Clio 4 - Kış lastiği zorunluluğu ve lastik ebadı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hidobur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhabalar,

Kış lastiği zorunluluğu özel araçlara da geldi diye biliyorum , sporttourer kullanıcısıyım ebat 195/55/16 aracımda , 205/55/16 takılabilir mi artısı eksisi ne olur , birde önereceğiniz model vs var mı ( uygun fiyat tabiki , michelin iyi demeyin yani :) )

Teşekkürler

Hocam merhaba, size orjinal ebatınızı tavsiye ederim,
hiç 205 'e geçmeyin, sebebi de dar tabanlı lastikler geniş tabanlı lastiklere göre kaygan zeminlerde daha çok yere basma kuvveti oluşturdukları için daha emniyetlidir, yüzeye aktarılan güç dar lastikle daha fazladır, yazın kuru zeminde ise tam tersi, yerle temas eden taban ne kadar geniş ise sürtünme ve yol tutuş daha fazla olur,
 
Dikkate alacağım teşekkürler

Hocam merhaba, size orjinal ebatınızı tavsiye ederim,
hiç 205 'e geçmeyin, sebebi de dar tabanlı lastikler geniş tabanlı lastiklere göre kaygan zeminlerde daha çok yere basma kuvveti oluşturdukları için daha emniyetlidir, yüzeye aktarılan güç dar lastikle daha fazladır, yazın kuru zeminde ise tam tersi, yerle temas eden taban ne kadar geniş ise sürtünme ve yol tutuş daha fazla olur,
 
Arkadaşlar merhaba 2016 model sporttourer 1.5 icon model araç aldım araç şuan yanımda değil bu pakette olan araçların lastik ebatları nedir? Ve hepsinde aynı mıdır?
 
Aynı araç bende de var , 195/55/16 dır eğer 17 jant değil ise 17 jantsa da 205/45/17 dir

Arkadaşlar merhaba 2016 model sporttourer 1.5 icon model araç aldım araç şuan yanımda değil bu pakette olan araçların lastik ebatları nedir? Ve hepsinde aynı mıdır?
 
Hayırlı akşamlar bi konu açtım ama buradan da bi yardım rica edeyim. Aracımda 195/60/15 lastik var elimde de 185/65/15 kışlık lastik var yakıt konusunu düşünüyorum az ya da çok yeni lastik almaktan karlıdır sonuçta bu 185/65/15 araca janta uyumlu olur mu onu merak ediyorum taktırabilir miyim.

Lenovo P70-A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayırlı akşamlar bi konu açtım ama buradan da bi yardım rica edeyim. Aracımda 195/60/15 lastik var elimde de 185/65/15 kışlık lastik var yakıt konusunu düşünüyorum az ya da çok yeni lastik almaktan karlıdır sonuçta bu 185/65/15 araca janta uyumlu olur mu onu merak ediyorum taktırabilir miyim.

Lenovo P70-A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Buyuk ihtimalle janta uyar ebat yaklasik ayni. Ama yine de bi lastikciye sorun.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hocam merhaba, size orjinal ebatınızı tavsiye ederim,
hiç 205 'e geçmeyin, sebebi de dar tabanlı lastikler geniş tabanlı lastiklere göre kaygan zeminlerde daha çok yere basma kuvveti oluşturdukları için daha emniyetlidir, yüzeye aktarılan güç dar lastikle daha fazladır, yazın kuru zeminde ise tam tersi, yerle temas eden taban ne kadar geniş ise sürtünme ve yol tutuş daha fazla olur,



teknik anlamda fiziken anlatımınız çok doğru ama yönlendirmeniz biraz daha açıklayıcı olmalı çünkü aslında tam tersine kimi durumda 205 daha mantıklı seçim.


195/55/16 ara bir ölçü ve kalite bir kış lastiği bu ölçüde can yakıyor insanlarda bu sebeble 2inci kalite lastikleri seçiyor.


205 ebadı %5 etkiliyor zemine vuran basıncı ama alacak olan arkadaş X bir fiyata 195 ebadında atıyorum bir petlas alacağına 205 ebadında nokian yada goodyear'ın kış lastiklerini alabiliyorsa emin olun aradaki kaybı x 5 kadar daha iyi performans alacaktır.



özetle fizik kanunlarıyla kısıtlı değil performans ortada teknoloji ve marka /mühendislikte var, eh seviyesinde performans sunan 195liktense rally performansı sunan michelin,goodyear heleki nokianı gözüm kapalı seçerim.


bu arada marka takıntısı var sanmayın yazılarıma bakarsanız yaz lastiklerinde falken,nexen,jinyu kullanmış ve övmüş biriyim ama kimse kusura bakmasın kış lastiğinde michelin ve goodyear kral nokian ise adeta rakipsiz bu 3lünün dışında kalanlar ise baya geriden seyrediyor.
 
bu arada kimi arkadaşın kış lastiğini takınca araç yumuşadı,sesi azaldı gibi saçma sapan yorumlar üzerine kimi sitede 5 yıldız verdiğini görüyorum, arkadaşlar kış lastiğinde konfor tabiki önemli ama 2inci planda olması gereken bir hadise, kimi arkadaşta yok eskiden tırmanamadığım yokuşu şu an tırmanıyorum bu lastik kral, iyide önceki lastiğin ne? :) 4mm eti kalmış petlasmı, 7mm dişi olan nokianmı?


kanada'da 28 yıl yaşamış çok zor (emin olun istanbulmuş yok erzurummuş şaka kalır) şartları görmüş biri olarak kış lastiğinde en ama en önemsenmesi gereken nokta gizli buzlanma hatta dahada ilerisi gizli buzlanmada tek tarafın buza diğerinin kuruya denk gelmesi (aynı yağmurda aquaplanning gibi) durumunda yaşatığı performans.


birikmiş karda, sıkışmış karda, kızaklanmada, ani hızlanmalarda, nispetende hızda sunduğu performansta önemli kriterler bunların hepsinde iyi olmalı kış lastiği birinde bile zayıf ise sizi ölümle karşı karşıya getirebilir.


kış lastiğinde ömür ise konuşulmamalı bile, tabiki ömrü çok kısadır yaz lastiğiyle alakası yoktur ve kış bittiği halde tembellik yüzünden sökmeyip akabinde 1 senede bitti diyenlere anlam veremiyorum.
 
bu arada kimi arkadaşın kış lastiğini takınca araç yumuşadı,sesi azaldı gibi saçma sapan yorumlar üzerine kimi sitede 5 yıldız verdiğini görüyorum, arkadaşlar kış lastiğinde konfor tabiki önemli ama 2inci planda olması gereken bir hadise, kimi arkadaşta yok eskiden tırmanamadığım yokuşu şu an tırmanıyorum bu lastik kral, iyide önceki lastiğin ne? :) 4mm eti kalmış petlasmı, 7mm dişi olan nokianmı?


kanada'da 28 yıl yaşamış çok zor (emin olun istanbulmuş yok erzurummuş şaka kalır) şartları görmüş biri olarak kış lastiğinde en ama en önemsenmesi gereken nokta gizli buzlanma hatta dahada ilerisi gizli buzlanmada tek tarafın buza diğerinin kuruya denk gelmesi (aynı yağmurda aquaplanning gibi) durumunda yaşatığı performans.


birikmiş karda, sıkışmış karda, kızaklanmada, ani hızlanmalarda, nispetende hızda sunduğu performansta önemli kriterler bunların hepsinde iyi olmalı kış lastiği birinde bile zayıf ise sizi ölümle karşı karşıya getirebilir.


kış lastiğinde ömür ise konuşulmamalı bile, tabiki ömrü çok kısadır yaz lastiğiyle alakası yoktur ve kış bittiği halde tembellik yüzünden sökmeyip akabinde 1 senede bitti diyenlere anlam veremiyorum.

İstanbul sartlari kanada gibi olmadigindan bu kadar teferruatli dusunmeye gerek yok sahsimca. Yani benim icin kriter kis lastigi icin 7 derece altinda verdigi performans. Ozellikle islak zeminde ( karli veya buzlu degil ) herkesin yasadigi ortam iklimsel olarak farkli tabi ki lastik alirken de buna gore hareket edilmeli. Soylediklerinize katilmamak mumkun degil. Zaten kis lastigini yazin kullanan arkadaslara anlam veremiyorum ve hayatini goz gore gore hice sayiyorlar. İs en sonunda gelip butceye dayandigi zaman herkes ekonomisine gore hareket ediyor haliyle. Yani soyle genelleme yapmak yanlis olmaz; renault araclarin fiyatlari belli alan kesimde belli yanlis anlasilma olmasin lutfen zengin fakir olayina girmiyorum ama tablo bu. Haliyle herkes disinden tirnagindan arttirip olani arabaya yatirdiktan sonra bu tip lastikti kaskoydu sigortaydi gibi seylere butce ayirmak zor acikcasi. Hal boyleyken tanesine 300 lira verip nokian almaktansa 600 liraya4 lastik isi cozebilen yerli markalar mevcut. Gonul isterki herkes nokian kullansin ama boyle olmuyor malesef. Ben gecen sene 4 petlas kis lastigini 600 veya 700 liraya aldim. Ve istanbul sarti icin benim beklentimi fazlasiyla karsiladi. Erzurumda yasasam ona gore bi lastik bakardim. Yani diyecegim o ki alinacak lastik herkesin tamamen butcesi ile alakali.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
tabiki maddiyat çok önemli, ama açıkcası bugün türkiyede bakıyorum asgari ücret alan adamın elinde iphonelar havada uçuşuyor.


şimdi açıkcası bence petlas bugün bizi kurtardı diyerek bakmamalıyız olaya, bugün başınıza gelmeyen yarın gelmeyecek demek değil evet petlası kullandım gerçekten fena değil ama kış şartlarında heleki türkiye gibi dik yokuşların, tuzlamanın zayıf olduğu, öküz gibi süren insanların olduğu ülkede bize en iyisi lazım.



şöyle bir örnek vereyim bizzat şirketimizde yaşanmış bir hadise olarak, bölge adana (çukurova) bölgesi olduğu için ucuza kkaçan kiralamacı firmamız bize tamda adı geçen petlas lastik verdi kış lastiği olarak, arkadaş vize başvurusu için ankaraya gitti, yokuştan kayarak gelen okul servis aracından kaçmak için gaza basıyor ama buzda lastik bir süre patinaja kalıyor ve beklenen oluyor.


eminim aynı senaryoda üstün bir takım olsa bu durum çok daha iyi sonuçlanırdı.


bugün 195 ölçüsü nokian 350tl civarı,petlas 200tl dediğim gibi bütçeyi düşünen ama canını düşünen gitsin 205 alsın bu sefer işin rengi değişiyor nokian 260tllere kadar bulunabilior petlas 180tl.

200x4= 800tl petlastansa 260x4= 1040tl sadece 240tl farka açık ara nokian derim
 
Geri
Üst