Fiyat listesi

Bakış açısına göre değişir ama bu zarar demek değildir. Yatırım aracı gibi düşünün. 100TL ye aldığınız arabayı seneye 115TL satınca 15TL kar edersiniz. Evet sıfırı daha çok artmıştır ve almak için üzerine para koymak lazım ama onu da bir sene sonra satınca gene üzerine kar yazarsınız. Şöyle düşünün, araba almazsanız o 15TL kar cepte kalır gibi. Zaten ben artık sıfır defterini de kapattım sanırım. Bu filo olayı piyasayı çok bozuyor ve perakende sıfır alıcıları mağdur oluyor. Biraz km için 20.000TL gibi fark verilmez ve temiz ikinci elde kar miktarı/şansı satarken daha fazla olur. Ayrıca bundan bizim kadar filo satışı olmayan bayiler de olumsuz etkilenir bence. Perakende sıfır araç satışlarını ciddi olarak etkiliyor diye düşünüyorum. Bu nedenle filo satışlarında alıcı firmaya bu araçları 2.el satarken 30-40bin km şartı filan getirilse diyorum ama bu mümkün mü bilmem. Sadece bir fikir.

Clio ve Megane kolay kolay zarar etmez. Bunlar yıllardır Renault'nun üretimi hiç kesilmeyen ve en çok tutulan B ve C segmenti amiral gemileri. Mesela bu kullandığım beşinci Megane aracım. Birincisi hariç hiçbirinden zarar etmedim satarken. Birincisini ise takas ettiğim için başabaş gibi olmuştu. Takası kesinlikle tavsiye etmiyorum, çok düşük fiyat veriyorlar arabanıza malum. Piyasada kendiniz satarsanız zarar etmeniz çok zor ihtimal. Tabi bir de aracı temiz kullanmak ve çok uzun süre elde tutmamak gerekiyor. En çok 1-2 sene sonra satmayı tercih ediyorum ben. Bir çeşit yatırım aracı gibi oldu aynı zamanda. Kullandığınız da yanınıza kar kalmış oluyor tabi.

2014 megane 3 dci edc touch aracım var aldığımda 42 bindeydi şubat 2016 da 52 bine almıştım şuan 60 binde seneye satmayı düşünüyorum çünkü hem 5 yaşında olacak hemde EDC den korkuyorum gerçi şuana kadar hiç sıkıntı vermedi şuan 52 bine 2014 dizel otomatik yok kazasız piyasaya baktığımda 58-60-62 civarı fiyatlar var ki benim aracımda sadece arka çamurluklarda lokal boya var.Zaten bundan sonraki aracım dizel olmayacak hem yılda gerekli km yi yapmıyorum hemde artık eski esprisi kalmadı.Bazen diyorum ki satayım 60 bine 30 bine bir araç alıp kalan parayı koyayım bankaya ama maalesef 30 binede doğru dürüst araç yok maalesef otomatik zaten istemiyorum aslında aracımdan memnunum ama mtv özellikle 5 yaş altı araçlarda inanılmaz fahiş fiyatlara geldi ne diyelim hayılısı
 
EDC den neden korkuyorsunuz ki? Ben geçen sene Megane3 EDC 67.000km de sattım en küçük bir sıkıntım olmadı. Sırf model değişimi nedeniyle sattım ve yine edc li aldım. Hatta şu an bindiğim 3. edc li aracım. E tabi zamanı gelince balatalar eskiyecek ve yenilenmesi lazım. Ama bunun için yapacağınız masrafın sıfır araca vereceğiniz farkın yanında lafı bile olmaz. Arabanızdan memnunsanız ve satmak için başka bir nedeniniz yoksa güle güle binin derim. Az önce başka bir başlıkta yazdığımı aynen buraya da yapıştırayım.

"EDC, DSG...vb. bunlar bildiğiniz gibi çift kavramalı şanzımanlar. Teknoloji olarak manuel şanzımanın otomatik hale getirilmiş şekli sadece vites atışları sizin yerinize bilgisayar yapıyor. Bu nedenle içlerinde tıpkı manuelde olduğu gibi baskı balata setleri var. Yalnız bunlarda 2 set halinde. Bir set 1-3-5.. için, diğer set 2-4-6..R Aynen manuelde olduğu gibi zamanla bu balatalar ömrünü dolduruyor ve yenilenmesi gerekiyor. Manuelde baskı balatanın 80bin km gibi ortalama ömrü var diye biliyorum, yanlışsam düzeltin. EDC de ise ortalama 110-120bin km gibi demişti servis. Kullanıma göre de değişir malum. 150bin km yapan da varmış. Zaten bu kmlerdeki araçları oldukça ucuza alabiliyoruz sıfıra kıyasla. Sıfırı ile aralarında dağlar kadar fiyat farkı oluyor. O balataları yenileyince zaten şanzıman yeniden sıfır gibi oluyor ve bir o kadar daha km yapabiliyorsunuz. Eh zamanı gelince bu masrafları yapacağız doğal olarak ve yaptığımız masraf yine sıfır araç almaya oranla çok daha karlı. Bununla birlikte çift kavrama şanzımanların sağladığı sürüş konforu ve yakıt ekonomisinden elde ettiğimiz kar da cabası."
 
EDC den neden korkuyorsunuz ki? Ben geçen sene Megane3 EDC 67.000km de sattım en küçük bir sıkıntım olmadı. Sırf model değişimi nedeniyle sattım ve yine edc li aldım. Hatta şu an bindiğim 3. edc li aracım. E tabi zamanı gelince balatalar eskiyecek ve yenilenmesi lazım. Ama bunun için yapacağınız masrafın sıfır araca vereceğiniz farkın yanında lafı bile olmaz. Arabanızdan memnunsanız ve satmak için başka bir nedeniniz yoksa güle güle binin derim. Az önce başka bir başlıkta yazdığımı aynen buraya da yapıştırayım.

"EDC, DSG...vb. bunlar bildiğiniz gibi çift kavramalı şanzımanlar. Teknoloji olarak manuel şanzımanın otomatik hale getirilmiş şekli sadece vites atışları sizin yerinize bilgisayar yapıyor. Bu nedenle içlerinde tıpkı manuelde olduğu gibi baskı balata setleri var. Yalnız bunlarda 2 set halinde. Bir set 1-3-5.. için, diğer set 2-4-6..R Aynen manuelde olduğu gibi zamanla bu balatalar ömrünü dolduruyor ve yenilenmesi gerekiyor. Manuelde baskı balatanın 80bin km gibi ortalama ömrü var diye biliyorum, yanlışsam düzeltin. EDC de ise ortalama 110-120bin km gibi demişti servis. Kullanıma göre de değişir malum. 150bin km yapan da varmış. Zaten bu kmlerdeki araçları oldukça ucuza alabiliyoruz sıfıra kıyasla. Sıfırı ile aralarında dağlar kadar fiyat farkı oluyor. O balataları yenileyince zaten şanzıman yeniden sıfır gibi oluyor ve bir o kadar daha km yapabiliyorsunuz. Eh zamanı gelince bu masrafları yapacağız doğal olarak ve yaptığımız masraf yine sıfır araç almaya oranla çok daha karlı. Bununla birlikte çift kavrama şanzımanların sağladığı sürüş konforu ve yakıt ekonomisinden elde ettiğimiz kar da cabası."

peki ne kadar bir fiyat çıkıyor edc nin baskı balata değişimi ? bunla ilgili internette birçok rakam dolanıyor ama net yok 10 bin tl diyende var 3500 civarı diyende ... sizin bir bilginiz var mı ? Gerçi 100.000 yapana kadar ALLAH ömür verirse enaz 4-5 sene gerek çünkü senede 7-8 bin anca yapıyorum ama yinede merak ediyorum değişim fiyatlarını
 
peki ne kadar bir fiyat çıkıyor edc nin baskı balata değişimi ? bunla ilgili internette birçok rakam dolanıyor ama net yok 10 bin tl diyende var 3500 civarı diyende ... sizin bir bilginiz var mı ? Gerçi 100.000 yapana kadar ALLAH ömür verirse enaz 4-5 sene gerek çünkü senede 7-8 bin anca yapıyorum ama yinede merak ediyorum değişim fiyatlarını

Yetkili servis 4.500 gibi bir rakam istiyor. Disarida yaptiran var mi bilemiyorum. Ama disarida da ayni rakamlari bulur ortalama.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
manuel clio kullanıyorum sırf edc ye güvenemediğim için 2 bin gibi bi rakam vardı edc ile arasında almaktan vazgeçmiştim. edc ile ilgili cidden iyi bi aydınlatılmaya ihtiyacım var :)
 
manuel clio kullanıyorum sırf edc ye güvenemediğim için 2 bin gibi bi rakam vardı edc ile arasında almaktan vazgeçmiştim. edc ile ilgili cidden iyi bi aydınlatılmaya ihtiyacım var :)

Forumda pek çok başlık var ama yine de bir kullanıcı olarak elimden geldiğince yardımcı olabilirim merak edilen konularda.
 
Ve bugün itibariyle bir zam daha geldi.
 
megane sedan edc icon dizel 140, clio dizel edc icon 98600 neredeyse 100bin tl


bu gidişle ikinci el piyasasıda uçacaktır paralel olarak, tam artış yapmadan ikinci el almak mantıklı olabilir, sıfırı artık altın/zümrüt olmuş.
 
megane sedan edc icon dizel 140, clio dizel edc icon 98600 neredeyse 100bin tl


bu gidişle ikinci el piyasasıda uçacaktır paralel olarak, tam artış yapmadan ikinci el almak mantıklı olabilir, sıfırı artık altın/zümrüt olmuş.

Kesinlikle öyle, ikinci el el yakıyor.

Yıl sonu araç kampanyası da yok gibi. Sadece renault için değil çoğu marka için durum maalesef bu...
 
2016 aralık 58.100 artı kasko vs 59.200 e aldıgım aracım 2017 aralık itibari ile 90 bin kayme olmuş el yakıyor fiyatlar ell.
 
Geri
Üst