü geri toplarken ben:

Bu da gösterge panelinin öncesi ve sonrası:

Airbag uyarısı sürekli yanık kalıyordu, bunu da araç içi temizlik yaparken, sürücü koltuğunun altındaki soketlerin boşta olmasından farkettim. takınca, düzeldi.
El değmişken, aracın üzerindeki atiker sistemin enjektör kütüğünün düzgün çalışmadığını fark ettim. Bu enjektörler, herkesin bildiğinin aksine, tamiri tamamiyle mümkün ve toparlanması kolay enjektörler olduğundan yenisine 150 lira vermedim. Tamir yoluna gittim.

tamir takımını değişmeden önce güzelce balata spreyi ve benzinde bekleterek tüm kalıntılardan arındırdım enjektör kütüğünü. waltek enjektörlerin en büyük sorunu olan gaza geç tepki verme olayını da, enjektör nozüllerini 2.0mm çapta delerek aştım. Şu an saat gibi çalışıyor.
Aracımın son hali:

Sırada aracın içini komple soyup hem izolasyon, hem de komple döşeme yenileme yapacağım. işlemi yaptığımda fotograflarını buradan paylaşacağım.
zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler
2019 ağutos ayında Megane Coupe'mizi aldık. Hasar kayıtsız oluşu ve şase-direklerin sağlam olmasından dolayı tercihimizi bu araçtan yana kullandık.
Kurumsal bir ekspertize gösterme hatası yaptık ve aracın contası yanık çıktı. Kaportada da Sağ arka çamurluğunun tampon ile birleştiği noktada ufak bir çürük farkettik. böyle olmaz dedim ve araca restorasyona giriştim.
Çürüğün yayılmasını önlemek amacıyla oraya fiberglass dolgu ile ufak bir tamir uygulaması yaptım.

işlemin basamaklarından da görüleceği üzere boya zayıftı. Hatta uygulama sonrası rötuşlu yer çok daha güzel göründü.

Bu şekilde aracın geri kalanını da yapalım dedik ve araca komple 1500 grid'lik zımpara yapıp verniğini kazıdıktan sonra, komple akrilik vernik ile uygulama yapıp boyayı canlandırdım.


Yanık conta için üst kapağı açtım, açıktaki tesisatlar makaronladım, avometre ile ecu bağlantı noktalarına giderken kayıp olup olmadığının kontrolünü yaptım, volanı taşlatıp yeni baskı balatayı da takıp motoru kalibrasyonu tam tork anahtarıyla geri topladım.
motor açıkken:

Aracın iç aydınlatmaları fena durumdaydı. Teyp ekranı, saat ve dış ortam sıcaklığını gösteren ekran ise komple karanlıktı. tüm dipsiz ampulleri değiştirdim.
Gögüsü geri toplarken ben:

Bu da gösterge panelinin öncesi ve sonrası:

Airbag uyarısı sürekli yanık kalıyordu, bunu da araç içi temizlik yaparken, sürücü koltuğunun altındaki soketlerin boşta olmasından farkettim. takınca, düzeldi.
El değmişken, aracın üzerindeki atiker sistemin enjektör kütüğünün düzgün çalışmadığını fark ettim. Bu enjektörler, herkesin bildiğinin aksine, tamiri tamamiyle mümkün ve toparlanması kolay enjektörler olduğundan yenisine 150 lira vermedim. Tamir yoluna gittim.

tamir takımını değişmeden önce güzelce balata spreyi ve benzinde bekleterek tüm kalıntılardan arındırdım enjektör kütüğünü. waltek enjektörlerin en büyük sorunu olan gaza geç tepki verme olayını da, enjektör nozüllerini 2.0mm çapta delerek aştım. Şu an saat gibi çalışıyor.
Aracımın son hali:

Sırada aracın içini komple soyup hem izolasyon, hem de komple döşeme yenileme yapacağım. işlemi yaptığımda fotograflarını buradan paylaşacağım.
zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler
