- Katılım
- 22 May 2017
- Mesajlar
- 475
- Tepkime puanı
- 11
- Puanları
- 18
- Yaş
- 44
Hocam bazı detayları yanlış biliyorsunuz markalar arasında kavram karmaşası var gibi çünkü birkaçtır aslında benimde ezbere bildiğim farklı bir markanın metodunu az çok anlatıyor gibisiniz.
1) renaultdaki sistemde extra olan yani 5inci enjektör motorda değildir ve hiçbir şekilde motor ile bağlantılı değildir, fiziksel lokasyonu dpf üzerindedir yani ister 1 ister 1500 defa dpf generasyonu gerçekleşsin motorda zerre kadar etkisi yok.
2) dpf'nizin temizliğinde kullanılan kimyasal siz her ne kadar carbon clean ile aynı sansanızda aynı değildir yani sizin tarif ettiğiniz motorun yakıt deposuna yada yağına ilave edilen ile aynı değildir hatta oldukçada farklıdır tek birleştikleri nokta kurumu temizliyor olmasıdır.
biri yanma odasından bir dizelin yüksek sıkıştırma oranına göre tasarlanmış kimyasalken diğeri direk sprey gibi çalışmakta ve dpf'nin içine herhangi bir engel karşılaşmaksızın temizlenmek üzere tasarlanmıştır, hatta bunların ikisi carbon clean'ın kendi sayfasında bile ayrı adımlar/ürünlerdir.
sizin emme için kullandığınız ürünler:
http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=2&ID=30&IcerikID=63
http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=2&ID=30&IcerikID=64
benim bahsetiğim ve dpf için olan ürünler:
http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=229&ID=231&IcerikID=232
http://www.carboncleanturkiye.com/detay.asp?KatID=229&ID=231&IcerikID=233
3) sizin aracınızda çözüm olmayan durum dediğiniz gibi gayetde buradaki konuda bulunan arkadaş içinde çözüm olmayabilir ama bunun anlamı yanlış bir adım olduğu değil aslında doğru aplikasyona doğru aracı kullanmıyor olduğunuzdur.
bugün dünyasında maalesef dizel araç herkes için uygun değildir burada dpf'niz tıkanmasının %85 sebebi yeteri kadar uzun süre ısınamaması ısınıncada orada uzun süre kalmamanız yani şehir içinde 10-12km kullanan ve çok çok nadiren otobana çıkıp 30-40dk tek yön seyir halinde bulunan insanlar için bu maalesef kaçınılmaz son ve doğru bir çözüm olan yukarıdaki bahsedilen yöntem (gerek temizleme jeli gerek manuel temizlik) yapılsa dahil sorunun tekrar etmesi kaçınılmazdır.
şahsi tavsiyem araç sahibi arkadaş sürekli ekrana ve sensöre takılı kalmasın (aklında) ve direk otobana çıkıp artık bir an evvel manuel temizlik yapıp aracını belli km aralıklarında (her 2500kmde bir) otobana çıkartıp manuel temizlik yapsın derim (bü süre zarfında otobanda daimi süren insanların aracında bile renaultun sistemi ortalama 4-6 defa devreye girer 400-600kmde bir)
Hocam benim aracıma uygulanan bunlar değil... direkt carbon clean markasının manifolddan uygulanan dpf temizleyicisi ürün kullanıldı. Ama benim demek istediğim bu ürünler kesin çözüm olmuyor. Zira egzosu yeterince isitamadiginiz zaman o zaman DPF yine tıkanıyor. Bunun için yüksek devirli kullanım da çözüm değil. Çünkü yüksek devir demek yüksek partikül de demek... uzun süreli kullanım gerekli yani çevre yolu kullanımı yada uzun yol... aracın durmadan 30 40 dk sabit hizda 100 kmde gitmesi lazim. Bu olmadan en iyi DPF temizleyici ile de temizlense yine tıkanıyor.
Bu arada rejenerasyon islemi egzoz gazinin hararetini yükseltmek için fazladan yakıt yakılarak yapilan bir işlemdir. Bu nedenle zaten zamanla yağ haznesine mazot sizmaktadir...