Fluence 110 bg çok yakıyor neden?

Merhaba;
Dün aracımı yeni bakımdan çıkartım. bakımda yağı, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi(ne takıldı bakamadım), şanzıman yağı değişti. Egzoz emisyon sensörü hariç hemen hemen tüm sensörler temizlendi. Katalitik konvertör temizlendi. Birde bu şekilde deneyeceğim.
Tüm şartlar hemen hemen aynıydı. Depolar tam dolu ve tek kişi test edildi. İklim belki farklı olabilir ondan emin değilim.
Tüm bunların haricinde ilgimi yakın zamanda çeken (belki önceden de bu şekilde olabilir) yol bilgisayarı ortalama yakıtta iken ilk çalıştırıp 1 dk beklediğim esnada ortalama yakıt 0,1 bazen de 0,2 birim durduğu yerde artıyor. Motorlar ilk çalışmada zengin karışım ile çalışır ancak bana bu artış fazla gibi geldi. Beklemeden ilerlediğimde de ortalama yakıt düz yolda 11 lt/100 km civarı oluyor, sonra tabi normale dönüyor.

Ortalama yakıt tüketimi sıfırlayıp şehir içinde bakarsanız çok yüksek çıkar. Bir stabil sürüş olmadığından dur kalk çok olduğundan ortalama değer yükselir. Uzun yolda test etmek gerek yada bir düzlükte stabil sabit gazla giderken anlık tüketimin gösterdiği değer genelde ortalama değerle aynı olur.
 
Ortalama yakıt tüketimi sıfırlayıp şehir içinde bakarsanız çok yüksek çıkar. Bir stabil sürüş olmadığından dur kalk çok olduğundan ortalama değer yükselir. Uzun yolda test etmek gerek yada bir düzlükte stabil sabit gazla giderken anlık tüketimin gösterdiği değer genelde ortalama değerle aynı olur.
Evet biliyorum. Bende bunların farkında olduğum için sorun olduğunu düşünüyorum. Her sabah aracımı çalıştırmadan ortalama yakıt tüketimini sıfırlayarak aracı çalıştırıyorum ve yaklaşık 1 dakika boşta çalıştıktan sonra yola çıkıyorum. Evim tepede olduğu için işe giderken genelde bayır iniyorum. Bayır aşağı inerken engine cut off devreye girip yakıt tüketimini sıfırladığı halde yaklaşık 2 km sonunda ortalama yakıt tüketimi 13 - 14 lt/100km civarlarında oluyor. Üstelik bu dediğim yol dur kalk bir yol değil. 13 - 14 göz önünde bulundurulup bayırıda düşündüğümüzde araç ilk 5 dakika tahminimce 30 lt/100km ortalama yakıyor diye düşünüyorum. Bu bence çok ciddi bir sorun.
Ben bu sorunu hangi sensörün tetiklediğini bulup onun temizliği yada değişimini yapmak istiyorum. Öyle tahmin ediyorum ki bu işlemden sonra bahsettiğim videodaki tüketime inmiş olacak. Önerilerinizi bekliyorum.
 
Evet biliyorum. Bende bunların farkında olduğum için sorun olduğunu düşünüyorum. Her sabah aracımı çalıştırmadan ortalama yakıt tüketimini sıfırlayarak aracı çalıştırıyorum ve yaklaşık 1 dakika boşta çalıştıktan sonra yola çıkıyorum. Evim tepede olduğu için işe giderken genelde bayır iniyorum. Bayır aşağı inerken engine cut off devreye girip yakıt tüketimini sıfırladığı halde yaklaşık 2 km sonunda ortalama yakıt tüketimi 13 - 14 lt/100km civarlarında oluyor. Üstelik bu dediğim yol dur kalk bir yol değil. 13 - 14 göz önünde bulundurulup bayırıda düşündüğümüzde araç ilk 5 dakika tahminimce 30 lt/100km ortalama yakıyor diye düşünüyorum. Bu bence çok ciddi bir sorun.
Ben bu sorunu hangi sensörün tetiklediğini bulup onun temizliği yada değişimini yapmak istiyorum. Öyle tahmin ediyorum ki bu işlemden sonra bahsettiğim videodaki tüketime inmiş olacak. Önerilerinizi bekliyorum.

Yakıt filtresi üzerinde de bir sensör var bizlerde sizde varmı bilemiyorum onu kontrol edebilirsiniz, filtreden geçen yakıtı o sayıyor olabilir.
 
Yakıt filtresi üzerinde de bir sensör var bizlerde sizde varmı bilemiyorum onu kontrol edebilirsiniz, filtreden geçen yakıtı o sayıyor olabilir.
Enjeksiyon sistemi hatası turbo basınç kaptöründen kaynaklanıyormuş. O sorunda düzeldi ancak soğukken yakıt tüketimi fazla gibi geliyor. Videoyu izleyip yorum yapabilirmisiniz.
 
Merhaba Arkadaşlar;
Bahsettiğim videodaki yerde denememi yaptım ve sonuç şu anda aynı. Bende 3,8 lt/100km ortalamayı gördüm.
Bunu görmek için yaptığım işlemler şunlardır; yakıt dahil tüm filtrelerin değişimi, motor ve şanzıman yağ değişimi, turbo basınç kaptörü değişimi, katalizör ve egzoz emisyon sensör temizliği ve son olarak EGR valfi, onun boruları, emiş boğazı temizliği.
Tümüyle mi alakalı yoksa tekbiriyle mi bilmiyorum ama yaptığım işlemler ve sonucu bu şekilde.
 
Merhaba Arkadaşlar;
Bahsettiğim videodaki yerde denememi yaptım ve sonuç şu anda aynı. Bende 3,8 lt/100km ortalamayı gördüm.
Bunu görmek için yaptığım işlemler şunlardır; yakıt dahil tüm filtrelerin değişimi, motor ve şanzıman yağ değişimi, turbo basınç kaptörü değişimi, katalizör ve egzoz emisyon sensör temizliği ve son olarak EGR valfi, onun boruları, emiş boğazı temizliği.
Tümüyle mi alakalı yoksa tekbiriyle mi bilmiyorum ama yaptığım işlemler ve sonucu bu şekilde.

Dedikleriniz doğru. EGR Valfi ve bağlantılı olduğu boru temizliği 3.8 görür daha sonra 5 e gelir. Turbo map sensörü onlar ömürlük kolay kolay bozulmaz. Burda yapmanız gereken uzun yola çıkmadan önce dizel enjektör temizleyici depoya dökün katranın ziftin yoğunluğunu alır.
 
Dedikleriniz doğru. EGR Valfi ve bağlantılı olduğu boru temizliği 3.8 görür daha sonra 5 e gelir. Turbo map sensörü onlar ömürlük kolay kolay bozulmaz. Burda yapmanız gereken uzun yola çıkmadan önce dizel enjektör temizleyici depoya dökün katranın ziftin yoğunluğunu alır.
Bu bahsettiğim temizlikleri yapmadan yaklaşık 1 yıl önce enjektör temizleyiciyi kullanmıştım. Şimdi tekrar kullanmam faydalı - zararlı - hiç etkisiz mi olur acaba?
 
Bu bahsettiğim temizlikleri yapmadan yaklaşık 1 yıl önce enjektör temizleyiciyi kullanmıştım. Şimdi tekrar kullanmam faydalı - zararlı - hiç etkisiz mi olur acaba?

Enjektörlerin temiz olması için kullanmanız açısından iyi olur.
 
Geri
Üst