CLİO 4 İLK DEPO FULL dolduranlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sinann24
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Daha önce düz vites mi kullanıyordunuz ,Çünkü ani dip gaz da otomatik araç vites küçültüp hızlanmaya çalışır ve vitesi hemen büyütmez.Kick down diyorlar.

Ayrıca Eco modu kullnmayın ,araç yeni ,havalar soğuk km az yakıt birden düşmez :)

Birde otomatik araçlar Eco modu ,veya LPG yi sevmiyor.

Anlatımınızdan otomatiği düz vites tarzı gibi kullandığınızı çıkardım , ama yinede servise gidin sorun olabilir ?

Otomatikler hızlanma isteğinizi spor kullanmak olarak algılayıp vitesi 4000 lerde değiştirebiliyor buda yakıtı olumsuz etkiler.Arkadaşta yeni honda var yumuşak sürüşte vitesleri tık tık pürüzsüz büyütürken ,gaza hızlı basarsa vitesi büyütmüyor ,devir çok yükseliyor ve vites biraz pürüzlü geçiyor ki CVT şanzıman olmasına rağmen(yeni civic).Sizin anlatım bu duruma benziyor.

Yani otomatiğe geçince sürüş sitilinizi de ona göre değiştirmeniz gerekli
:eyv

hocam tam otomatikte kullandım dsg de kullandım düz vites te kullandım. hepsine hakimim cvt hariç. onu da kullandım çok kısa süre ama nissan araçta, o da çok tatsızdı. şimdi bizzat annemde seat leon var onu da alalı 2 ay kadar oldu. aynı mantıkla çalışan araçlar her ikisi de 1.2 turbo ve çift kavrama. ama aralarında uçurum var. dsg de ne gecikme yaşıyorum ne dipgazda bir sıkıntı. zaten bu çift kavramaların olayı bu değilmi zaten. reklam yaparken bilmemkaç milisaniyede vites değiştiriyormuşta bilmemneymişte... benim anlamamam lazım yani vites geçisini. buraya bir clio sahibi olarak dsg yi övmeye gelmedim ama göz var izan var. ayağımı durur pozisyonda frenden çkiyorum, 1 saniye sonra tak diye bir ses eşliğinde araç hafiften hareket etmeye başlıyor(can sıkan bir durum) his olarak şöyle tarif edebilirim.. aracınızla düz bir zeminde kırmızı ışıkta bekliyorsunuz ve frene dahi basmıyorsunuz aracınız boş viteste.. arkanızda duran kişinin aracı tam otomatik, torpido gözünde birşeyle ararken ayağını frenden çektiğini farketmiyor ve aracı yürüyerek arkadan sizin aracınıza tıklıyor ve siz de hafiften öne doğru hareket ediyormuşsunuz gibi aynen araç D konumunda iken ayağımı frendn kaldırınca hissettiğim bu.. daha önemlisi, durma pozisyonundan ileri veya geri gitmek için biraz gaza dokunup çekince kırbaçlama yapıyor. sallanıyoruz aracın içinde, çok rahatsız edici bir durum bu da... belli bir hızda giderken ileride kırmızı ışık gördünüz diyelim, ayağınızı gazdan çekip kendi halinizde yavaşlarken araç erkenden vites küçültüyor kendi kendine birden devir saati yüksliyor ve araç salınım hızıyla yola devam etmesi gerekirken bir anda şanzıman freni yapıyor. aynı durum yokuş aşağı inerken de geç vites yükseltmesi durumu var. diyelimki yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan çektiniz ve yokuş biraz dik diyelim. normalde aracınızın sorunsuz hızlanması ve bu hızlanma oranına göre de vites değiştirmesi lazım öyle değil mi.. ancak edc'de araç hızlanıyor ve devir yükseliyor yükseliyor.. aracın o anki vitesi artık hızlanmasını engellemeye başlıyor şanzıman freni yaşatıyor.. ondan sonra pek muhterem edc araç iyice yığıldığında, artık vitesi yükseltsem iyi olur diyor ve vites büyütünce (sağolsun bizi hiç yalnız bırakmayan tak sesiyle birlikte..) vites neredeyse boşa atılmış gibi yani en başta olması gerektiği gibi salınım hızıyla gitmeye başlıyor.

