Fluence Hakkında Artılar ve eksiler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Baki Cali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu kadar ayrıntılı ve özenli cevap vermeniz, hem detaycı kişiliğinizi hem de araba konusundaki titizliğinizi ön plana çıkarıyor. Kullandığımız araçların özellikle biz erkekler için sadece metalden ve plastikten oluşan vasıtalar olmadığı muhakkak. Bu bağlamda araçlarımıza güzel dokunuşlar yapabilmek keyifli bir iş, elbette imkanlar ölçüsünde. Maalesef olanaklar sınırsız değil. Tamamen söylediğinize katılıyorum, ben de olsa öyle yapar 2-3 bin fazla verir ve daha az hırpalanmış temiz bir araç tercih ederdim. Ben de alım aşamasına gelirsem kurumsallığı ve yorulmamış aracı tercih etmeyi düşünüyorum, varsın bir kaç bin tl fazla ödeyeyim. Ben de 2015 model 20 bin km civarında bir icon bakıyorum. bakıyorum derken yana yakıla arıyor değilim, keyfini çıkarıyorum. Sepete attığım, yani favorilerimde beklettiğim araçlar olsa da an itibariyle almayı planlamadığımdan ayrıntılarını bilmiyorum. Dediğiniz gibi vuruğu kırığı yok, değişensiz boyasız yazsa da gerçek çok farklı olabiliyor. 2015 model 20 bin km civarı bir araç da 50 binlerin sonu 60 bin lerin başı istiyorlar. Kim bilir tabi durumları nasıl araçların o da meçhul. Fluencein en büyük sorunu şirketlerin çok fazla kullanmasından dolayı algı olayı. Tabi bir de benzer iç görünüme ve parçalara sahip olmasına rağmen teknik ve konfor olarak megane HB'nin gölgesinde kalmış olması. MeganeHB kişisel kullanım için bu kadar tutulmasına ve çok satmasına rağmen, fluence(kişisel kullnamıda) bu kadar tutulamadı, bu da dediğim gibi yol tutuş ve konfor anlamında HB nin gerisinde kalmasından kaynaklandı.
Megane sedan için de görüşünü almak isterim ;)

Megane hiç kullanmadım ama ilk kasadan son kasaya kullanan arkadasım var. Oldukça hor kullanır. Hafriyatci kendisi girmediği çamur tarla YÖK diyebilirim. Aracı tercih etmesindeki sebep hem fiyat gende yıllardır Renault kullanıyor olması. Son kasa megane çıkmadan önce fluence kullanıyordu. Arac yüksek olduğu icin çok rahat girip çıkabiliyordu şantiye içerisine. Megane Yen'i kastı sadece servise gittiğimde bir kaç kez inceledim ama kullanmadım. Bendeki izlenimi söyle; Arac iç mekan tarafında çok iyi, donanımları muadillerine baktığınızda fazla, beğenmediğim tek eksi yanı iç mekan ambiyans aydınlatması sanırım ön göğüste sadece ( kapılarda var ise ona sözüm yok ) ön ve arka kapı içlerinde de arkaya kadar ambiyans aydınlatma olsaydi Harika olurdu akıcılık tamamlanırdı. Aracın ön ve arka aydınlatma grubu o kadar iyi ki su an sanırım üst sınıf araçlarda bile yok. Sürüş kısmında kullanıcıyı üzebilecek tek nokta kişisel fikrim trim sesleri olur malum Renault yıllardır bu durumdan kendini kurtaramadı. Golf fiyatı ne kadar bilemiyorum su an ama golfe kıyas ile ulaşılabilirdik açısından oldukca makul. Kıyaslama hep vw grubu ile yapılıyor veya yapıyorum çünkü bu sınıf araçlarda son noktayı genelde vw grubu araçlar koyuyor. Belki denk değil ama kasa itibarıyla baktığınızda arada bir fark yok. Mercedes'in a serisi, BMW 1 serisi, golf, leon, auris, megane, i30 vs. Bana göre bu araçların hepsi ayni sınıf birbirinden ayrıldıkları nokta malzeme kalitesi ve işçilik. Fiyatlarda yine bu yönde. Aslında 116 fiyatına yaklaşan bir megane olsa kalitede zaten ayni oranda olur. Fiyat farkı kesinlikle aracın işçilik kısmından kaynaklanıyor. Megane tasarım olarak çok iyi, uzun yıllar kullanılıp sıkmayacak bir yapıda. Konfor kısmı nasıldır bilemiyorum ama arka yolcu ve bagaj mesafesi hb olmasina rağmen güzel.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Aslında ben megane sedan için yorum istemiştim siz HB için yapmışsınız. Ancak yeni kasa megane HB ile sedan arasında sanırım bu kez malzeme kalitesi ve işçilik bakımından, eski kasa megane HB ile FLUENCE arasında olduğu gibi bariz bir fark yok. Bir önceki mesajımda dediğim gibi megane HB kaliteli, FLUENCE ise kalitesiz algisina sahipti. O ışıklar yanılmıyorsam arka kapıda da devam ediyor, bütünlük bozulmuyor. Dış görünüm ve iç dizayn bence olmuş. Trim sesleri konusunda sizin kadar umutsuz değilim, herhalde 5 sürüş modu ve buna göre ambians ışıklarını düşünen adamlar bu trim sesleri konusunda iyileştirme yapmışlardır [emoji4]
Ama bizim konu basligimiz fluence artı ve eksileri; FLUENCE eksilerinin ve eksikliklerinin olmasına rağmen fiyatına göre alınabilecek bir araç. Şu an için bana son derece hitap ediyor, hele bahsettiğiniz 17 inçlik orijinal jantlarla[emoji106]

