cok cesitli araclar kullandim.Ve yol tutus konusunda fluence araclara haksizlik edildigini fluence alinca anladim.Yuksek hizlarda araci virajdan viraja atarak kullandigimda oldu 150 km hizla ani manevra yaparak cocuga carpma riskini atlattigimda ve lastiklerimin cok iyi olmadiginida belirtmek isterim hic bir sikinti yasamadim.Hatta bu konuda idaallaşma sonucu arkadasin jettasiyla(2009) ayni viraja ayni hizda girdik evet fluence cok yatti ama yolu birakmadi jetta direkt kafadan kaydi.İsteyen herkeslede istedigi virajda istedigi şeyi aracimla denerim. iş araci tanimakta ve şöförlukte bitiyor bence
Bu mesaja hiç katılmıyorum. Birçok kişi de okuduğundan yazmak istedim. Fluence 2 sene benim de severek kullandığım bir araba. Son güne kadar da sevdirdi bana kendini. O yüzden burada yazdıklarım Fluence'i eleştiri değil. Forumu da herkes okuduğundan biraz kamu spotu gibi yazıyorum.
Genelde mesajda yazdıkların çok bende canlanmadı ama 150km hizla gidilen yerde çocuk ne arıyordu anlamadım. Herhalde e5 gibi bir yerde hızlı gittik oraya da çocuk mu firladı. 150'yle giderken ani manevra yapılacak o segmentte araba yok veya ani manevra yapmayı çok farklı düşünüyoruz. Biraz önce youtube'da bir arkadaş da 170'le sert viraja girdim diye paylaşmış. Jetta'yla test ikinci konum. Jetta'yı hiç kullanmadım ama profesyonel test yapıp dergilerde yazı yazanlar videosunu çekenler bu kadar net konuşamıyor. Bin tane etkeni var senin dediklerin de dahil. Şoför, aracın durumu, lastikler bunları dallandırınca her şeyi yazarız.
Kısaca bu şekilde bir test yapılacaksa. Bir GPS cihazıyla hızı ölçmek lazım. İyi bir telefonla, üstünde GPS hız loglaması yapan uygulamada işe yarayabilir Aynı anda görüntü kaydı 2-3 kamera.
Geyik parkuru hazırlamak lazım. Kukaları belirli aralıkta dizilir. Burada çoklu test yapılır.
Daha ileriki aşamalarında sola sağa viraj, S virajı dediğimiz viraj, eğimli viraj, yüklü yüksüz frenli testler. Yapılır biter.
Fluence'i 2 sene kullandığım için. Şirket aracı Ford'dan geçtiğimde yadırgamıştım. Özelde de kullandığım yol tutuş ve fren anlamında yüksek bir marka araç da vardı. Ama Fluence'ın motoru o kadar iyi (yakıt tüketimi de düşük), Vitesi de çok başarılı, içi çok geniş, donanımı yüksek ve makyajlı kasası da tip olarak çok hoşuma gitmişti. Çok sevdirdi bana kendisini.
Oylamayı yapamadım. Fluence Makyajlı Dizel EDC icon'u düşünerek eğer oylamaya girseydim; Motora 9. EDC'ye 8. Yol tutuşa 6. Frene:6 Donanım 8. İçMalzeme Kalitesine 7. Kasa Güzellik Tasarım: 8. Servis ağı, Kolay satma, yedek parça vs. 9,5. İç hacim 9. verirdim.
İsteyenle her şeyi denerim demişsin ama ben bunu söyleyen herkese diyorum. Bu tip konuların yerleri yarış pistleri en doğrusu. Orada her şey denemek serbest.