Clio 4 Araba İadesi ve Değişimi. Stop Start Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zazaaser
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..

Seat bmw gibi markalari gördüm çok stabil çalışıyor. Benim araçta ayda 1-2 kere devreye giriyor. Bazen girdigi gibi tekrar cikiyor
 
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..


bununla iligli güzel bir konu vardı onu okumanızı tavsiye ederim.

daha öncede söyledik bu sistemin devreye girmesi için 1 nedenin yeterli olması şart değil! birden çok değişkeni var. akünün durumu, aracın eğimi, o anki elektrik ihtiyacı,son duruştan sonra ne kadar hareket edildiği vs. vs .vs çok bilinmeyenli denklem gibi çoklu sonuçları var.

ben kendi aracımdan örnek vereyim.

akü şarja ihtiyacı varsa devreye girmiyor.
elektrik akımı güçlü çekliiyorsa girmiyor.
hava sıcaklığına bağlı düşük ısı derecelerinde girmemeyi tercih ediyor.
klima açıkken devreye girdiği çok oldu. soğutma görevi yapıyorsa soğutmayı kesip normal dış havayı üflüyor, ısıtma görevi yapıyorken de motor sıcaklığını kesip gene dış havayı üflemeye başlıyor.

durum bende bu gerekli koşulları sağladığımda sistem çalışıyor.
 
Benim merak ettiğim, start&stop diğer bu özellik olan araçlarda da böyle kafasına göre mi çalışıyor. Yoksa çok daha tutarlı mı acaba.. Sabah motor ısınmamış bakıyorsun kırmızıda devreye giriyor. Motor sıcak asıl yoğun trafikte dur kalkta işe yarayacak devreye girmiyor, havalandırma açıkken bile devreye girdiğine şahit oldum hatta. Çok tutarlı gelmiyor bana bu özellik..
Bu arkadaşıma katılıyorum bu Start&Stop ışıklarda beklerken kafasına göre bazen giriyor bazen girmiyor. inşallah sorununuz tez zamanda çözülür
 
bununla iligli güzel bir konu vardı onu okumanızı tavsiye ederim.

daha öncede söyledik bu sistemin devreye girmesi için 1 nedenin yeterli olması şart değil! birden çok değişkeni var. akünün durumu, aracın eğimi, o anki elektrik ihtiyacı,son duruştan sonra ne kadar hareket edildiği vs. vs .vs çok bilinmeyenli denklem gibi çoklu sonuçları var.

ben kendi aracımdan örnek vereyim.

akü şarja ihtiyacı varsa devreye girmiyor.
elektrik akımı güçlü çekliiyorsa girmiyor.
hava sıcaklığına bağlı düşük ısı derecelerinde girmemeyi tercih ediyor.
klima açıkken devreye girdiği çok oldu. soğutma görevi yapıyorsa soğutmayı kesip normal dış havayı üflüyor, ısıtma görevi yapıyorken de motor sıcaklığını kesip gene dış havayı üflemeye başlıyor.

durum bende bu gerekli koşulları sağladığımda sistem çalışıyor.

stabil olmamasıyla kastedilen "tercih ederek" çalışması zaten. araç ısınmadan, dışarısı soğukken, içerisi soğukken vs devreye girmemesi gerekiyor. ancak -5 derecede aracı henüz çalıştıralı 5 dk olmamasına rağmen tercihini çalışmak yönünde kullanması; tam aksine öğle vakti kalorifer far teyp hepsi kapalı sakin sakin giderken ışıklarda durunca devreye girmeme tercihini kullanması çok mantıklı değil.
bilgisayar ortamında oluşturulan modeller üzerinden belli modeller ve parametreler oluşturulur. sonra sahaya çıkılır parametreler optimize edilir. Örneğin ford klimatik test odaları olmasına rağmen polonya ingiltere vs gibi pek çok ülkede farklı yol koşullarını denemek için testlere gidiyor. Sanırım Renault da bu ikinci aşama hiç yapılmıyor. Biz yaptık oldu, kesin doğrudur, yolda denemeye gerek yok.
Aynı şekilde ESP nin de ben çok iyi çalıştığını düşünmüyorum. aracı viraj dışına savrulmasını önleyeceğim derken aşırı fren yapıp viraj içine doğru çekiyor. en basitinden tek teker su birikintisinde kalacak şekilde bir clio ile sonrasında da polo ile geçin anlayacaksınız.
 
vites bosta iken servis ikaz uyarısı yanmıyor.
vites bosta iken servis ikaz uyarısı neden cıkıyor acaba?

stop start ozelliğine gelince sartlar olusmadıgında "otomatik start mumkun değil" uyarısı cıkıyor.

motor durması gereken zamanda bazen duruyor bazen calısmıyor.
motor calısmaya baslaması gereken zamanda bazen calısıyor bazen calısmıyor.
Bu sorun sartların olusup olusmaması ile ilgili değil bence.
Ornegin araç durdu ve tekrar calısmadı. Start tusuna basıp calıstırmanız gerekiyor.

Servis aku sarj oranı %75-80 olacak diyor.
Demekki aku kotu diyorum akuyude servis degistirmeye yanasmıyor.

5bxo4x.jpg
 
Son düzenleme:
Bu stop-start'ı kullanan arkadaşlar, araçlarınız kaç model
 
Şartların oluşup oluşmamasıyla ilgili durumları bende biliyorum zaten, şunu anlatmaya çalıştım. Motor soğuk-hava soğuk-çalışıp hareket edeli 1 km olmamışken devreye giren start&stop asıl lazım olduğu dur kalklı ve beklemeli durumlarda neden stabil çalışmıyor. Akü,eğim,sıcaklık,... Vs biliyoruzda aynı özellik denk geldiğim bi kaç farklı markada işini sanki çok daha iyi yapıyor gibi geldi bana.. Örneğin 45 dakika dur kalk ve bekleme yaptığım yoğun trafikte işlemeyipte sitenin önüne gelip otomatik kapının açılmasını beklerken devreye girmesi komik oluyor:)
 
Son düzenleme:
Stop - Start sartları Kul. Kılavuzuna göre.

2pt8ps7.jpg
 
ankarada 1 yetkili serviste akü yeterince sarjlı değil dediler. akuyu 24 saat boyunca sarj ettiler. ertesi gun 20 km yaptım yine stop start calısmadı. dunde servise goturdum akuyu sarj ettiler. stop start basta calıstı. aksam durdum motor durdu sonra geir calısmadı.


reno hala 2016 modellerde neden stop start ozelligi kaldırıldı acıklayamadı.
 
Son düzenleme:
renoun anlayacagı tek dil hukuk dilidir. bizi mahkemeye verin diyecek kadar berbat bir firmadır.
musterinin basit talepleriyle bile ilgilenmeyen gereksiz bir firmadır.
 
Geri
Üst