Megane 4, Yeni Aküde, Start Stop, ABS, Yokuş Kalkış Devre Dışı Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ertangun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
>AGM daha iyi ama pahalı olduğu için genelde daha üst segment araçlarda bulunuyor diye biliyorum, yoksa dizel / benzin ayrımı olduğunu görmedim. vartanın kendi sitesinde de bu şekilde açıklıyor hatta agm varsa araçta sadece agm kullanın ama efbden agm ye geçebilirsiniz aracınızdaki aksam her zaman daha iyi bir elektrik beslemesinden fayda sağlayacaktır diyorlar. bende bu sebeple AGM olsun ve amperi bir tık üzerindekinden yüksek olsun istemiştim.

https://batteryworld.varta-automotive.com/en-gb/efb-or-agm-which-battery-do-i-need

şimdi biraz video falan baktım da meraktan benim araçtakine bakayım diye clioda çok kolaydı akünün yeri bunda az terste sanırım ve 2 videodaki akü de EFB bu arada.

https://www.youtube.com/watch?v=4g0_hyivCw4
https://www.youtube.com/watch?v=gOeHTdzcYks
 

Merhaba aslında dizelde AGM olmalı, Benzinlide EFB olmalı gibi demek istemedim. Bu dediklerinize tamamen katılıyorum ben de bu şekilde biliyordum zaten.
Dizel Megane'lara AGM koyuyorlar. Benzinliyi EFB.

Ben bir şekilde kendime göre iyi bir EFB aldım. Yetkili servis de olsa EFB takacaktı. Tabi daha iyi olan AGM de takılabilirdi. Fakat benim normal şartlarda sorun yaşamamam lazım.
Biraz da sorunları hep bulma yönünde hareket eden biriyim :)
Bugün detaylı OBD'den veri çektim sonraki mesajda paylaşıyorum
 
Merhaba aslında dizelde AGM olmalı, Benzinlide EFB olmalı gibi demek istemedim. Bu dediklerinize tamamen katılıyorum ben de bu şekilde biliyordum zaten.
Dizel Megane'lara AGM koyuyorlar. Benzinliyi EFB.

Ben bir şekilde kendime göre iyi bir EFB aldım. Yetkili servis de olsa EFB takacaktı. Tabi daha iyi olan AGM de takılabilirdi. Fakat benim normal şartlarda sorun yaşamamam lazım.
Biraz da sorunları hep bulma yönünde hareket eden biriyim :)
Bugün detaylı OBD'den veri çektim sonraki mesajda paylaşıyorum

Aynen efb de olsa sorun yaşamamanız lazım ki iyi bir marka tercih etmişsiniz onda da inci de gayet iyi bir markadır akü konusunda. Zaten videolara baktığım da da efb var 2. Videodaki araç dizel sanırım onda da efb vardı.
 
Bugün 1 saat rölantide arabayı çalıştırıp. DDT4All ve Android uygululamalarını denedim. Merak edenler için detaylar aşağıda bilenler için de sorularım da var...

2 gün önceki Yetkili Servis bilgisayarı. O bakarken fotoğrafını çekmiştim. Burada pilin şarj durumu %77,5 benim için çok önemli kısım ama akü kaç voltta bunu bilmiyorum. DDT4ALL ve APP'lerde % olarak gösterilen bir yer bulamadım.

Bundan sonra yapacağım Bluetooth OBD hep takılı olacak.
Multisense'te bir tanesinden ambiyans aydınlatma vb kapattım. Bu şekilde far, ekran, ambiyans aydınlatma, telefon usb takılı olmadan yarım saatte ne kadar şarj olacağına bakacağım.
Bir de normal kullanım ambiyans, far, büyük ekran ve telefon usbye takılı deneyeceğim.

Umarım benim araç neden yeterli şarj olamadı bulurum.







Gelelim APP'lere. Çok güzel bilgileri veriyorlar. İlk defa Android'de APP üzerinden baktım. Torque çok tavsiye ediliyor ama inCarDoc Pro, Car Scanner, Infocar gerçekten çok iyi. Bluetooth OBDII olanlara tavsiye ederim.

Öncelikle 1 saat rölantiye başladığımda tam 12,00 Volttaydı. 1 saat sonrası yavaş yavaş 13,00 volt oldu. Yani rölantide akü şarj oluyor.
Akıllı şarj etme özelliğini dün usta 15 dk anlattı bana. Araba kısaca eğimde vs klimada bin tane değişkeni hesaplayıp şarj etmeyebiliyor veya yavaş ediyor....


Burada anlamadığım; Soğutma kabı sıcaklığı 106 Dereceyi gördü. Yavaş yavaş arttı. Aşağıdaki benim kadrandaki gibi motor hararet yapmadı. O zaten hiçbir zaman ortayı geçmedi. Motor bloğu herhlade 90-95 derece soğutma suyu mu artıyor diyeceğim. Soğutma suyu motoru stop ederken 101 dereceye düşmüştü. Çok önemsemedim.



Aşağıdaki gibi 13Voltu akü gördü. Ddt4all güzel veriler veriyor.







InfoCar'da çok detay var .
 
P.tesi günü Yetkili Serviste yaklaşık 2 saat uğraştılar. Bir sorunu çözdüler. Başkası yaşayabilir diye burada detay paylaşıyorum.
Benim araç 2017 model daha yeni modellerde bazı iyileştirmeler yapılmış. Öncelikle ABS'ye giden tüm tesisat kontrol edildi. 2 sigorta paneli içindeki kablo ve soketlere de bakıldı.
ABS'nin bir kablosu dediler sanırım şase bağlantısında temizlik ve özel bir vidaya geçirdiler.
Bundan sora 3 gün şehir içi ve uzun yol yaptım. Çok şükür sorun çıkmadı.
Bu tip durumlarda yetkili serviste bu işlemleri yaptırmanızı tavsiye ederim.
 
Geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun abs kablosu olabilir demiştim. :)
 
Geçmiş olsun abs kablosu olabilir demiştim. :)


Merhaba öncelikle mesajlar için tesekkurler.
Fakat sizin dediginiz tekerlekteki abs kablosu soketi söküp takmakti.
Bu yeni Megane'larda varmis.
Eski megane4lerde bu yok. Yani 4 lt yakan Megane'larda var sanirim.

Sorun abs beynine giden kablolari söküp takınca da olmuyor. Sase yapma sorunuyla ilgili yapilan islemlerle ilgili. Başına gelen birisi olursa bir yetkili servise gitsin derim. İsteyen olursa veya sonraki yetkili servise gidişimde ustadan da detayi alirim
 

Teşekkürler Hakan Bey.
Tam da sizin Battery Booster, Jump Starter videosu çıktı )
Aklima geldi. Hatta biz cok onceden bizim RC arac Lipo piliyle de aküsü biten araci calistirmisik.
Elimdeki bir lipoya aku icin kablo yaparim yakinda
 
Meraktan bugün benim arabadaki aküye baktım, 1.6dCi 130bg GT-Line aracımda da EFB var ama değiştireceğim zaman muhtemelen yerli bir AGM alacağım varta falan çok pahalıydı.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst