- Katılım
- 12 Eki 2019
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Öncelikle herkese merhaba, forumda yeniyim ve bu ilk mesajım. Arabalar konusunda hiç ilgim ve bilgim yok, yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden herkese çok teşekkürler.
Bir kaç gün önce 2017 Megane Sedan 1.5 dci EDC 110 bg dizel sahibi oldum. Fakat arabada bazı sıkıntılar var.
Aracın ilk tescil tarihi mart 2017 ve 138binde. Sanırım garantisi bitmiştir. Düzenli olarak 20-40-50-60-80-90-120binde servise gitmiş. Sanırım garanti kapsamında rutin bakımları yapılmış. Anladığım kadarıyla servisin filtre takıntısı varmış. Sürekli filtre değiştirmişler ama sürekli. Yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, filtre filtre filtre... 80binde ön ve arkafren balataları değişmiş. Forumdan okuduğum kadarıyla serviste değişen parçaların 2 yıl garantisi oluyormuş, öyle mi?
Sıkıntılar şöyle;
1) Şoför harici kimse yokken ön yolcu koltuğu kemer uyarısı veriyor, mecburen boş koltuğa kemer takıyorum.
2) Trafikte bir kaç kere Start/Stop fonksiyone devredeyken durduğumda ayağımı frenden çektiğimde araç yeniden çalışmadı. Mecburen manuel stop edip, vitesi parka alıp tekrar başlatmam gerekti.
3) Yine araba bir kaç kere trafikte durduğumda geri kaydırdı.
4) Şoför koltuğu tümseklerden geçerken bazen de viraj dönerken gıcırdıyor
5) Arka koltuk sağ ve sol emniyet kemer yuvalarına kemer tokası takmaya çalıştığımda kemeri tutmuyor, direkt boşta kalıyor. Yalnızca orta bölüm kemer yuvası çalışıyor. Küçük bir kızım var bu konuda endişeliyim.
6) Bazen frene basınca hafif ıslık sesi çıkarıyor. (Fren balatası ses yapıyorsa daha önce değişmiş, garanti kapsamında tekrar bakılır mı?)
Bu sorunlar için yetkli servise mi gitmeliyim, yoksa diğer tamircilere mi?
Forumdan anlamaya çalıştığım kadarıyla Start/Stop ve kaydırma sorunları yazılım ile ilgili olabilir, yazılımları sadece yetkili servisler mi atıyor?
İstanbul'da önereceğiniz yetkili servis ya da tamirci var mı?
Sabırsızlıkla cevaplarınızı bekleyeceğim, şimdiden herkese çok teşekkür ederim.
Bir kaç gün önce 2017 Megane Sedan 1.5 dci EDC 110 bg dizel sahibi oldum. Fakat arabada bazı sıkıntılar var.
Aracın ilk tescil tarihi mart 2017 ve 138binde. Sanırım garantisi bitmiştir. Düzenli olarak 20-40-50-60-80-90-120binde servise gitmiş. Sanırım garanti kapsamında rutin bakımları yapılmış. Anladığım kadarıyla servisin filtre takıntısı varmış. Sürekli filtre değiştirmişler ama sürekli. Yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, filtre filtre filtre... 80binde ön ve arkafren balataları değişmiş. Forumdan okuduğum kadarıyla serviste değişen parçaların 2 yıl garantisi oluyormuş, öyle mi?
Sıkıntılar şöyle;
1) Şoför harici kimse yokken ön yolcu koltuğu kemer uyarısı veriyor, mecburen boş koltuğa kemer takıyorum.
2) Trafikte bir kaç kere Start/Stop fonksiyone devredeyken durduğumda ayağımı frenden çektiğimde araç yeniden çalışmadı. Mecburen manuel stop edip, vitesi parka alıp tekrar başlatmam gerekti.
3) Yine araba bir kaç kere trafikte durduğumda geri kaydırdı.
4) Şoför koltuğu tümseklerden geçerken bazen de viraj dönerken gıcırdıyor
5) Arka koltuk sağ ve sol emniyet kemer yuvalarına kemer tokası takmaya çalıştığımda kemeri tutmuyor, direkt boşta kalıyor. Yalnızca orta bölüm kemer yuvası çalışıyor. Küçük bir kızım var bu konuda endişeliyim.
6) Bazen frene basınca hafif ıslık sesi çıkarıyor. (Fren balatası ses yapıyorsa daha önce değişmiş, garanti kapsamında tekrar bakılır mı?)
Bu sorunlar için yetkli servise mi gitmeliyim, yoksa diğer tamircilere mi?
Forumdan anlamaya çalıştığım kadarıyla Start/Stop ve kaydırma sorunları yazılım ile ilgili olabilir, yazılımları sadece yetkili servisler mi atıyor?
İstanbul'da önereceğiniz yetkili servis ya da tamirci var mı?
Sabırsızlıkla cevaplarınızı bekleyeceğim, şimdiden herkese çok teşekkür ederim.