Ben yine Renaultu kötülemiyorum... koskoca dünya devi firmaya yakıştırmam bile, mutlaka bir fabrikasyon hatası olmuştur diyorum. önümüzdeki çarşambaya servis randevusu aldım. eminim direkt şanzımanı değiştirelim yok ne bileyim kavrama noktasını ayarlayalım vs. (teknik kısmını bilemem) diyeceklerdir şeklinde oyalıyorum kendimi... koskoca Renault neticede... 10 sene öncenin tek kavrama şanzımanları gibi şanzıman üretecek halleri yok ya.. mutlaka bir sıkıntı olmuştur.. buradan yazarım sonucu ;)
 
Son düzenleme:
merhaba arkadaşlar, 10 günlük aracımı bugün eyüp inanlar otoya servis randevusu alarak götürmüş bulunmaktayım. öncelikle tüm inanlar servis çalışanlarının güleryüzlü ve gerçekten ilgili tavırları dolayısı ile her birine buradan teşekkür ediyorum. aracımın şanzımanı ile ilgili problemimi buradan paylaşmıştım. onun dışında arka kapıdan gelen hafif gıcırtı ve sileceklerin atlayarak silmesi(sanırım araç depoda beklerken sertleşmişler) problemlerimi söyledim ve garanti kapsamında sileceğe dahi ücret almadan değişimini sağladılar. kapıları da artık yağladılar mı ne yaptılar bilmiyorum zaten hafif bir sesti o da yok oldu.

asıl problemime gelecek olursam maalesef herhangi hiçbir değişiklik olmadı. aracın düşük hızlardaki geç tepkileri ve vites kutusundan gelen tencere tava sesleri aynen devam etmekte. araç ayağımı gazdan çekince öne yığılmakta(çok düşük hızlarda yani istanbul trafiğinin tamamına yakını diyebilirim) servisteki arkadaş gün sonunda tüm kontrollerini yapmış ve şanzıman motor yazılımlarının en son versiyonu olduğunu doğrulamış. neticede bana söylenmek istenen şey. "aracınızda bir problem yok, bu araba böyle bir araba, ister severek binersiniz ister söverek binersiniz" olayına döndü. burada ne inanlar otomotive ne de orada son derece özverili çalışan ve işini layığı ile yapmaya uğraşan servis elemanı arkadaşlara değil kesinlikle lafım. ancak dünya devi renault firmasının; fiyatı, 5 yıllık asgari ücrete denk gelen aracı satarken böyle sarsıntılı ve geç tepkili bir şanzımanı koymak tam anlamıyla AYIPTIR. (edc kötü, edc tukaka demek değil niyetim ama demekki bu vites kutusu bu benzinli motorun ürettiği beygirle ve torkla uyumlu değil demekki)...2011 model tek kavramalı dualogic punto aracım bile daha konforlu bir kullanım sunuyordu. gün sonunda ben hala mevcut duruma inanamadığım için muadil bir araçla test yapmak istedim ona da hayhay dediler ancak otomatik olarak makyajsız kasa dizeli mevcuttu. mecburen onunla çıktık yola ve en ufak bir sıkıntı bile yoktu. ne sallama ne de silkeleme. ancak benzinli olmadığı için "torku fazladır oradan kurtarıyordur" diyerekten boynumuz bükük servise döndük. velhasılı kelam; artık, her aracıma bindiğimde bol bol küfür edebileceğim ve istanbul trafiği yeterince stresli değilmişcesine ek bir stres sebebim var artık.. hemde 66 bin tl ye... bu arada edc şanzımana sahip arkadaşlar aman ha sakın bitirmeyin baskı balatalarınızı, zira yenilemesi 4.500-5000 tl arası tutuyormuş, servisten öğrendim bugün..

abartıyorsunuz, renault markasını kötülemeye mi çalışıyorsunuz şeklinde düşünen arkadaşlar olabilir.. istanbul anadolu yakasında yaşıyorum. isteyene özelden telefonumu veririm gelirsiniz bir çay içeriz. siz sürücü ben yan koltuğa otururum teste çıkarız. kendi gözünüzle görür kendiniz karar verirsiniz.

bu araca öyle ya da böyle 5 yıl binerim diye aldım. seneye kredisi bittiğinin ertesi günü satıp kendime ya tam otomatik ya da dsg gibi ömrü az olsada en azından sıfır km iken sıkıntı yaşatmayan bir araç tercih edeceğim. boşuna maceraya atılmışız. sonra vay efendim vw ci yok almancı bilmemne diyorlar. şu problemleri yaşamıyım gerekirse radyodan başka bir donanım olmasın araçta...
 
clio 4 joy 1.5 dci 550 km uzun yol 380 km şehir içi
 
Clio2017 arkadaş keşke yeni başlık açsaydın,
Şimdi vitesten gelen ses bende yok hiç ses almadım, hiç geçiş hissetmedim , freni bırakınca çok güzel bir şekilde araç salıyor. Gazdan bırakınca da hiç rahatsız etmedi beni aniden hizlanmada geç vites atıyor eco mod kapalı. Su konuda haklısınız araç ilk çalıştı hafif gaza bastım bıraktım silkeliyor gitsem mi gitmesem mi? Ben sonra yokuş iniyorum vites geçmiyor gazda değil ayağım salmiyor aracı, bunla ilgili arabadan çok anlamam bende baya bi bir araştırdım motor freni olduğunu düşünüyorum belki yanılıyorum araç uçup gitmesin karda buzda kaymasın sen frene asılma diye.
 
merhaba arkadaşlar, 10 günlük aracımı bugün eyüp inanlar otoya servis randevusu alarak götürmüş bulunmaktayım. öncelikle tüm inanlar servis çalışanlarının güleryüzlü ve gerçekten ilgili tavırları dolayısı ile her birine buradan teşekkür ediyorum. aracımın şanzımanı ile ilgili problemimi buradan paylaşmıştım. onun dışında arka kapıdan gelen hafif gıcırtı ve sileceklerin atlayarak silmesi(sanırım araç depoda beklerken sertleşmişler) problemlerimi söyledim ve garanti kapsamında sileceğe dahi ücret almadan değişimini sağladılar. kapıları da artık yağladılar mı ne yaptılar bilmiyorum zaten hafif bir sesti o da yok oldu.

asıl problemime gelecek olursam maalesef herhangi hiçbir değişiklik olmadı. aracın düşük hızlardaki geç tepkileri ve vites kutusundan gelen tencere tava sesleri aynen devam etmekte. araç ayağımı gazdan çekince öne yığılmakta(çok düşük hızlarda yani istanbul trafiğinin tamamına yakını diyebilirim) servisteki arkadaş gün sonunda tüm kontrollerini yapmış ve şanzıman motor yazılımlarının en son versiyonu olduğunu doğrulamış. neticede bana söylenmek istenen şey. "aracınızda bir problem yok, bu araba böyle bir araba, ister severek binersiniz ister söverek binersiniz" olayına döndü. burada ne inanlar otomotive ne de orada son derece özverili çalışan ve işini layığı ile yapmaya uğraşan servis elemanı arkadaşlara değil kesinlikle lafım. ancak dünya devi renault firmasının; fiyatı, 5 yıllık asgari ücrete denk gelen aracı satarken böyle sarsıntılı ve geç tepkili bir şanzımanı koymak tam anlamıyla AYIPTIR. (edc kötü, edc tukaka demek değil niyetim ama demekki bu vites kutusu bu benzinli motorun ürettiği beygirle ve torkla uyumlu değil demekki)...2011 model tek kavramalı dualogic punto aracım bile daha konforlu bir kullanım sunuyordu. gün sonunda ben hala mevcut duruma inanamadığım için muadil bir araçla test yapmak istedim ona da hayhay dediler ancak otomatik olarak makyajsız kasa dizeli mevcuttu. mecburen onunla çıktık yola ve en ufak bir sıkıntı bile yoktu. ne sallama ne de silkeleme. ancak benzinli olmadığı için "torku fazladır oradan kurtarıyordur" diyerekten boynumuz bükük servise döndük. velhasılı kelam; artık, her aracıma bindiğimde bol bol küfür edebileceğim ve istanbul trafiği yeterince stresli değilmişcesine ek bir stres sebebim var artık.. hemde 66 bin tl ye... bu arada edc şanzımana sahip arkadaşlar aman ha sakın bitirmeyin baskı balatalarınızı, zira yenilemesi 4.500-5000 tl arası tutuyormuş, servisten öğrendim bugün..