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aslında ben megane sedan için yorum istemiştim siz HB için yapmışsınız. Ancak yeni kasa megane HB ile sedan arasında sanırım bu kez malzeme kalitesi ve işçilik bakımından, eski kasa megane HB ile FLUENCE arasında olduğu gibi bariz bir fark yok. Bir önceki mesajımda dediğim gibi megane HB kaliteli, FLUENCE ise kalitesiz algisina sahipti. O ışıklar yanılmıyorsam arka kapıda da devam ediyor, bütünlük bozulmuyor. Dış görünüm ve iç dizayn bence olmuş. Trim sesleri konusunda sizin kadar umutsuz değilim, herhalde 5 sürüş modu ve buna göre ambians ışıklarını düşünen adamlar bu trim sesleri konusunda iyileştirme yapmışlardır [emoji4]
Ama bizim konu basligimiz fluence artı ve eksileri; FLUENCE eksilerinin ve eksikliklerinin olmasına rağmen fiyatına göre alınabilecek bir araç. Şu an için bana son derece hitap ediyor, hele bahsettiğiniz 17 inçlik orijinal jantlarla[emoji106]

SM-G530F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Fluence güzel bir Arac ve hafif modifiye yatkınlığı var. Gerçekten severek kullanıyorum. İnsallah kısa zamanda dilediğiniz özelliklerde bir fluence sahibi olursunuz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Fluence güzel bir Arac ve hafif modifiye yatkınlığı var. Gerçekten severek kullanıyorum. İnsallah kısa zamanda dilediğiniz özelliklerde bir fluence sahibi olursunuz.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ederim, umarım siz de gönlünüze göre aracınızı modifiye eder ve severek kullanırsınız.
 
2012 Model Fluance Dynamique 1.5 Dci 110 Bg Otomatik-Diesel
Modelini alalı 10 gün oluyor.

İki otomobil üzerinde duruyordum.
1- Ctroen C-4 Diesel-Otomatik(2012)
2- Fluance Diesel-Otomatik(2012)
Fluance üzerinde durmamın nedeni ise "Şaşmazda ünlü bir tamirci olan ustamın da çocukları için 2 adet alması" olmuştur.
Ctroen C-4 üzerinde karar kılmam ise az yakıt ve arabanın iç tasarımı idi.

Sonuç olarak 10 gün önce Fluence'ni Dynamique modelini aldım.

Satışını aldığım gün de yaklaşık olarak şehir içi ve şehir dışı 400 Km yol yaptım.

Bu ana kadar keşke almasaydım dedirtecek bir problem yaşatmadı..
Tam aksine uzun zaman binebileceğim bir otomobil olacağını düşünüyorum.

Araçlarla ilgili problem yaşayanların önemli bir çoğunluğunun aracı iyi tanımadıkları ve sürüş teknikleriyle ilgili önerilere uymadıkları düşüncesindeyim.
Örneğin, çoğunlukla 1 ve 2 nci vitesteki kararsızlıktan söz ediliyor.

Oysa, 1 ve 2 nci viteslerde gaz pedalını gerekli hassasiyette ve ani basınçlarla kullanılmadığı sürece sorun yaşanmıyor. Sonraki viteslerde ise araba şahlanıyor.

Bunu Elmadağ rampasında deneme imkanım oldu. Hiç bir performans sorunu yaşatmadı.
 
2012 Model Fluance Dynamique 1.5 Dci 110 Bg Otomatik-Diesel
Modelini alalı 10 gün oluyor.

İki otomobil üzerinde duruyordum.
1- Ctroen C-4 Diesel-Otomatik(2012)
2- Fluance Diesel-Otomatik(2012)
Fluance üzerinde durmamın nedeni ise "Şaşmazda ünlü bir tamirci olan ustamın da çocukları için 2 adet alması" olmuştur.
Ctroen C-4 üzerinde karar kılmam ise az yakıt ve arabanın iç tasarımı idi.

Sonuç olarak 10 gün önce Fluence'ni Dynamique modelini aldım.

Satışını aldığım gün de yaklaşık olarak şehir içi ve şehir dışı 400 Km yol yaptım.

Bu ana kadar keşke almasaydım dedirtecek bir problem yaşatmadı..
Tam aksine uzun zaman binebileceğim bir otomobil olacağını düşünüyorum.

Araçlarla ilgili problem yaşayanların önemli bir çoğunluğunun aracı iyi tanımadıkları ve sürüş teknikleriyle ilgili önerilere uymadıkları düşüncesindeyim.
Örneğin, çoğunlukla 1 ve 2 nci vitesteki kararsızlıktan söz ediliyor.

Oysa, 1 ve 2 nci viteslerde gaz pedalını gerekli hassasiyette ve ani basınçlarla kullanılmadığı sürece sorun yaşanmıyor. Sonraki viteslerde ise araba şahlanıyor.

Bunu Elmadağ rampasında deneme imkanım oldu. Hiç bir performans sorunu yaşatmadı.

Bahsettiğiniz gibi 1-2 geçişinde pedala kararsızlık yaşatılırsa sacmaliyor. Fakat normal hızlanmada 1-6 geçişleri hissedilmiyor. Zaten genel olarak hissedilmemesi tarafından zdf ve dsg sen sonraki en iyi şanzıman edc.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Fiyatına göre en donanımlı ve konforlu bi araç bence. Ancak max hız 130-140km/h. Sonrasında yola tutunamama, rüzgar sesi gibi sıkıntıları oluyor, keyif vermiyor yani. Vites aralıkları biraz daha kısa olsa daha iyi olabilirdi. Arka camları kilitleyince kapılardaki çocuk kilidi de otomatik olarak devreye giriyor. Yani arabadan inip kapı açmaya gerek kalmıyor. Bu müthiş bir özellik, özellikle de küçük çocuğu olanlar için.
 
Otomobillerin çalışma sistemini iyi bilen bir arkadaşım yıllar önce demişti ki;
"Eğer aracın çalışma tekniğini bilseniz, eğer aracın nelerin üzerinde durduğunu bilseniz, bırakın 150 KM hız yapmayı, üzerine bile binmezdiniz"

Demem o ki, teknik anlamda o kadar hız yapabileceğimiz sağlam araba olmadığı gibi her konuda yeterli ve dikkatle, kurallara göre yapılmış yol'da yoktur...

O yüzden de belli zaman ve belli yollarda yapacağımız denemelerin dışında 120'yi bile geçmememiz lazım..
 
bende 2016 model 1.5 dci ıcon fluence var..arabam çalışırken motor sesi dışında vınnnn gibi elektrik süpürgesi çalışıyormuş gibi ayrı bir ses daha çıkıyor..herhangi arıza ışığı falanda yanmıyor veya performansa bi etkiside yok ama ses sinir bozucu..onun dışında kaçışı falan gayet güzel.
 
bende 2016 model 1.5 dci ıcon fluence var..arabam çalışırken motor sesi dışında vınnnn gibi elektrik süpürgesi çalışıyormuş gibi ayrı bir ses daha çıkıyor..herhangi arıza ışığı falanda yanmıyor veya performansa bi etkiside yok ama ses sinir bozucu..onun dışında kaçışı falan gayet güzel.
sabah ilk çalışmada yani soğuk motorda mı oluyor ? bendede ilk çalışınca oluyor 2 dk içinde kayboluyor
 
Geri
Üst