Fiyat listesi

Evet bu doğru ve piyasayı allak bullak eden de filo satışları. Örnek, aracını perakende en iyi fiyatla 127.000TL'ye alan müşteri herhangi bir nedenden ertesi gün arabasını satmaya kalksa mantıken ne fiyat ister? Normal olarak 115-120 gibi istemesi lazım. Ama bir bakıyorsunuz daha 3-5-10 bin kmdeki aynı arabalar 2.elde 100-110.000TL bandında satılıyor. Pek çoğu da sıfır ayarında tertemiz. Bu gerçekten perakende alıcıları için büyük haksızlık oluyor. Bu durum dikkatimi çekmişti ve araştırdım araba ararken. Anladığım kadarıyla bu filo alım/satım işi piyasada ciddi bir ticaret yöntemi olmuş. Filo indirimli yüzlerce binlerce araç alıyorlar bir kaç bin km yaptırıp satıyorlarmış ( çünkü bayiler dışında sıfır araç satmak yasakmış ) ve bundan da kar ediyorlarmış. Düşünün ne kadar indirim aldıklarını artık. Firmalar için perakende satışlar artık çerez olmuş. Önemli olan filo satışlarıymış. Piyasayı araştırırken duyduklarım bunlar. Ne derece doğru bilemiyorum ama duruma bakınca bana mantıklı geldi.


Kesinlikle doğru tespit.
 
bence modelden modele, yıldan yıla, kurdan kura göre etkileniyor, mesela arkadaş oyak askeri indirimi %20 kesinlikle değil demiş ama bizzat 2008 yılında tamda nokta atışı %20 iskonto almıştık pedere ama bu oran yeni durumda nedir bilmiyorum.


yine bizim kiralama firması mesela liste fiyatı ozaman 93000tl olan Fluence'i şimdi kimse inanmayacak atıyorsun diyecek ama 71800tlye aldı'ki bizim kiralama firmasının olsun olsun hadi 150 aracı olsun. yine biniyor olduğum icon clio 4 1.5 dci edc liste fiyatı 72300tlyken adamlar 68000tlye almıştı

Derindere gibi 10binlerce aracı olan firmanın indirimini hayal edemiyorum.



filoda bildiğim kadarıyla model,renk,donanım çok önemli mesela aynı clio 4 joy paket beyazlarda adamlar %15 gibi indirim almışken benim araç edc olunca,füme/gri olunca sadece %5 gibi indirime kaldılar. yani Maisin istediği şey aynı araçtan bir kerede tek tip ne kadar çok sipariş okadar çok indirim öyle filo olupta kırmızı,yada işte sunrooflu vs alamıyorsunuz indirim ciddi oranda düşüyor.
 
bence modelden modele, yıldan yıla, kurdan kura göre etkileniyor, mesela arkadaş oyak askeri indirimi %20 kesinlikle değil demiş ama bizzat 2008 yılında tamda nokta atışı %20 iskonto almıştık pedere ama bu oran yeni durumda nedir bilmiyorum.


yine bizim kiralama firması mesela liste fiyatı ozaman 93000tl olan Fluence'i şimdi kimse inanmayacak atıyorsun diyecek ama 71800tlye aldı'ki bizim kiralama firmasının olsun olsun hadi 150 aracı olsun. yine biniyor olduğum icon clio 4 1.5 dci edc liste fiyatı 72300tlyken adamlar 68000tlye almıştı

Derindere gibi 10binlerce aracı olan firmanın indirimini hayal edemiyorum.



filoda bildiğim kadarıyla model,renk,donanım çok önemli mesela aynı clio 4 joy paket beyazlarda adamlar %15 gibi indirim almışken benim araç edc olunca,füme/gri olunca sadece %5 gibi indirime kaldılar. yani Maisin istediği şey aynı araçtan bir kerede tek tip ne kadar çok sipariş okadar çok indirim öyle filo olupta kırmızı,yada işte sunrooflu vs alamıyorsunuz indirim ciddi oranda düşüyor.

