Edc Şanzıman Boşa Mı Atıyor

Arac arkadasin bahsettiği gibi 30 km/h altindaki süratle ilerlerken gaz pedalından ayaginizi cektiginiz anda vitesi boşa aliyor. Siz gaza basinca da hizin durumuna gore 2. Veya 1. Vitesi seciyor. Am genellikle 2. Vitesi seçtiği için ilk gaza basma ani biraz sarsıntılı oluyor.


Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
 
Bu arada ilk yorumda bahsedilen 1-2/2-1 sorununu en derinden yasayan biri olarak iki uc gun once aracin yazilimini guncellettim. Garantili oldugu icin ucret odemedim. Oncekine gore 1-2 gecisinde sert geçiş ve saraintida bariz azalma var. Yani ortalama bu saraintiyi gunde ne kadar trafige girsemde 8-10 kere yapiyordu. Yazilim guncellemesinden sonra bu sayi gunde bir veya iki kereye dustu. Tam olarak cozmedi ama hatiri sayilir bir sekilde azaltti. Arac tam ikiye gecis yaparken ayaginizi gazdan cok hafif cekerseniz bunu yapiyor. Bu da sanirim 2 ye aliyorum ama gaz kesiliyor 1 de mi tutsam kararsizligina dusuruyor araci. Sahsi yorumum tabi. Acikcasi dsg ve edc bu sanziman olayinda eniyiler oldugu icin beklentiler yuksek. Ben bu olayi zamaninda kafaya oldukca takmistim ve sanzumanin yerinden kopacagini saniyordum. Oyle sert gecis ve asiri sesli mekanik ses cikiyordu. Artik kullanimimida biraz ozen gostererek ozellikle ilk ivmelenmeden 2. Vitese gecene kadar ters bir durum olmadigi surece gaz pedalini birakmiyorum. Bu durumda sorun olmuyor.

Belki yeni yazilim guncellemeleri ile sorun tamamen ortadan kaldirilabilir.


Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
 
Yazılım güncellemesi denen şey zannedersem şanzuman beynine aşınan kavramayı tanıtarak yapılıyor..
Yani güncelleme yapılmıyor bizim araçlara kavrama tanıtılıyor ve zannedersem bu işten kurtulmanın yolu baskı balata değişimi..Var mı aramızda baskı balata değiştirip sarsıntı sorunu biten..

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yazılım güncellemesi denen şey zannedersem şanzuman beynine aşınan kavramayı tanıtarak yapılıyor..
Yani güncelleme yapılmıyor bizim araçlara kavrama tanıtılıyor ve zannedersem bu işten kurtulmanın yolu baskı balata değişimi..Var mı aramızda baskı balata değiştirip sarsıntı sorunu biten..

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Fluence'de sarsıntı sorunu hiç yaşamadım ama captur'da sıklıkla yasıyordum. Servis normal diyordu.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Eğer bu otomatik vitesli araçlardan birisine sahipseniz konforlu ve ekonomik kullanım için otomatik vites araç kullanmanın bazı kuralları vardır.
Öncelikle otomatik viteslerde en önemli kural gaz pedalının altında yumurta varmış farz edin ve onu kırmamak için yavaş ve yumuşakça gaza basın. Gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar hızlı tepki verir ve motor devri artar. İlk defa otomatik vites kullananların sorun yaşadığı kısımda budur. Düz vites araçlarda herkes motoru dinler veya çoğunlukla 2500-3000devir arasında kullanıcı vites değiştirir. Otomatik araçlarda vites geçişleri ekonomik bir sürüş için 1600-2000devir, normal bir kullanım için 2000-2500devir, süratli kullanımda 2500+ üzerinde vites geçişi yapılır. Düz vitesteki gibi 2500-3000 devir arası yapılan geçişler otomatik vites için yüksek tüketim eşiğidir. Bu yüzden aracın hızlanmasında gazı hıza göre değil devire göre ayarlamalı ve ayağınızı mümkün olduğunca gaz pedalı üzerinde sabit tutmalısınız.
– Şehir içinde yoğun trafikte beklerken veya trafik lambalarında uzun süre beklemelerde aracı “N” boş konumuna alın. Çünkü vites “D” konumunda kaldığınızda motor ile şanzıman sürekli bağlantı halindedir ve araç ileri doğru gitmeye çalışır siz frene basarak sadece durdurmuş olursunuz. “N” konumu ile araç rölanti de çalışmaya geçer, bu sayede hem yakıt tüketimi azalır hem de şanzımanın yükü azalmış olur.