abartıyorsunuz, renault markasını kötülemeye mi çalışıyorsunuz şeklinde düşünen arkadaşlar olabilir.. istanbul anadolu yakasında yaşıyorum. isteyene özelden telefonumu veririm gelirsiniz bir çay içeriz. siz sürücü ben yan koltuğa otururum teste çıkarız. kendi gözünüzle görür kendiniz karar verirsiniz.

bu araca öyle ya da böyle 5 yıl binerim diye aldım. seneye kredisi bittiğinin ertesi günü satıp kendime ya tam otomatik ya da dsg gibi ömrü az olsada en azından sıfır km iken sıkıntı yaşatmayan bir araç tercih edeceğim. boşuna maceraya atılmışız. sonra vay efendim vw ci yok almancı bilmemne diyorlar. şu problemleri yaşamıyım gerekirse radyodan başka bir donanım olmasın araçta...

Şanzıman değişimi talep edin çünkü sorununuz çözülmemiş.Sizde aynı sorunla ilgili 3 ayrı kayıt açtırın , ya şanzıman ayarlanır yada değişir.Dizel torklu sorunsuz ,benzinli biraz daha az torklu sorunlu diye birşey olamaz .Zaten anlattığınız kadarıyla çıkan sesden sorun olduğu belli ,benzer sesi dsg de yaşayanlar da vardı.Çift kavrama güzel ama sorunluları çıkabiliyor demekki.Passat için bile benzer sorunları okumuştum ,kadjar için de.

Kendini üzme sonuçta hatalı ürün olabilir.Serviste sorununu kayıt ettir ,diğer test ettiğinde sorun olmadığına göre sendeki sorunlu değiştirsinler ,bırak onlar düşünsün,Normalde bu tip durumlarda uğraştırmazlar direk değiştirirler.Bu araç böyledir diye birşey olamaz hangi marka olursa olsun.
 
Ben de sikayetvara yazdim problemi bakalim arayacaklar mi eger olumlu sonuc alamazsam her mecreda cok guzel reklamlarini yapacagim neticede hic merak etmesinler
 
2015 model clio4 1.2 75 bg benzin litresi 5.020 tl den 200 tllik yakit aliyorum şu kış gununde 750-770 km arasi gidiyor km de 260 krs yakiyor yazin 200 tl benzin ile 800-830 km yol yapiyor sehir ici bu degerler cok sık trafik yok araci asiri şıkırtırma yok yakittan memmnum 100 tl yakit ile 370 km rahat yapiyorum hava eksilerde iken bu yakit cok normal
 
Ben bu değerlere şaşırıyorum ben bir depoyla maksimum 600 km anca gidebildim
 
Bende bu siralar dizel bir depoyla 600 km full sehirici kisa mesafe gidebiliyorum.ort tuketim 6.4 civari.
 
Geri
Üst