Benzer durumu ben oyak indirimi konusunda yaşadım, oyak yerli üretim olan araçlarda %10 - 15 indirim yapıyor kampanyaya göre, bu oran ithal olanlarda çok ta bir şey değiştirmiyor, ithal ürünlerde indirim oranı oldukça düşük oluyor, oyak en son %20 civarı indirimi fulence modelinde 2016 yılı nisan ayında yaptı, o araç ta üretimden kalktığı için olsa gerek bu oranda indirim. Ben megane 4 hb aldım, önce oyak kampanyasından almak istedim, sonra biraz daha araştırdım bana kampanyadan adaptif cuise control, ön park sensörü, akıllı park sistemi gibi bir kaç opsiyon eksik (ki kampanyada satışa sunulan araçlarda bu opsiyonları seçme şansınız yoktu, o tarihte yapılan kampanya için söylüyorum) 84.500 kampanyalı fiyat verdiler. Ben bütün opsiyonlarıyla 94.500 e aldım, ilave opsiyonları da eklediğinizde hemen hemen aynı fiyata gelmiş oldu. (o tarihte hesaplamıştım bana 1.700 Tl bir indirim sağlıyordu, 3 ay beklemektense 1.700 fazlaya arabayı alır binerim dedim)

Fakat oyak kampanyalarında üretimi durdurulan modeller hariç % 20 net indirimi çok ta göremedim, ayrıca kampanya ile alım yaptığınızda en 4-6 ay aracı bekleme durumunuz olabiliyor. Kampanyaların cazipliği indirimden çok ödeme şartları bence.
 
ercan koçak katılıyorum indirim konusunda babam asker yıllardır renault alıp satıyoruz hepimiz aynı araçlardan bahsediyoruz. ama ben şunu görüyorum sıfır megane almak bireysel kullanıcı için pek mantıklı değil gibi duruyor bu rakamlarla. şahsen 1.2 touch ya da icon almayı düşünüyorum şu an 2.el çok temiz araçlar var.
 
bu hafta reno sitesinde megane fiyatlarını incelerken sedan larda benzin ile dizel arası 36 milyar fark olduğunu gördüm aynı model aynı paket(joy)
megane hb de ise 22 milyar civarı dizel benzin farkı.eskidende iyi kötü fark oluyordu ama bu kadar değildi.36 bin tl yi
kaç yılda kaç bin km de çıkartabiliriz o ayrı bir tartışma konusu.
eskiden yıl sonu kota doldurma adı altında indirim kampanyaları yapılır hatta galerilere spot araç verilirdi.
90 yıllarda 10 milyara sıfır alınan araç 1 yıl sonra 13 milyar olur sizde satarken 11-12 ye verir zarar etmezdiniz.ben 2008 de sıfır doblo aldım 1 yıl sonra sıfır fiyatı benim aldığım fiyattan daha düşüktü.
piyasayı anlamak zor 2010 sonrası pekçok wv ve audi kullanıcısı ilanlarda 1 yaşındaki araçlarına sıfır fiyatından fazla para istiyordu.satanda oldu.
son yıllarda filo satışlarının biz parekendeciler için olumsuz etkisi oldu.hem düşük fiyata alıyorlar hem düşük fiyata satıyorlar.alırken zarar ediyoruz satarkende piyasaya dolan şirket araçları yüzünden fiyat taban yapıyor.ve sonuç olarak tüketici araç alırken modellerden dolayı kafası karısırken birde bu olaylar çıkınca işin içinden çıkamıyor.
 
Dediğiniz gibi o fark sadece sedan Joy 1.6 atmosferik benzinli motorda geçerli. Sedan turbo benzin motorlu olan (Tce) Touch'da 13.000TL , Icon'da 19.000TL gibi fark ediyor dizelle. Bir de bu Touch ve Icon arasındaki 6.000TL fazladan dizel farkı neden onu da anlamıyorum. Sonuçta ikisi de aynı motor değil mi? Bir fark mı var acaba ekstradan? Bana garip gelen fiyatlandırma politikaları var nedense. Mesela Touch HB'de standart verilen donanımlar Sedan'da opsiyon olarak sunuluyor. Dijital klima gibi mesela. Bilemiyorum belki maliyet farkı vs. vardır ama çok kafa karışıyor.
 
