merhaba arkadaşlar, 10 günlük aracımı bugün eyüp inanlar otoya servis randevusu alarak götürmüş bulunmaktayım. öncelikle tüm inanlar servis çalışanlarının güleryüzlü ve gerçekten ilgili tavırları dolayısı ile her birine buradan teşekkür ediyorum. aracımın şanzımanı ile ilgili problemimi buradan paylaşmıştım. onun dışında arka kapıdan gelen hafif gıcırtı ve sileceklerin atlayarak silmesi(sanırım araç depoda beklerken sertleşmişler) problemlerimi söyledim ve garanti kapsamında sileceğe dahi ücret almadan değişimini sağladılar. kapıları da artık yağladılar mı ne yaptılar bilmiyorum zaten hafif bir sesti o da yok oldu.
asıl problemime gelecek olursam maalesef herhangi hiçbir değişiklik olmadı. aracın düşük hızlardaki geç tepkileri ve vites kutusundan gelen tencere tava sesleri aynen devam etmekte. araç ayağımı gazdan çekince öne yığılmakta(çok düşük hızlarda yani istanbul trafiğinin tamamına yakını diyebilirim) servisteki arkadaş gün sonunda tüm kontrollerini yapmış ve şanzıman motor yazılımlarının en son versiyonu olduğunu doğrulamış. neticede bana söylenmek istenen şey. "aracınızda bir problem yok, bu araba böyle bir araba, ister severek binersiniz ister söverek binersiniz" olayına döndü. burada ne inanlar otomotive ne de orada son derece özverili çalışan ve işini layığı ile yapmaya uğraşan servis elemanı arkadaşlara değil kesinlikle lafım. ancak dünya devi renault firmasının; fiyatı, 5 yıllık asgari ücrete denk gelen aracı satarken böyle sarsıntılı ve geç tepkili bir şanzımanı koymak tam anlamıyla AYIPTIR. (edc kötü, edc tukaka demek değil niyetim ama demekki bu vites kutusu bu benzinli motorun ürettiği beygirle ve torkla uyumlu değil demekki)...2011 model tek kavramalı dualogic punto aracım bile daha konforlu bir kullanım sunuyordu. gün sonunda ben hala mevcut duruma inanamadığım için muadil bir araçla test yapmak istedim ona da hayhay dediler ancak otomatik olarak makyajsız kasa dizeli mevcuttu. mecburen onunla çıktık yola ve en ufak bir sıkıntı bile yoktu. ne sallama ne de silkeleme. ancak benzinli olmadığı için "torku fazladır oradan kurtarıyordur" diyerekten boynumuz bükük servise döndük. velhasılı kelam; artık, her aracıma bindiğimde bol bol küfür edebileceğim ve istanbul trafiği yeterince stresli değilmişcesine ek bir stres sebebim var artık.. hemde 66 bin tl ye... bu arada edc şanzımana sahip arkadaşlar aman ha sakın bitirmeyin baskı balatalarınızı, zira yenilemesi 4.500-5000 tl arası tutuyormuş, servisten öğrendim bugün..
abartıyorsunuz, renault markasını kötülemeye mi çalışıyorsunuz şeklinde düşünen arkadaşlar olabilir.. istanbul anadolu yakasında yaşıyorum. isteyene özelden telefonumu veririm gelirsiniz bir çay içeriz. siz sürücü ben yan koltuğa otururum teste çıkarız. kendi gözünüzle görür kendiniz karar verirsiniz.
bu araca öyle ya da böyle 5 yıl binerim diye aldım. seneye kredisi bittiğinin ertesi günü satıp kendime ya tam otomatik ya da dsg gibi ömrü az olsada en azından sıfır km iken sıkıntı yaşatmayan bir araç tercih edeceğim. boşuna maceraya atılmışız. sonra vay efendim vw ci yok almancı bilmemne diyorlar. şu problemleri yaşamıyım gerekirse radyodan başka bir donanım olmasın araçta...