Fluence EDC sorunsalı!!!

Şu sitede okuduğum en mantıklı açıklamalardan birisi de bu oldu.Ağzınıza sağlık.Burada 15-20 kişinin bahsettiği arızalar var ,fakat baktığınızda 10binlerce satış yapılmış.Bu sayının içerisinde de bir takım sorun yaşayanlar mutlaka olacaktır.Ama bu durumu genellemek ,hangi marka olursa olsun haksızlıktan öte değil.Bende Edc şanzımanlı megane 4 kullanıyorum.Çok şükür sıkıntı yaşamadım,inşallah yaşamamda.Fakat buralarda acımasızca eleştirilmesine de gönlüm razı gelmiyor.Bugün şikayet sitesine girdiğinizde bmw ,mercedes gibi markaların bile aynı arızalarından bahsedildiğini görebilirsiniz.

Öncelikle sorun yaşayan herkese geçmiş olsun. Sorunu çözülemeyenler de umarım kısa sürede çözüme ulaştırır.

Benim öncelikle değinmek istediğim nokta; forumda genel olarak edc ile ilgili bir şikayet havası olduğu yönünde. Sorun elbette ki olacak ama sıkıntı bu forumda genel olarak şikayetlerin yazılıyor olması sebebi ile memnuniyetler arada kayboluyor. Bu konu Rusya'da araç içi kameranın yasalar tarafından zorunlu olması sebebi ile YouTube da en fazla kazanın Rusya'da yaşandığı algısı ile aynıdır. Yazılanların tamamı edc ile alakalı sorunlar ( üretim ve malzeme hatası ) olabilir fakat bende edc fluence kullanıyorum ve yer yer öyle sıkıştırıyorum ki buna rağmen 1-2 geçişindeki aptallık dışında bir sorun yaşamadım. Bahsettiğiniz sorunlar hemen her markada var. Arkasında durur veya durmaz bu markanın müşterisine verdiği değeri gösterir ki Renault bu noktada tam bir fiyasko. İletişimde olduğum servis ile aram iyi olmasa İnan'ın kapısından geçmezdim Renault'un ve aracımı da bu servisteki yorumlar sonucu aldım. En ufak bir sorunda giderim hallederler. Ama unutmayın ki kullanılan şanzıman son derece hassas bir yapıya sahip ve ayni dsg gibi. Bu sorunların daha fazlası dsg de var. Yakından şahit olduğum bir passat vakası var ki akıllara zarar. Dogus aracın sanzimanini garantiden değiştiriyor ve 800 lira işçilik ücretini müşteriye fatura ediyor vs.. bir çok şey. Yukarıdaki arkadaşımız hakkını aramış aslında tütmüş kopartmış. Musteri Hizmetleri de ilgisiz olsa nurtopu gibi şanzımanlı olacak elinde. Fakat olay su; büyük marka karşısında kimsenin şansı yok. Özellikle bu marka Türkiye'de ise bu olmayan sansınız daha da diplere vuruyor. Uzayan mahkemeler, ilgisiz avukat hakim, yukarıda donen rusvetler.. özetle kaybettiğiniz para ve zaman da yanınıza kar kalıyor. Hakkınızı tabi ki bırakmayın sonuna kadar arayın. Kazanan bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar kişiye karşılık kaybeden binlerce kişi.

Özetle arkadaşlar hepimizin allah yardımcısı olsun ama yine de edc iyili almamışım basıma bela olacakmış gibi yorumlara kapılmadan en kötü ihtimalle bir kaç gün edc araç kiralayarak kendiniz deneyimleyin. Yine Türk insanına mahsus olan bir durum. Bir mal aldınız memnun kalmadınız ama bir size bu mal nasıl dediğinde kimse kötü demez. Neden? Bu kadar para verdiniz sizi salak olarak görecek kötü derseniz, anlamıyor olacaksınız o ürünle alakalı olarak. Maalesef algımız bu. Bu yüzden bir şey yapmak / almak istiyorsanız yorumlara ek olarak kendiniz de mutlaka deneyimleyin.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Şu sitede okuduğum en mantıklı açıklamalardan birisi de bu oldu.Ağzınıza sağlık.Burada 15-20 kişinin bahsettiği arızalar var ,fakat baktığınızda 10binlerce satış yapılmış.Bu sayının içerisinde de bir takım sorun yaşayanlar mutlaka olacaktır.Ama bu durumu genellemek ,hangi marka olursa olsun haksızlıktan öte değil.Bende Edc şanzımanlı megane 4 kullanıyorum.Çok şükür sıkıntı yaşamadım,inşallah yaşamamda.Fakat buralarda acımasızca eleştirilmesine de gönlüm razı gelmiyor.Bugün şikayet sitesine girdiğinizde bmw ,mercedes gibi markaların bile aynı arızalarından bahsedildiğini görebilirsiniz.

Teşekkürler [emoji1303]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Teşekkürler [emoji1303]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben hiç öyle düşünmüyorum. Renault iyi niyet garantisi altında yaptığı onarımları sanki bir lutufmuscasina insanlara pazarlıyor. Renault normalde 5 yıl otomatik şanzımanları da 6 yıl yurtdışında garantili. Bunu Hyundai Türkiye'de yapabiliyordu bunlar hayli hayli yapar.
İnsanlar otomobil sorunları için interneti çok kullanmadığı dan görmüyorsunuz. Gidin bir sanzimanciya da bakın.
Hayır li günler.

Tapatalk işkencesi ile yazıldı.
 
Ben hiç öyle düşünmüyorum. Renault iyi niyet garantisi altında yaptığı onarımları sanki bir lutufmuscasina insanlara pazarlıyor. Renault normalde 5 yıl otomatik şanzımanları da 6 yıl yurtdışında garantili. Bunu Hyundai Türkiye'de yapabiliyordu bunlar hayli hayli yapar.
İnsanlar otomobil sorunları için interneti çok kullanmadığı dan görmüyorsunuz. Gidin bir sanzimanciya da bakın.
Hayır li günler.

Tapatalk işkencesi ile yazıldı.

Söyle bir olay var; Türkiye'deki yasal garanti süresi satılan her bir ürün icin ( marka model ürün çeşidi fark etmiyor ) 2 yıldır. Bu süreden uzun verilen garantiler markanın inisiyatifindedir ki hyundai de bu ekstra garantiyi bedavaya vermiyor para ile satıyor. Onun da standart garantisi iki yıldır. Renault'da da garanti iki yıl veya 100,000 km hangisi dolarsa. Buna ek olarak diyelim ki 2 yıllık garantiniz bitti ama araç daha 50.000 km de. Bu durumda bir yıl daha garanti veriyor size. Toplamda 3 yıla denk geliyor Renault'un garantisi bu koşullar sağlanırsa. Ama diyelim ki araç 2 yıl dolmadan 100.000 km üzerine çıktı o zaman fazladan bir yıl garantiyi alamıyorsunuz. Bazı istisnai Ürünler dışında ( beyaz eşya da çok daha uzun garanti sureleri ) garanti sureci Türkiye'de resmî olarak bu şekilde. Fazlasını veren kendi insiyatifi ile vermekte. Olayı daha da açarsak sattığı mala güvenen firma 5 yılda verir 10 yılda verir. Kaldı ki bu ısı teknolojiyi en geriden takip ederek araçlarda dayanıklılığı ile on plana çıkan şanzıman ve yürüyen aksam dahil garanti kapsamında olan Japon otomobil üreticileri yapıyor. Ne kadar az teknoloji o kadar az sorun.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
İşte bu marka ayrıcalığını da böyle alabiliyorlar.
Renault gibi ülkede popüler olmuş bir marka merkezinin verdiği garantiyi kendi amaçları doğrultusunda kullanmamalıdır.
Şanzıman daha emekleme aşamasındayken, hatalı üretim olan 2013 yılı ortalarına kadar olan modellerde değişim yada 6 7 yıl gibi uygulamaliydi. O kadar laf edilen DSG için VW bunu yaptı. Bunu bilen de sonuna kadar kullandı.
Aslında Renault da yaptı. Bu sebepten ötürü yurt dışından EDC ile ilgili onarım bilgisi bir türlü gelişmedi. Bizimkiler deneme yanılma, cahilce yapılan ve hala yapılmaya devam edilen yöntemlerle çözüme gitmeye çalıştı.
GETRAG garantiyi 6 yıla kadar destekledi. Beyin denilen komponent içerisindeki işlemcinin yeterli gelmediği durumlar artık bilinen bir sorun. Bundan dolayı oluşan arızalar da beyin değişmediği sürece tekrarladı. Hatta servisin bile yenilediği beyin sorunlu serilere ait ise sorun tekrar nüksetti.
Renault bedavaya garanti vermiyor elbette. Yurt dışında 5 yıl yada 200000 km üzerini ekstra ücret karşılığı veriyor.
Tek şartları da en az ilk 3 servisin serviste yapılması. Oyle hep bize geleceksin sonrada ben istersem yapacağım yada yapmayacağım demiyorlar. Belkide diyemiyorlar.

