Clio 4 kaza ve nedenleri

Aracın durmasında lastiklerin çok önemi var. Bir önceki aracım Fiorino idi. Lastikleri bitmek üzereydi, 40 km ile giderken frene asıldığımda araç uzun bir mesafe gitmeye devam ediyordu. Yeni lastik takıp denediğimde bastığımda anında durarak kapaklıyordu.
Ve bir arkadaş 12.000 km de balatası bitip yolda bitip yolda kalmış demişsiniz. Bu araçlarda balata azaldığında göstergede uyarı çıkmıyor mu?
Yanılmıyorsam Fiorino'da vardı bu ışık. Hiç yandığını görmedim ama olduğunu söylüyorlardı.
 
Balata için ışık yok sanırım.Benim ilk balata 36000km de değişti.Araç otomatik. 40000km yi zorlardı ama ne olur ne olmaz değiştirdim.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Takip mesafenizi korumazsanız ABS değil ABD ABB ABC ABL ABY ABZ bile sizi kurtaramaz, toslarsınız. İyiki mala gelmiş cana geleceğine. Geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun yaptığınız kazanın aynısını 2 yıl önce araç henüz 10000km civarındayken ben de yaptım. Araba duracak gibiydi tam durdu sandım öndekine arkadan dokundum. Tampon kaput ve krom rengi çıtalar hasar gördü. Geçen seneki 20000 bakımında servis balataların değişmesi gerektiğini söyledi ve erken bittiği için %50 indirim yaptılar. Birçok yerde okudum balatalarla ilgili problemi. Kesin olarak fabrika çıkışı balata sıkıntısı var. 2014 sonrası hariç. Kısacası bu arabayı aldığım güne lanet olsun. (1.2 icon lpgli ayrıca lpgden önce araba şehir içi 35 kuruş yakıyordu. 1149cc 107 tork sayesinde.)
 
Benim clio da soyle bir problem var; evet frene biraz guclu basinca tepki veriyor ama biraz daha az gucle basinca tepkisi dusuk kaliyor anlatabildim mi? Yani ayak gucunu biraz fazla istiyor frenler.ben isterim ki ayni ayak gucuyle daha fazla tepki versin.diger araclarla karsilastirdigimda clio da sorun var.bu arada aracimin frn disk ve balatalari yeni orjinal degil.
 
Son gunlerde abs erken ve gereksiz devreye girmeye basladi.disk ve balatalar yeni neden olabilir acaba?sizinde var mi boyle sorununuz?
 
Son gunlerde abs erken ve gereksiz devreye girmeye basladi.disk ve balatalar yeni neden olabilir acaba?sizinde var mi boyle sorununuz?
Lastik hava basıncı nı doğru ayarlayınız ve yazlık lastik kullanıyorsanız lastikler yola tutunamadığı için abs erken devreye girer
 
Yazlik lastik var ama izmirdeyom hava sicakligi 10 derece ustundeydi.basinclar dogru.
 
Bu konuda anlatılana benzer bir durum başıma geldi bugün.trafikte önündeki bayan sürücü kalkış yaptı tam hareket ederken anı fren yaptı ben de freni köklerdim daha 10 15 km hızım vardı.Abs iki kez tik tik yaptı aracım kaydı ve öncekinin tampona dokundu.panjur amblemin çizildi önemli değilde bu hızda kazık gibi durması gerekti aracın. Yol yokuş aşağı değil lastikler 10 bin km de ,hava 10 c üstünde, havalari normal, fren disk balatalar ve hatta hidroligi bile yeni ama nasil durmadi araba anlamadim .10 20 km hizda boyle yaparsa yandik.neden olabilir bi çözüm bulabilen var mi?
 
Bu konuda anlatılana benzer bir durum başıma geldi bugün.trafikte önündeki bayan sürücü kalkış yaptı tam hareket ederken anı fren yaptı ben de freni köklerdim daha 10 15 km hızım vardı.Abs iki kez tik tik yaptı aracım kaydı ve öncekinin tampona dokundu.panjur amblemin çizildi önemli değilde bu hızda kazık gibi durması gerekti aracın. Yol yokuş aşağı değil lastikler 10 bin km de ,hava 10 c üstünde, havalari normal, fren disk balatalar ve hatta hidroligi bile yeni ama nasil durmadi araba anlamadim .10 20 km hizda boyle yaparsa yandik.neden olabilir bi çözüm bulabilen var mi?
ABS sistemi böyle düşük hızlarda fayda dan çok zararı var diye çok duydum Allah a şükür başıma gelmedi inşallah kimsede yaşamaz. Belki o anda frene gerekli kuvveti uygulamamış olabilirsiniz
 
Geri
Üst