- Katılım
- 6 Ara 2016
- Mesajlar
- 367
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Daha önce düz vites mi kullanıyordunuz ,Çünkü ani dip gaz da otomatik araç vites küçültüp hızlanmaya çalışır ve vitesi hemen büyütmez.Kick down diyorlar.
Ayrıca Eco modu kullnmayın ,araç yeni ,havalar soğuk km az yakıt birden düşmez
Birde otomatik araçlar Eco modu ,veya LPG yi sevmiyor.
Anlatımınızdan otomatiği düz vites tarzı gibi kullandığınızı çıkardım , ama yinede servise gidin sorun olabilir ?
Otomatikler hızlanma isteğinizi spor kullanmak olarak algılayıp vitesi 4000 lerde değiştirebiliyor buda yakıtı olumsuz etkiler.Arkadaşta yeni honda var yumuşak sürüşte vitesleri tık tık pürüzsüz büyütürken ,gaza hızlı basarsa vitesi büyütmüyor ,devir çok yükseliyor ve vites biraz pürüzlü geçiyor ki CVT şanzıman olmasına rağmen(yeni civic).Sizin anlatım bu duruma benziyor.
Yani otomatiğe geçince sürüş sitilinizi de ona göre değiştirmeniz gerekli
hocam tam otomatikte kullandım dsg de kullandım düz vites te kullandım. hepsine hakimim cvt hariç. onu da kullandım çok kısa süre ama nissan araçta, o da çok tatsızdı. şimdi bizzat annemde seat leon var onu da alalı 2 ay kadar oldu. aynı mantıkla çalışan araçlar her ikisi de 1.2 turbo ve çift kavrama. ama aralarında uçurum var. dsg de ne gecikme yaşıyorum ne dipgazda bir sıkıntı. zaten bu çift kavramaların olayı bu değilmi zaten. reklam yaparken bilmemkaç milisaniyede vites değiştiriyormuşta bilmemneymişte... benim anlamamam lazım yani vites geçisini. buraya bir clio sahibi olarak dsg yi övmeye gelmedim ama göz var izan var. ayağımı durur pozisyonda frenden çkiyorum, 1 saniye sonra tak diye bir ses eşliğinde araç hafiften hareket etmeye başlıyor(can sıkan bir durum) his olarak şöyle tarif edebilirim.. aracınızla düz bir zeminde kırmızı ışıkta bekliyorsunuz ve frene dahi basmıyorsunuz aracınız boş viteste.. arkanızda duran kişinin aracı tam otomatik, torpido gözünde birşeyle ararken ayağını frenden çektiğini farketmiyor ve aracı yürüyerek arkadan sizin aracınıza tıklıyor ve siz de hafiften öne doğru hareket ediyormuşsunuz gibi aynen araç D konumunda iken ayağımı frendn kaldırınca hissettiğim bu.. daha önemlisi, durma pozisyonundan ileri veya geri gitmek için biraz gaza dokunup çekince kırbaçlama yapıyor. sallanıyoruz aracın içinde, çok rahatsız edici bir durum bu da... belli bir hızda giderken ileride kırmızı ışık gördünüz diyelim, ayağınızı gazdan çekip kendi halinizde yavaşlarken araç erkenden vites küçültüyor kendi kendine birden devir saati yüksliyor ve araç salınım hızıyla yola devam etmesi gerekirken bir anda şanzıman freni yapıyor. aynı durum yokuş aşağı inerken de geç vites yükseltmesi durumu var. diyelimki yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan çektiniz ve yokuş biraz dik diyelim. normalde aracınızın sorunsuz hızlanması ve bu hızlanma oranına göre de vites değiştirmesi lazım öyle değil mi.. ancak edc'de araç hızlanıyor ve devir yükseliyor yükseliyor.. aracın o anki vitesi artık hızlanmasını engellemeye başlıyor şanzıman freni yaşatıyor.. ondan sonra pek muhterem edc araç iyice yığıldığında, artık vitesi yükseltsem iyi olur diyor ve vites büyütünce (sağolsun bizi hiç yalnız bırakmayan tak sesiyle birlikte..) vites neredeyse boşa atılmış gibi yani en başta olması gerektiği gibi salınım hızıyla gitmeye başlıyor.
Ben yine Renaultu kötülemiyorum... koskoca dünya devi firmaya yakıştırmam bile, mutlaka bir fabrikasyon hatası olmuştur diyorum. önümüzdeki çarşambaya servis randevusu aldım. eminim direkt şanzımanı değiştirelim yok ne bileyim kavrama noktasını ayarlayalım vs. (teknik kısmını bilemem) diyeceklerdir şeklinde oyalıyorum kendimi... koskoca Renault neticede... 10 sene öncenin tek kavrama şanzımanları gibi şanzıman üretecek halleri yok ya.. mutlaka bir sıkıntı olmuştur.. buradan yazarım sonucu
Son düzenleme: