- Katılım
- 12 Nis 2019
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Merhabalar, 1 sene önce 2013 Clio 4 1.2 JOY sahibi idim. Aracımı çok seviyordum fakat şehirler arasında güçsüz kalışı canımı sıkıyordu. Bende onu satıp 1.3 Aveo aldım. Onu 1 sene kullandıktan sonra aklımdan çıkaramadığım Clio'lara bakmaya başladım. 20 gün önce de 2013 Clio 0.9 S&S İcon aracımı aldım.
Araçla beraber gelen sorunların başında, rüzgar sesi var. Bir başka sıkıntım ise ön amortisörlerden gelen gıcırtı sesi. Gıcırtı sesi için servis yağlama yaptı fakat dediklerine göre amortisör körükleri yıpranmış değişmesi gerekiyormuş. Son olarak da otomatik klimanın bir handikapı olarak kalorifer klape motoru sıkıntısı var. Kalorifer kapalı konumda iken klape motorundan tıkırtı sesi gelmekte kaloriferi açınca bu ses kesilmektedir.
1. Amortisör körüklerini sipariş verdik, değişecek.
2. Rüzgar sesi için ön kelebek camlara müdahele edilecek.
3. Klape motoru servise gidince ses yapmadı ama bir sonraki gidişimde değişmesini isteyeceğim.
4. Aracı aldığımda vites körüğünün çevresinde ki plastik kapağın (bakalitin) 2 tırnağının kırık olduğunu farkettim. Bu sebeple 4. vites ve geri vitese atınca kapak yerinden oynuyordu. Bununla ilgili de vites körüğü ve kapağı bir olarak sipariş veriliyormuş, bende yama işlerini sevmediğim için komple sipariş geçtik, orjinal olsun dedik.
5. 195 55 16 Lassa snowways 4 kışlık lastikleri giydirdik.
Araçla ilgili izlenimlerim; 0.9 motorun bu kadar seri olmasını beklemiyordum. Aracı Bursa'dan aldım ve aynı gün Isparta'ya sürdüm. Yol boyunca hiç vites düşmek zorunda kalmadım. Üstelik tahmin edersiniz ki Bursa'dan Isparta'ya doğru yükseklik artar. Bütün bunlara rağmen ortalama tüketim 5.0 ile evime vardım.
Açık konuşayım şehir içinde ilk depo ile 7.6 yakıt tüketimim oldu (Karlı hava şartları, sabahları -2 derece). Ayrıca yeni aracın neler yapacağını merak ederek sürekli gazlama, 3 silindir verdiği muhteşem ses zevki. Daha sonra ki depomu yeni doldurdum sayılır yaklaşık 50 km oldu ve şu an ortalama tüketim 6.5, sanırım artık arabaya alıştım ve o kadar gazlamıyorum. Ama soğuk hava koşulları devam ediyor. ve birde ikinci depodan beri ECO modunda kullanıyorum. Şunu söyliyim ECO modu tatsız çünkü 90 bg hissi vermiyor araç 75 bg 'e düşüyor sanki. Fakat şehir içinde evden işe işten eve giderken tasarruf yapıyoruz en azından.
Donanım olarak araç baya dolu. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sorunsuz. Navigasyonu güncelledim. Yağmur ve far sensörü gayet başarılı çalışıyor. 4 cam otomatik, ve sadece sürücü camı tek tuş basınca tamamen açılıp kapanıyor (umarım anlatabildim )Bluetooth başarılı. USB başarılı. Ben orjinal anteni daha küçük ama çekim gücü kuvvetli bir karbon kaplama anten ile değiştirdim. Radyo kanalları daha iyi çekiyor bu sayede. Köpek balığı anten yapmadım çünkü artık herkes yapıyor. Oysa ki önceki Clio'mda sadece bende vardı.
Ufak tefek sorunlarını hallettiğimde keyifle bineceğim bir otomobilim oldu diyebilirim. Genç arkadaşlara, evli ve çocuğu olmayan olsa da 1 tane çocuk sahibi arkadaşlara tavsiye ederim. Uzun yolu da şehir içi de keyifli bir araç. Bu arada uzun yolda 3 bin devirde yaklaşık 115-120 arası gidiyor araç.
