Clio 4 kaza ve nedenleri

clio 4 lerin en bilindik kronik sorunlarından birisi erken biten fren balatası, size bu normal diyen servise taaa buradan söveyim.. :)

sövme abi boşver...sonra küfürbaz olursun ))

bendeki megane 1 de...arka balatalar 16 yıllık orjinaldi...hala bitmemişti de...tuvturk amca beğenmedi, sanayideki pampalarına değiştirtti...))
 
sövme abi boşver...sonra küfürbaz olursun ))

bendeki megane 1 de...arka balatalar 16 yıllık orjinaldi...hala bitmemişti de...tuvturk amca beğenmedi, sanayideki pampalarına değiştirtti...))


:)



aynen bende aynı balataları 80bin 90bin binebilmiş adamken clio 4 de genelde 14-17bin arası hep ses üretmeye başlıyor değiştirtiyorum (1i garantiden 2incisi faturalı sanırsam) yani toplamda 1 fiyatına en iyi ihtimal ile 35bin idare ediyor namussuz.


birçok şikayet konusu açılmıştı forum daha aktifken ve clio 4 ilk çıktığında ozmaanlar servis artık balatalarda değişen kanunlar gereği ömrünü uzatan asbestos kullanılamıyor kansorejen diye kaldırdılar demişti.


peki alternatif rakipler markalar kanunmu çiğniyorda halen 50-60bin gidiyor sormak lazım sorunca kem küm ediyorlar :) hanıma A1 aldık ikinci el aracın ilk balata değişimi 54binde olduki oda şehiriçinde bayandan kullanılma otomatik yani olabildiğine fren/balata düşmanı şartlar.
 
Benim aracımda şuan 27000 Km'de balatalar frene hafif basınca çok ses yapıyor fazla basınca bir ses duyulmuyor ayrıca frenin tutuşunda da bir sıkıntı yok gayet iyi. Sesden dolayı servise bir başvurayım bakalım garantiden çözebilecek miyim denemekte fayda var :)
 
ben olsam...
10 bin- 20 bin-30 binde...aç-kapa. aç kapa sök tak...uğraşacağıma
bosch, trw balataları alırdım 100.000 en az ))
 
Ben orijinal disk üzerine bosch balata taktım. 25bin kmdir kullanıyorum. Araç 50.000e gelince komple Bosch disk ve balata takacam o zaman daha iyi ayak uyduracağına inanıyorum
 
Benim aracımda ÅŸuan 27000 Km'de balatalar frene hafif basınca çok ses yapıyor fazla basınca bir ses duyulmuyor ayrıca frenin tutuÅŸunda da bir sıkıntı yok gayet iyi. Sesden dolayı servise bir baÅŸvurayım bakalım garantiden çözebilecek miyim denemekte fayda var :)

Hocam frenlerin ötme sebebi aşındıkça ortaya çıkan daha yoğun metal içerikli tabakaya ulaşmanız,basınç yapınca ses gidiyor evet ama bu noktaya gelmeniz disklerinizi hızla aşındıran bir nokta.


art niyetli birkaç servis sağlam abi devam et diyecektir klişe ama her ne hikmetse filo kiralamaya sahip renault bayiileri bu sesi duyduğunu söyleyen sürücüsü/şikayet olunca dk beklemeden balataları değiştiriyor :)



lafın özü yok deselerde ısrar et hocam gayet bilindik 1000lercede garantiden değiştirilmiş bir konu , yok mok derlersede kiraladığım 3 aracın plakalarını veririm özelden ismim ile o halde bu arkadaşınki neden değiştirilmiş diye argümanınız olur :)
 
Ben orijinal disk üzerine bosch balata taktım. 25bin kmdir kullanıyorum. Araç 50.000e gelince komple Bosch disk ve balata takacam o zaman daha iyi ayak uyduracağına inanıyorum


aracınız henüz 50bine gelmemiş ise ve boschları 25bindir kullanıyorsanız anladığım kadarıyla siiznde orijinal balatalarınız 25binden az dayandı doğrumuyum?



garip bir şekilde bu sorun joyda var evet ama touch ve iconlarda çok çok daha belirgin acep jantın ağırlığımı yoksa lastiğin taban genişliğimi balataya yük/sürtünme yapıyor?
açıkcası fren balatasının kalitesimi sorun yoksa fren çapımı henüz anlayamadım ama sizin boschlarda orijinal balatalar gibi kısa ömürlüyse balata çapı olabilir sorun olan.


nsl gidiyor boschlarla şimdilik biraz bilgi verebilirmisiniz?
 