Örnek:
http://deerparkmotors.ie/the-renault-warranty/

Ayıplı mal tüketici hakkı gereği desteklenmeliydi.
Yok katkı payı, yok işçilik ücretleri bile almaya hakları yok.
Ben sorunu 1 e 1 yaşamış biri olarak 2013 ile 2014 yılları arasında yapılan değişikliği gördüm. Şanzimanciyla Beyni dağıttık ve farklarına baktık. Öyle yada böyle 2013 ve öncesi eninde sonunda tamire/degisime gelecek diyen sanzimancilar var. Hafızası dolan, yavaşlayan veya artık yorulmaya başlayan şanzımanlar dökülmeye başladı bile.
Millet olarak görmezden gelip, şükreden eden bir yapımız var. O yüzden pek bir ses çıkmıyor.

Diğer taraftan şanzıman güzel bir şanzıman. Konforlu, ekonomik, güçlü özellikle yenileri daha da güçlü. Hele motor eskisinden çok daha iyi. Sadece böyle yaparak Marka kendine zarar veriyor aslında.

Tapatalk işkencesi ile yazıldı.
 
Renaultta belli bir ücret karşılığı garantiyi 2 sene daha uzatabiliyorsunuz.Yanılmıyorsam ilk sene daha ucuza yapılıyor , zaman ilerledikçe bu rakam artıyor.
Sizin bahsettiğiniz vw markası da ilk satışta garantiyi uzun verebiliyor olabilir.Çünkü hem aracı satarken bu rakamı üzerine ekliyor hem de servislerinin pahalılığı sayesinde bunu kaldırabiliyor. Aracınızla uzun zaman önce şanzıman arızası yaşadığınız ve sorununuzu servisle çözemediğiniz için (belki çalıştığınız servis hatalıydı bilmiyorum) tepkilerinizi anlayabiliyorum.Fakat unutmayın hiçbir firma birşeyi bedava yapmaz.Fark varsa, farkını bir şekilde alır.

İşte bu marka ayrıcalığını da böyle alabiliyorlar.
Renault gibi ülkede popüler olmuş bir marka merkezinin verdiği garantiyi kendi amaçları doğrultusunda kullanmamalıdır.
Şanzıman daha emekleme aşamasındayken, hatalı üretim olan 2013 yılı ortalarına kadar olan modellerde değişim yada 6 7 yıl gibi uygulamaliydi. O kadar laf edilen DSG için VW bunu yaptı. Bunu bilen de sonuna kadar kullandı.
Aslında Renault da yaptı. Bu sebepten ötürü yurt dışından EDC ile ilgili onarım bilgisi bir türlü gelişmedi. Bizimkiler deneme yanılma, cahilce yapılan ve hala yapılmaya devam edilen yöntemlerle çözüme gitmeye çalıştı.
GETRAG garantiyi 6 yıla kadar destekledi. Beyin denilen komponent içerisindeki işlemcinin yeterli gelmediği durumlar artık bilinen bir sorun. Bundan dolayı oluşan arızalar da beyin değişmediği sürece tekrarladı. Hatta servisin bile yenilediği beyin sorunlu serilere ait ise sorun tekrar nüksetti.
Renault bedavaya garanti vermiyor elbette. Yurt dışında 5 yıl yada 200000 km üzerini ekstra ücret karşılığı veriyor.
Tek şartları da en az ilk 3 servisin serviste yapılması. Oyle hep bize geleceksin sonrada ben istersem yapacağım yada yapmayacağım demiyorlar. Belkide diyemiyorlar.

Örnek:
http://deerparkmotors.ie/the-renault-warranty/

Ayıplı mal tüketici hakkı gereği desteklenmeliydi.
Yok katkı payı, yok işçilik ücretleri bile almaya hakları yok.
Ben sorunu 1 e 1 yaşamış biri olarak 2013 ile 2014 yılları arasında yapılan değişikliği gördüm. Şanzimanciyla Beyni dağıttık ve farklarına baktık. Öyle yada böyle 2013 ve öncesi eninde sonunda tamire/degisime gelecek diyen sanzimancilar var. Hafızası dolan, yavaşlayan veya artık yorulmaya başlayan şanzımanlar dökülmeye başladı bile.
Millet olarak görmezden gelip, şükreden eden bir yapımız var. O yüzden pek bir ses çıkmıyor.

Diğer taraftan şanzıman güzel bir şanzıman. Konforlu, ekonomik, güçlü özellikle yenileri daha da güçlü. Hele motor eskisinden çok daha iyi. Sadece böyle yaparak Marka kendine zarar veriyor aslında.

Tapatalk işkencesi ile yazıldı.
 
Burada anlatmaya çalıştığım Renault bu parçalara bir bedel ödemeden garanti dahilinde yurtdışından alıyordur. Çünkü orada garanti uzun ve müşteri memnuniyeti çok daha ciddi boyutlarda.
Birçok farklı ürün için yurtdışına yazmisligim yada aramisligim vardır. Türkiye distribütörü ısrarla "artık hiç destek vermiyoruz" demesine rağmen yurtdışı arayınca desteğe İstanbul'dan uçakla Gaziantep'e gidenleri biliyorum. 5 kuruş da almadılar.
Global firmalarda marka anlayışı bu yönde. Bir bizdekileri zorlamak gerek.
Yani hizmet var hizmet var.
İnancım bu yönde.


Tapatalk işkencesi ile yazıldı.
 
aracım tamir edilerek tarafıma teslim edildi şimdilik bir sorun yok bana güler yüzle yardımcı ola renault mais genel müdürlükten RAHŞAN hanıma sonsuz teşekkür ediyorum ayrıca adana isotlar servisine ve baş usta ENES TUNÇ beye çok teşekkür ederim .
 
aracım tamir edilerek tarafıma teslim edildi şimdilik bir sorun yok bana güler yüzle yardımcı ola renault mais genel müdürlükten RAHŞAN hanıma sonsuz teşekkür ediyorum ayrıca adana isotlar servisine ve baş usta ENES TUNÇ beye çok teşekkür ederim .

Geçmiş olsun.İnşallah bir aha sıkıntı çıkarmaz bir daha.Güle güle kullanın.
 
evet şanzıman belki arıza çıkarabilen bir şanzıman ama açıkcası Getrag ve Renaultu takdir ediyorum şu ana kadar okuduklarımın neredeyse %100üne sahip çıkıldı hemde kimisi garantı dışı olalı yıllar olmuş ve yıllardır servise bile uğramamış araçlarken.

cidden helal olsun!
 
Geri
Üst