Hararet göstergesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tetik52
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tetik52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2016
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Arkadaşlar selamün aleyküm
2016 60 binde fluence aldim fakat bu hararet göstergesinden pek anlamiyorum yardimci olurmusunuz yola çıkıyorum sicak bildiğiniz gibi havalar bir kademe yanıyor biraz arabayi kullandiktan sonra ikinci o uzun kademe yanıyor bir sure sonra sönüyor bu normalmi ve sürekli klima açık kullanıyorum
 
Arkadaşlar selamün aleyküm
2016 60 binde fluence aldim fakat bu hararet göstergesinden pek anlamiyorum yardimci olurmusunuz yola çıkıyorum sicak bildiğiniz gibi havalar bir kademe yanıyor biraz arabayi kullandiktan sonra ikinci o uzun kademe yanıyor bir sure sonra sönüyor bu normalmi ve sürekli klima açık kullanıyorum

A.s.

Sorun gözükmüyor. Orta çizgiyi geçmediği sürece sıkıntı yok. Foto çekerseniz daha güzel olur.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar selamün aleyküm
2016 60 binde fluence aldim fakat bu hararet göstergesinden pek anlamiyorum yardimci olurmusunuz yola çıkıyorum sicak bildiğiniz gibi havalar bir kademe yanıyor biraz arabayi kullandiktan sonra ikinci o uzun kademe yanıyor bir sure sonra sönüyor bu normalmi ve sürekli klima açık kullanıyorum

Megane 3 ve fluence ailesinde malesef hararet gistergesi ozellikle dijital olan araclarda o orta kademenin ( ilk kucuk kutucuktan sonraki yariya kadar dolmasi gereken uzun kutucuk ) yarida oldugu genelde nadir görünüyor. Ben aracı alali 3 yil oldu ve toplamda 4-5 kere yariya geldigini gordum. Her zaman tek kucuk olan en alttaki kutucuk dolu oluyor. Nadiren dur kalk trafige girince hararet ikinci cubugu yaniyor/doluyor ve trafikten cikinca sonuyor. Bu durum kronik bir sorun servisler de biliyor fakat aracın isleyisine hiç bor zarari yok. Fakat kullanici olarak biz her zaman alttaki kutucuk dolu oldugundan orta kademeye geldiginde hararet yapmis ( aslında hararet çubuğunun olması gereken nokta ) izlenimine kapiliyoruz ki ilk ke zyandiginda aracı aldiktan bir sene sonra oluyor bu olay bende hararet yapti sanip servise gitmistim normal oldugunu bu araclarin bazilarinda bu şekilde oldugunu asiri bir durum olursa sistemin yine duzgun calisip uyari verecegini soylemislerdi. O gün bugundur o şekilde kullanıyorum. İlginctir benim fan da sadece bagsettigim 4-5 kere hararetin orta seviyeye gelmesi ile beraber calisip tek dise dusunce kapaniyor. Bu arada fanin calistigini da 4-5 kere duydum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Megane 3 ve fluence ailesinde malesef hararet gistergesi ozellikle dijital olan araclarda o orta kademenin ( ilk kucuk kutucuktan sonraki yariya kadar dolmasi gereken uzun kutucuk ) yarida oldugu genelde nadir görünüyor. Ben aracı alali 3 yil oldu ve toplamda 4-5 kere yariya geldigini gordum. Her zaman tek kucuk olan en alttaki kutucuk dolu oluyor. Nadiren dur kalk trafige girince hararet ikinci cubugu yaniyor/doluyor ve trafikten cikinca sonuyor. Bu durum kronik bir sorun servisler de biliyor fakat aracın isleyisine hiç bor zarari yok. Fakat kullanici olarak biz her zaman alttaki kutucuk dolu oldugundan orta kademeye geldiginde hararet yapmis ( aslında hararet çubuğunun olması gereken nokta ) izlenimine kapiliyoruz ki ilk ke zyandiginda aracı aldiktan bir sene sonra oluyor bu olay bende hararet yapti sanip servise gitmistim normal oldugunu bu araclarin bazilarinda bu şekilde oldugunu asiri bir durum olursa sistemin yine duzgun calisip uyari verecegini soylemislerdi. O gün bugundur o şekilde kullanıyorum. İlginctir benim fan da sadece bagsettigim 4-5 kere hararetin orta seviyeye gelmesi ile beraber calisip tek dise dusunce kapaniyor. Bu arada fanin calistigini da 4-5 kere duydum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bu olayı arabamı alalı 6 ay olduğu için en son ben arastorfim herhalde, 1.çizgi 45-50 2.büyük kısmı ise 78-80 derece arasında yakıyor. Dediğiniz gibi fan açma ise 92-98 derece de yapıyor hepsini makinaya bağlı iken denedik yani kesin veriler. 2 çizgiye gelince fan açmıyor sadece antifiriz ile soğutuyor antifiriz kaliteli ve tam dolu ise hemen 2 den bire düşüyor ama kalitesiz antifiriz veya da benim gibi %20 az antifiriz koyarsanız araba hep ikinci diş yani 80 derecenin üzerinde çalışıyor. Ki uygun bir mazot yakımı için 80-90 derece arası motor sıcaklığı en ideali. 40 derece sıcaklıkta 1 saat 150 ile bile gitseniz bizim araba fan açmaz çok sağlam motor ve soğutma yapmışlar
 
nbk14B.webp buyrun resmi çektim
 
nbk14B.webp buyrun resmi çektim

Ben bu orta çizgiyi unuttum desem yeridir o kadar görmedim yani hatta ilk zaman yandiginda araba hararet yapti saniyordum bende o orta cizgi sanki hiç yok hep tek dis [emoji23]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben bu orta çizgiyi unuttum desem yeridir o kadar görmedim yani hatta ilk zaman yandiginda araba hararet yapti saniyordum bende o orta cizgi sanki hiç yok hep tek dis [emoji23]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Valla bende hep yanıyor unutmak mümkün degil 20 dakka sokaklardan gecsem yokuşlu veya trafikte kalsam yaniyor klimam açık hep ondanmi acaba ve antifirizim -20 çıktı ondan olabilirmi acaba
 
1 yıldan fazladır araç bende, aracı her çalıştırdıktan 5 dk yol yapayım hep iki diş, yani ortada. Kışın biraz daha uzun sürüyor 20-25 dk falan. Arkadaşın dediği gibi antifirizden olabilir mi-
 
1 yıldan fazladır araç bende, aracı her çalıştırdıktan 5 dk yol yapayım hep iki diş, yani ortada. Kışın biraz daha uzun sürüyor 20-25 dk falan. Arkadaşın dediği gibi antifirizden olabilir mi-

Yukarda yazdım arkadaslar antifirizinizi tamamen boşalttırıp maksimum seviyeye kadar (kaliteli bi antifiriz) doldurursanız 2.diş yansa da çabuk söner ama 2.diş yanarken (80-90 derece arası) araba daha performaslı yakıt konusunda daha verimli ve motor için daha sağlıklı çalışır
 
Merhaba arkadaşlar benim aracin hararet bazen bu cizgiye çıkıyor normal mi sizce
0a32b898737c521fc15c2b6489b93388.webp


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst