- Katılım
- 3 Tem 2015
- Mesajlar
- 4,375
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Merhaba,
Yorumlarımı kısa yazayım bu sefer. 150'yle ani manevra - Fluence. Siz kontra yaparak ani manevrayla kurtarmışsınız. Benim mesela ani manevra dediğim konuda bu tip araçlarla 150'yle bunu almak mümkün değil. Aslında genel görüşte de böyle. bunlar göreceli kavram. Bu konuda Fluence yol tutuşu konuşulduğundan; segmentindeki diğer araçlarla kıyaslıyoruz. Yani şoförlükle aslında çok konuşmamız yok. Yoksa ne şoförler ne dandik arabalarla neler yapabiliyor, ne şoförler de ne kadar iyi arabalarla sokak arasında dönemiyor. Bu yüzden hız kadranı var. Yani hızlı gittim yavaş gittim yerine sayısal veri veriyoruz. Bu yüzden geyik testi gibi testler var. Bu test çok kolay 15 tane trafik konisi olsun uygun bir yer bulur denenir. Fakat buna hiç gerek yok. Fluence kullanıcıları görüşünü söylemesi yeterli.
Mesela Focus için net demişsiniz ama ben de çok kullandım. Focus yol tutuşta çok iyi ve bilinir. Süspansiyon yapısı ve şasesi bu konuda onu çok öne taşıyor. Önceki kasalarında. Fakat ben mesela o aracı da seçme şansım varken Fluence icon almıştım. Hatta şimdi de baktığım araçlardan bir tanesi yeni kasa Focus'tu. Yine Megane 1.2 TCE icon aldım. Megane'in de yol tutuşu vasat. Yetiyor normal kullanımda. Yeni Focus'ta da torsiyon çubuğuna dönülmüş diye duydum test etmedim henüz.
Fluence kullanan biri olarak yol tutuş konusunda zayif olduğunu soyleyebilirim. Sınıf ortalamasini karşılıyor elbet fakat bana kalirsa kendi segmentinin en zayif yol tutuşuna sahip. Zira buna yerden olan muazzam yuksekligin de büyük katkisi var. Bu sinifta focus ilk sirada fakat o da son kasasi hariç. Son kasanın yok tutusunu hiç begenmedim bir önceki kasaya göre inanilmaz eksiklikler var. Fluence konusunda sunu soyleyebilirim; fiesta ile otoban suratlerinde ilerlerken yanimdan otobus dahi gecse araç etkilenmiyordu, Fluence için aynı durum söz konusu bile değil malesef 90 km üzerine çıkınca ve özellikle ruzgarli bir hava da aracı yolda tutmak için direksiyon hakimiyeti sürekli mudahele durumundasiniz. Ayrıca yine megane için de testler de çok iç açıcı şeyler soylemiyorlar ama yine oda sınıf standartlarinda. Benim aracım bir miktar basık olmasina rağmen hala yanal ruzgarlardan aşırı şekilde etkileniyor, yanindan ağır tonajli araç gectiginde saga sola yalpaliyor. Bu surus konusunda tehlike yaratmiyor fakat o an direksiyona anlık tepki vermeniz de gerekiyor. Açıkçası araç bana otoban suratlerinde hiç güven vermiyor özellikle virajli yollarda mavcut hizla girebilecegimden hiç bir zaman emin olamiyorum ve viraz içerisinde tedirgin ediyor. Örneğin her zaman kullandigim yol istanbul avrupa yakası temden ayrilip otogar yoluna baglanirken temin altindan geçen tatlı bir viraz vardır. Ben o viraja hem fiesta hem i20 ile 115 girip araç 130 la ciktigimi bilirim ve bu iki araçta cizgisini bozmuyor yalpalamiyor. Fakat benim aracla Fluence ile 90 la donerken tedirgin oluyorum ve o virajdan çıkarken hizim genelde 78 e kadar düşüyor.
iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel
“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”