- Katılım
- 17 Eki 2014
- Mesajlar
- 1,142
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
hocam tam notumu yazarken son mesajınızı fark ettim, keşke kullanmamış olsaydınız würthü, şimdi mantık ve sorun şu:
1) eski euro 3 gibi motorlarda motorunuzca würth sayesinde dumanlaşan kurum egsozdan rahatça çıkıyordu ha bu motorlarda bile yanma odasına karışan bu kimyasal zarar verebiliyordu çünkü kocaman kurumlardan kurtulan motor eriyen kurumu direk turbonun kanatlarının üzerine yapıştırabiliyor ve balansı bozabiliyor bunun yanısra aşındırıcı olan kimyasallar contalara zrar verebiliyordu.
2) euro 5 olan motorumuzda dpf çok daha sıkı ve yoğun olup o egsozdan kaçmaya çalışan dumanı hapseder ve aslında mantıken yaptığınız adım size daha fazla zrarda vermiş olabilir.
şansınız var ise motorunuz dpf regeneration cycle'ına girer yani temizleme aşamasına ve würthlü bir şekilde dpfde olan enjektör bu aldığınız sıvyı sıkmış ve temizlemiş olur yani iş biraz kumar oldu şu anda.
şu an özelliklede würthü koyduğunuzu not alarak muhakak otobana çıkıp bahsi geçen manuel dpf temizleme aşamasını yapmanızı tavsiye ederim tek fark bu sefer 3300rpmlerde değilde bence bunu 3000rpm civarında tutunuz.
bunu muhkak dememdeki sebeb şu, motorunuz eğer yeteri kadar mesade kattemiyor ise yada yeteri kadar ısınamıyor ise regenerasyon tamamlanamaz bunu tamamlanabilirhale manuel getirmeniz lazım oda bahsi geçen method ile %100 sonuç verir.
1) eski euro 3 gibi motorlarda motorunuzca würth sayesinde dumanlaşan kurum egsozdan rahatça çıkıyordu ha bu motorlarda bile yanma odasına karışan bu kimyasal zarar verebiliyordu çünkü kocaman kurumlardan kurtulan motor eriyen kurumu direk turbonun kanatlarının üzerine yapıştırabiliyor ve balansı bozabiliyor bunun yanısra aşındırıcı olan kimyasallar contalara zrar verebiliyordu.
2) euro 5 olan motorumuzda dpf çok daha sıkı ve yoğun olup o egsozdan kaçmaya çalışan dumanı hapseder ve aslında mantıken yaptığınız adım size daha fazla zrarda vermiş olabilir.
şansınız var ise motorunuz dpf regeneration cycle'ına girer yani temizleme aşamasına ve würthlü bir şekilde dpfde olan enjektör bu aldığınız sıvyı sıkmış ve temizlemiş olur yani iş biraz kumar oldu şu anda.
şu an özelliklede würthü koyduğunuzu not alarak muhakak otobana çıkıp bahsi geçen manuel dpf temizleme aşamasını yapmanızı tavsiye ederim tek fark bu sefer 3300rpmlerde değilde bence bunu 3000rpm civarında tutunuz.
bunu muhkak dememdeki sebeb şu, motorunuz eğer yeteri kadar mesade kattemiyor ise yada yeteri kadar ısınamıyor ise regenerasyon tamamlanamaz bunu tamamlanabilirhale manuel getirmeniz lazım oda bahsi geçen method ile %100 sonuç verir.