Hocam frenlerin ötme sebebi aşındıkça ortaya çıkan daha yoğun metal içerikli tabakaya ulaşmanız,basınç yapınca ses gidiyor evet ama bu noktaya gelmeniz disklerinizi hızla aşındıran bir nokta.


art niyetli birkaç servis sağlam abi devam et diyecektir klişe ama her ne hikmetse filo kiralamaya sahip renault bayiileri bu sesi duyduğunu söyleyen sürücüsü/şikayet olunca dk beklemeden balataları değiştiriyor :)



lafın özü yok deselerde ısrar et hocam gayet bilindik 1000lercede garantiden değiştirilmiş bir konu , yok mok derlersede kiraladığım 3 aracın plakalarını veririm özelden ismim ile o halde bu arkadaşınki neden değiştirilmiş diye argümanınız olur :)
Çok teşekkür ederim bilgilendirmeniz için servise gidip bi deneyim şansımı bakalım ne diyecekler eğer sorun çıkarırsalar sizinle iletişime geçeyim tekrar [emoji4] Dediğiniz gibi filo kiralama şirket araçlarında hiç sorun yapmıyorlar hemen değişime gidiyor hatta randevu bile çok çabuk alınıyor

Galaxy Note 5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu arada clio 4 lerde bi kaç çeşit on fren balatasi var uzun tip kısa tip diye.hangisi sorunlu ya da bi ara revizyona mi gidildi artık bilmiyorum.
 
aracınız henüz 50bine gelmemiş ise ve boschları 25bindir kullanıyorsanız anladığım kadarıyla siiznde orijinal balatalarınız 25binden az dayandı doğrumuyum?



garip bir şekilde bu sorun joyda var evet ama touch ve iconlarda çok çok daha belirgin acep jantın ağırlığımı yoksa lastiğin taban genişliğimi balataya yük/sürtünme yapıyor?
açıkcası fren balatasının kalitesimi sorun yoksa fren çapımı henüz anlayamadım ama sizin boschlarda orijinal balatalar gibi kısa ömürlüyse balata çapı olabilir sorun olan.


nsl gidiyor boschlarla şimdilik biraz bilgi verebilirmisiniz?

Ben ilk 9 bin km de orijinal balata taktım. Sonra 21 binde ıslık sesi gene başlayınca Bosh taktım şimdi 46bini geçti aracım ve orjinallere göre çok daha iyi henüz ıslık sesi yok ama şehiriçi cok fren kullandığımda vurma yapıyor takırtı geliyor ama en son Diyarbakır'dan Muğla'ya geldim 1400 km hiç sknt ıslık zaten yok takırtı da yapmadı yola çıkmadan ustama göstermiştim o 50binde disk balata değiştirelim kale takalim dedi ama ben takım olarak Bosch takmakta ısrarcıyım. Şuanda araç babamda soruyorum arada bı valla bende takırtı islikta gelmiyor sen sert kullanıyorsun herhalde diyor. Triger degistirirken gene baktırdık balatalarda sknt yok ama diskler şişme yapmış dediler. O yüzden balata ve diski aynı anda değiştirirsem en 35 bin gideceğine inanıyorum.

Not: kardeşimde punto babamda Linea var muğla'dan Diyarbakır'a Linea ile döndüm. Linea 17 bin kilometrede balatalarda en ufak ses yok punto 70binde 65binde biz aldık daha 1 kere balata değişmiş tık ses yok. O yüzden cliolarin fren sisteminde frenleri yoran bı durum olduğunu düşünüyorum.
 
Geri
Üst