sahibinden.com da olan fiyat dengesizliği nedeni aracın 1 senede bu kadar fiyatı artmasıdır. 2016 yılında aracı 90 küsürlere alan kişiler genelde 100 küsürlere satıyor. Kar yapıyor. Megane için ilk ilanlar böyle olsa da zamanla 2.el fiyatları yükselecek emin olun. Aynı şey egea da oldu 10 bin arttı ikinci elleri ilk başta çok daha ucuzdu. Renault her zaman ikinci eli iyi olan arabadır. Biz 2011 de 24 bin TL ye aldığımız symbol ü(1.4 benzinli) bu yıl 33 bin TL ye sattık. 1 sene sonra icon edc megane ikinci elleri 120 den aşağıya olmayacak hep birlikte göreceğiz. Artık şu durumda Türkiye'de aldığınız araçlar değer kaybetmez satarken her türlü kar ile satarsınız.
 
aracı kar ile sattın satmaya da alacagın araçta yine zarar etmeyecek misin? sıfır almaya kalktıgında.
 
aracı kar ile sattın satmaya da alacagın araçta yine zarar etmeyecek misin? sıfır almaya kalktıgında.

Parayı nasıl kullanacağını bağlı. Araba için değil konut için de kullanabilirsin. Tekrar megane alırsan tabi zarar edersin. Ama biz megane ı 122 den alırken şu an opsiyonla birlikte liste fiyatı 144.750. O dönem highline tdi dsg passat 196 iken şu an 199. Sadece 3 bin tl zam gelmiş. Dolayısıyla megane dışında zam oranı daha düşük olan diğer markalardan araçlar secersen karlı olabilirsin.

Yapılan zamlar cidden aşırı bunu savunmuyorum. Megane C segmenti dizel otomatik ve güncel kasa olmasıyla rakip sayisinı azalttigindan bunun ekmegini yiyor. Yeni jetta,focus ve dizel civic gelince yine rekabet başlar.
 
Bakış açısına göre değişir ama bu zarar demek değildir. Yatırım aracı gibi düşünün. 100TL ye aldığınız arabayı seneye 115TL satınca 15TL kar edersiniz. Evet sıfırı daha çok artmıştır ve almak için üzerine para koymak lazım ama onu da bir sene sonra satınca gene üzerine kar yazarsınız. Şöyle düşünün, araba almazsanız o 15TL kar cepte kalır gibi. Zaten ben artık sıfır defterini de kapattım sanırım. Bu filo olayı piyasayı çok bozuyor ve perakende sıfır alıcıları mağdur oluyor. Biraz km için 20.000TL gibi fark verilmez ve temiz ikinci elde kar miktarı/şansı satarken daha fazla olur. Ayrıca bundan bizim kadar filo satışı olmayan bayiler de olumsuz etkilenir bence. Perakende sıfır araç satışlarını ciddi olarak etkiliyor diye düşünüyorum. Bu nedenle filo satışlarında alıcı firmaya bu araçları 2.el satarken 30-40bin km şartı filan getirilse diyorum ama bu mümkün mü bilmem. Sadece bir fikir.

Clio ve Megane kolay kolay zarar etmez. Bunlar yıllardır Renault'nun üretimi hiç kesilmeyen ve en çok tutulan B ve C segmenti amiral gemileri. Mesela bu kullandığım beşinci Megane aracım. Birincisi hariç hiçbirinden zarar etmedim satarken. Birincisini ise takas ettiğim için başabaş gibi olmuştu. Takası kesinlikle tavsiye etmiyorum, çok düşük fiyat veriyorlar arabanıza malum. Piyasada kendiniz satarsanız zarar etmeniz çok zor ihtimal. Tabi bir de aracı temiz kullanmak ve çok uzun süre elde tutmamak gerekiyor. En çok 1-2 sene sonra satmayı tercih ediyorum ben. Bir çeşit yatırım aracı gibi oldu aynı zamanda. Kullandığınız da yanınıza kar kalmış oluyor tabi.
 
Geri
Üst