Read more:http://www.ertemur.com/otomatik-vit...ir-kullanim-kurallari-nelerdir/#ixzz41M4KEIc3 ALINTIDIR
İşte yorum budur..
 
Söylenenlere katılıyorum fakat sadece sunu belirtmekte fayda var. Uzun duruşlarda vitesi N konumuna almak yerine fren pedalına sert basmanız ayni işlevi görür. Fren pedalına sert basıldığı taktirde araç kavramada beklemez boş konumda bekler. Ayağınızı frenden çektiğiniz an kavramayı ve ilk vites hareketini yapar. Fakat frene yumuşak bir şekilde basıp beklerseniz araç boş konuma geçmez ve kavrama da bekler. Aradaki fark budur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Söylenenlere katılıyorum fakat sadece sunu belirtmekte fayda var. Uzun duruşlarda vitesi N konumuna almak yerine fren pedalına sert basmanız ayni işlevi görür. Fren pedalına sert basıldığı taktirde araç kavramada beklemez boş konumda bekler. Ayağınızı frenden çektiğiniz an kavramayı ve ilk vites hareketini yapar. Fakat frene yumuşak bir şekilde basıp beklerseniz araç boş konuma geçmez ve kavrama da bekler. Aradaki fark budur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hayir yanlis biliyorsunuz. Araç boş konumda beklemez. Viteste ama debriyaja basili bekler.manuel araba gibi anlayin.bu basma motoru yormaktadir
 
Konuyu teknik anlamda yorumlayan arkadaşların yazdıklarına makul görünüyor..
En iyisi Yapımcı firmanın analizidir..
Sonuçta çalışma mantığını tasarlayan onlar.
Bu konuya benzer bir hikaye var.
Bir kaç ilim adamı araştırma nedeniyle doğuda gezerken kışın bir eve misafir olmuşlar.
Evde yanan sobanın etrafına ısınmak için üşüşmüşler.
Yalnız sobanın altında bir kütük varmış...
Her birisi bu kütüğün sobanın altına niçin konulduğunu kendince izah etmeye çalışmış...
Kimisi hava sirkülasyonu demiş, kimisi yukarda olduğu için sıcağı daha çok veriyor demiş.. Hepsi bir şeyler söylemiş...
Ancak, aralarında anlaşamamışlar..
Evin sahibi odaya girince hep bir ağızdan ona "sobanın altındaki ağaç kütüğünün" neden oraya konulduğunu sormuş..
Ev sahibi de "Soba boruları kısa geldiği için oraya koydum" demiş...
 
benim araçta arada 1 ile 2 arasında bir saçmalıyor ama abartacak bir sıkıntı değil bu. zamanla artıyormu acaba yazılım güncelleme yaptırdım bişey farketmedi

edc dsg kadar yumuşak değil bana göre
 
2013 model 1.5dci edc touch plus 60000km2 fluence aracım var. Bazen yokuş aşağı inerken frene basıp aracı durdurup tekrar frenden ayağımı çekersem araç boşta yokuş aşağı iniyor ve süratlenene kadar vitese almıyor kendini. Ufacık ta olsa gaza dokunsam hızına uygun vitese alıyor kendini ama bu güne kadar vites kutusundan gelen anormal bir sese şahit olmadım. Ancak 1000-2000 devir arasında giderken motordan vınlama tarzında ses geliyor devir artınca ses kesiliyor. Forumda arkadaş bunun turbonun bir yere temas etmesinden kaynaklı olduğunu söylemişti. Turbo ile temas ettiği yer arasına kauçuk tarzı bir şey konulduğunda sesin kesildiğini söylemişti ancak tam emin olamıyorum gerçekten sesin kaynağı bu mu.
 
Geri
Üst