Herkese mutlu sürüşler dilerim.
Araçla beraber gelen sorunların başında, rüzgar sesi var. Bir başka sıkıntım ise ön amortisörlerden gelen gıcırtı sesi. Gıcırtı sesi için servis yağlama yaptı fakat dediklerine göre amortisör körükleri yıpranmış değişmesi gerekiyormuş. Son olarak da otomatik klimanın bir handikapı olarak kalorifer klape motoru sıkıntısı var. Kalorifer kapalı konumda iken klape motorundan tıkırtı sesi gelmekte kaloriferi açınca bu ses kesilmektedir.
1. Amortisör körüklerini sipariş verdik, değişecek.
2. Rüzgar sesi için ön kelebek camlara müdahele edilecek.
3. Klape motoru servise gidince ses yapmadı ama bir sonraki gidişimde değişmesini isteyeceğim.
4. Aracı aldığımda vites körüğünün çevresinde ki plastik kapağın (bakalitin) 2 tırnağının kırık olduğunu farkettim. Bu sebeple 4. vites ve geri vitese atınca kapak yerinden oynuyordu. Bununla ilgili de vites körüğü ve kapağı bir olarak sipariş veriliyormuş, bende yama işlerini sevmediğim için komple sipariş geçtik, orjinal olsun dedik.
5. 195 55 16 Lassa snowways 4 kışlık lastikleri giydirdik.
Araçla ilgili izlenimlerim; 0.9 motorun bu kadar seri olmasını beklemiyordum. Aracı Bursa'dan aldım ve aynı gün Isparta'ya sürdüm. Yol boyunca hiç vites düşmek zorunda kalmadım. Üstelik tahmin edersiniz ki Bursa'dan Isparta'ya doğru yükseklik artar. Bütün bunlara rağmen ortalama tüketim 5.0 ile evime vardım.
Açık konuşayım şehir içinde ilk depo ile 7.6 yakıt tüketimim oldu (Karlı hava şartları, sabahları -2 derece). Ayrıca yeni aracın neler yapacağını merak ederek sürekli gazlama, 3 silindir verdiği muhteşem ses zevki. Daha sonra ki depomu yeni doldurdum sayılır yaklaşık 50 km oldu ve şu an ortalama tüketim 6.5, sanırım artık arabaya alıştım ve o kadar gazlamıyorum. Ama soğuk hava koşulları devam ediyor. ve birde ikinci depodan beri ECO modunda kullanıyorum. Şunu söyliyim ECO modu tatsız çünkü 90 bg hissi vermiyor araç 75 bg 'e düşüyor sanki. Fakat şehir içinde evden işe işten eve giderken tasarruf yapıyoruz en azından.
Donanım olarak araç baya dolu. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sorunsuz. Navigasyonu güncelledim. Yağmur ve far sensörü gayet başarılı çalışıyor. 4 cam otomatik, ve sadece sürücü camı tek tuş basınca tamamen açılıp kapanıyor (umarım anlatabildim )Bluetooth başarılı. USB başarılı. Ben orjinal anteni daha küçük ama çekim gücü kuvvetli bir karbon kaplama anten ile değiştirdim. Radyo kanalları daha iyi çekiyor bu sayede. Köpek balığı anten yapmadım çünkü artık herkes yapıyor. Oysa ki önceki Clio'mda sadece bende vardı.
Ufak tefek sorunlarını hallettiğimde keyifle bineceğim bir otomobilim oldu diyebilirim. Genç arkadaşlara, evli ve çocuğu olmayan olsa da 1 tane çocuk sahibi arkadaşlara tavsiye ederim. Uzun yolu da şehir içi de keyifli bir araç. Bu arada uzun yolda 3 bin devirde yaklaşık 115-120 arası gidiyor araç.
Herkese mutlu sürüşler dilerim.
Son düzenleme: