Fiyat listesi

Megane fiyatındaki bu yüksek artış oranını tahminen 2 nedene bağlıyorum.

1. 2017 yılın otomobili seçildi (Megane Sedan)
2. 2017 ekim ayı sonu itibariyle en çok satan 2. C segmenti sedan araç olması. Ekim sonu itibariyle Egea Sedan 32.999 adetle 1. sırada, Megane Sedan 28.766 ile 2.sırada satış yapmış. Bunları Corolla 18.993 adetle 3.sırada takip ediyor. (Kaynak: ototeknikveri.com)
 
araç avrupa genelince ciddi bir kuruluşça yılın otomobili seçilir eyvallah ama seçen kuruluş Türkiyenin otomobil gazeteciler derneği yani düddürü leyla kimsenın tınlamayacağı ve acaip şekilde yanlı genelde Türkiye üretimi araçları öven bir kuruluş, o derece ciddiye alınmıyorki araba fanatiği olduğum halde ilk defa duyuyorum.


onun yanısıra satış rakamlarına göre gidilse ikinci sıradaki megane %50 zam talep ettiyse o mantıkla zaten dip rakamda gayet uygun başlayan Egea üzerine en çok satan araç olmasıyla %60 mı talep etmeli?


o halde Egea neden %30da kaldı aynı mantıklı olan rakipler gibi?



benim şahsi fikrim Mais Askeri indirimi biliyor (her sene sene sonunda yapılan) ve verdikleri ciddi olan %20 indirimle normal istediğimiz satış rakamına denk gelsin mantığıyla fiyatı kabartmış.


aynı şekilde Filolardada ki emin olun satışlarının en kötü %60ı filodur adamlar bak sıfırı şu kadar filo indirimiyle 25milyar avantajdasınız diyebilmek için fiyatları kabartıyor.


özetle AVM'deki Karaca,Tergan, Derimod gibi markaların indirimi :) 300tllik ayakabıya 400tl etiket koy %25 indirimle var de sat :)
 
askeri indirim yuzde 20 civarını bulmuyor maalesef modeline göre azımsanmayacak kadar indirim var ama yuzde 20 değil bu oran bir not düşeyim dedim. diğerlerine katılıyorum.
 
Ben Mr.Clio ya katılıyorum.Renault cazibesini yitiriyor.Sırf dizel diye de bu paralar verilmez.Bu fiyatlara superb passat alternatif oluyor benzinli bile olsalar.

Megane sedan ilk çıktığında 1.2tce icon edc -civic ECO (orijinal lpgli) elegance otomatik ile benzer fiyatta idiler.Megane 3-5 bin daha pahalıydı.

Şimdi bakıyoruz 1.2tce icon edc megane sedan 119400
honda civic 1.6 ECO elegance otomatik sedan 101100
suberb 1.4 TSI 150 PS ACT Green Tec STYLE 124300

Efendim civicte C sütununda gamze oluşuyor motor 1.6 eski diyeceksiniz.Ama her kulvarda megane sedandan üstün aradaki fiyat farkıda uçurum.Ayrıca donanımı icondan zengin.

Civic elegance da :Sunroof ,ön koltuklar ısıtmalı ,8 hoparlör ,geri görüşüne kadar hepsi standart donanımda .Birde metalik boya farkı yok metalik boyada standart baz elegance fiyatın içinde.İç hacimde meganedan geniş ve uzun.

Çizgi çukur geçişleri megane dan daha sessiz

Civic eco(lpgli) dizel megane ilede karşılaştırabilirsiniz çünkü lpg dizelden daha hesaplı.

Renault sever olarak önceden başka markalara hiç bakmazdım.Çünkü renault hep fiyat/performans aracıydı ama artık öyle değil.Şuan sedan alacak olsam gram düşünmeden civic 1.6 eco elegance otomatik alırım.
 
Son düzenleme:
dediğim gibi Passat Trendline 1.4 tsi dsg fiyatı bile indirimle 125bin, kimse kusura bakmasın ama üstüne gidip +10 küsür bayılıp Megane sedanı sırf dizel diye almak bence mantıklı iş değil.


birde dediğim gibi bu işin ikinci el değeri olayı,satma olayı var 136ya megane'ı al 100e zor saydırırsın oda şanslıysan ,passatı 125e al zamlı fiyatla seneye 150 olunca 1 sene biner fark vermezsizin 125e verirsin muhtemelen :)


bende marka fanatizmi asla yok ama mantıklı alış veriş yapan insanları severim ve açıkcası bu (megane fiyatı) mantıktan çok uzak be arkadaşlar :)
 
Yapmayın dostlar. Evet Megane fiyat artışını ben de onaylamıyorum. Hiç bir firma babamın oğlu değil. Ben kullanıcı olarak verilen fiyat/performansa bakarım. Zaten o nedenle sıfırını almadım. Ancak Civic'i aklımın ucundan bile geçirmem hatta artık o markanın hiç bir modelini. Binlerce insanı mağdur ettiler/ediyorlar. Alay eder gibi yok top çarpmış, yok dış etken, yok kullanıcı bilmemneyi deyip gönderiyorlarmış servislerden insanları! Açın Youtube'a bakın bir sürü şikayet var, bırakın kullanan o insanları yapılan karşısında ben bile isyan ettim yahu! İnsanlar alın terlerini götürüp saymış almış sıfır arabalarını ama araçlar durduğu yerde göçüyor ve hala bu insanların sorununa bir çare bulmuyorlar. Müşterisine böyle davranan bir firmanın ürününü ben asla almam ve tavsiye de etmem arkadaşlar. Kimse parayı sokaktan toplamıyor ve bu muameleyi haketmiyor ülkemde. Bu tür konularda kullanan/kullanmayan herkes duyarlı olursa, firmalar biz kullanıcıları suistimal edemezler. Bugün onların başına gelenin benzeri yarın bizlerin de başına gelebilir.
 
dediğim gibi Passat Trendline 1.4 tsi dsg fiyatı bile indirimle 125bin, kimse kusura bakmasın ama üstüne gidip +10 küsür bayılıp Megane sedanı sırf dizel diye almak bence mantıklı iş değil.


birde dediğim gibi bu işin ikinci el değeri olayı,satma olayı var 136ya megane'ı al 100e zor saydırırsın oda şanslıysan ,passatı 125e al zamlı fiyatla seneye 150 olunca 1 sene biner fark vermezsizin 125e verirsin muhtemelen :)


bende marka fanatizmi asla yok ama mantıklı alış veriş yapan insanları severim ve açıkcası bu (megane fiyatı) mantıktan çok uzak be arkadaşlar :)

O Passat'ın indirimli fiyatını ve donanımlarını bilmiyorum ama baz Icon Megane Sedan 1.5 dci edc indirimli satış fiyatı bugün 126-127.000TL civarında sanırım. Bu arabayı alırken son zamlardan önce bayilerden 124.000TL gibi fiyat almıştım daha sonra üstüne 2 veya 3 liste ile toplam 3.000TL zam geldi. 138.900TL bugünkü liste fiyatı indirimli fiyat değil o. Yani benzinli otomatik Passatla aynı fiyata geliyor bu durumda, öyle 10.000TL filan fark yok arada.

Ayrıca Megane'da kar yapıyor. Daha önce de dediğim gibi 11 ay önce aldığım Touch dci edc HB arabamı 11 ay sonra çok da fazla uğraşmadan 6.000TL gibi bir karla sattım. Üstelik arabanın ilk yıl bakımını da henüz yaptırmıştım ve alırken fark verip kaput filmi de çektirmiştim. İkisi toplamda yuvarlak 1.000TL ediyor. Bunlara rağmen kar ettim. Beklesem biraz daha da karlı satabilirdim belki ama hazır müşteri bulunca uğraşmadım verdim. Bu karın bir kısmı ÖTV artışından, bir kısmı da fiyat artışından oldu tabi ama yine de fiyat artışından iyi sayılabilecek karla satmış oldum ve bindiğim de ekstra yanıma kar kaldı. Yani demek istediğim Megane da zarar ettirmez. Bugün 127.000TL'ye bile alsanız seneye üstüne az bile olsa karla satarsınız diye düşünüyorum. Aslında bu kur artışlarıyla artık kolay kolay hiç bir araba zarar ettirmez ya neyse..
 
sahibinden.com da bile meganelerin 2.elleri arasında acayip dengesizlik var o kısmı da anlamış değilim ekstradan.
 
dediğim gibi Passat Trendline 1.4 tsi dsg fiyatı bile indirimle 125bin, kimse kusura bakmasın ama üstüne gidip +10 küsür bayılıp Megane sedanı sırf dizel diye almak bence mantıklı iş değil.


birde dediğim gibi bu işin ikinci el değeri olayı,satma olayı var 136ya megane'ı al 100e zor saydırırsın oda şanslıysan ,passatı 125e al zamlı fiyatla seneye 150 olunca 1 sene biner fark vermezsizin 125e verirsin muhtemelen :)


bende marka fanatizmi asla yok ama mantıklı alış veriş yapan insanları severim ve açıkcası bu (megane fiyatı) mantıktan çok uzak be arkadaşlar :)

Hocam sizin bu kıyaslama ve örnek pek gerçekçi durmuyor bana göre. Sizin dediğiniz gibi olsa benim geçen yıl 94.500'e aldığım megane 4'e galerici çıkıpta 110.000 vermezdi. Sizin hesaba göre benim araba 70-75'e falan gider.
Bir konuda katılıyorum size, mantıklı alış-veriş olmalı, ama otomobil firmalarının hepsinin şu anki fiyat politikaları pek te mantıklı değil.
Ayrıca bu işin sınırı da yok, siz şahsi fikirlerinizi dile getiriyorsunuz. Bana sorarsanız o parayı passat'a da vermem ben Volvo dururken, ama ikinci elde Volvo ne kadar mutlu eder, ne kadar üzer bilemiyorum.
 
sahibinden.com da bile meganelerin 2.elleri arasında acayip dengesizlik var o kısmı da anlamış değilim ekstradan.

Evet bu doğru ve piyasayı allak bullak eden de filo satışları. Örnek, aracını perakende en iyi fiyatla 127.000TL'ye alan müşteri herhangi bir nedenden ertesi gün arabasını satmaya kalksa mantıken ne fiyat ister? Normal olarak 115-120 gibi istemesi lazım. Ama bir bakıyorsunuz daha 3-5-10 bin kmdeki aynı arabalar 2.elde 100-110.000TL bandında satılıyor. Pek çoğu da sıfır ayarında tertemiz. Bu gerçekten perakende alıcıları için büyük haksızlık oluyor. Bu durum dikkatimi çekmişti ve araştırdım araba ararken. Anladığım kadarıyla bu filo alım/satım işi piyasada ciddi bir ticaret yöntemi olmuş. Filo indirimli yüzlerce binlerce araç alıyorlar bir kaç bin km yaptırıp satıyorlarmış ( çünkü bayiler dışında sıfır araç satmak yasakmış ) ve bundan da kar ediyorlarmış. Düşünün ne kadar indirim aldıklarını artık. Firmalar için perakende satışlar artık çerez olmuş. Önemli olan filo satışlarıymış. Piyasayı araştırırken duyduklarım bunlar. Ne derece doğru bilemiyorum ama duruma bakınca bana mantıklı geldi.
 
Geri
Üst