Acil Start&Stop ve Ön Aks Sesi Problem Önerileri

Kesinlikle uretim hatasi oldugunu dusunmuyorum obder bey,bu bir sorun fakat clio4 un kronik sorunlarindan degil.saat gibi tikir tikir calisan clio4 ler var cevremde.israrci olmak gerektigi konusuna katiliyorum.Renault mais'e sorunla ilgili sikayet maili yazdim.henuz donus alamadim.renault.com 'a da ingilizce sikayet bildirdim.yetkilileri bana yonlendirecekleri konusunda bi geri donus yaptilar ama o kanaldanda arayan olmadi.ama pesini birakmicam.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar bakıma verdim ve tesli aldım aracımı.Yaklaşık olarak 420 civarı bişey tutcaktır dediler.Bende daha önce bir yıl bakımına değilde,bir yıldan daha önce 20000 bakımına gitmiş bir dizel Clio4 ün bakım masrafının 330 olduğunu öğrendim.Yok efenim fiyatlar güncellendi,yok efenim parça değişim chart'ı değişti falan dediler ama,polen filtresini değiştirmeden 330 verdim.Hala çok fazla geliyor bana ama,bi kaç farklı şehirden sordum telefonla,400 altı kimse fiyat vermedi.Velhasılı bakım mevzusunu hallettik.S&S konusuna gelirsek,ben buradaki herkesden daha farklı düşünüyorum sanırım,yaşadığım şehirle alakalı olabilir.Elbetteki Trafik yoğunluğuna göre alacağın verim değişir,sanırım bu sebeple s&s çalışsında çalışsın diye ısrar edip duruyorum.Gaziantepde ikamet ediyorum ve hafif raylı toplu taşıma saçmalığı (tramvay) şehir trafiğini rezil ediyor gerçekten.Senede 15000 km,günde ortalama 40 km demektir.Hergün ortalama olarak 30 kırmızı ışıkta duruyorum.30 sn ortalama süre(dur-kalk faktörü ve gün içi trafik yoğunluğuna göre 90sn bulan kırmızı ışıklarıda etken faktör olarak gözetirsek) ile yaklaşık oarak 15 dk kadar ışıklarda bekleme süresine ulaşıyorum.Benzinli bir aracın rölanti anında saatte 0,6-0,8 Lt/Saat miktarında yakıt tükettiğini varsayarsak, buda hergün 0,175 lt benzin sarfiyatı demek.Ayda (0,175*30) 5,25 lt,senede ise 63 Lt benzin demek oluyor.Detaylı hesabımı benzinin skmsonik zam performansında arındırıp hep 5 lira olacak ve kalacakmış gibi düşünürsem,(63*5) 315 tl demek oluyor.Öyle saıyorum ki,start&stop özelliği bana hersene bi senelik bakım hediye etmeli,zira adam gibiçalışırsa,sağladığı yakıt tasarrufu takriben bakım'a denk geliyor.

Saygı ve Selamlarımla

s&s ile görüşlerinize %100 katılıyorum. kim hatırlamıyorum, sanırım s&s uyumlu akü üreten bir şirketin yetkilisi bir röportajda her fırsatta s&s kullanılması gerektiğini söylüyordu. 5 saniyede bir defalarca motoru durdurup çalıştıracak şekilde anormal bir trafiğe girilmediği sürece, her zaman kullanılmalı. ben 1.5 yıldır sizin aracınızdan kullanıyorum, anormal trafikler dışında s&s her zaman açıktır. en son ne zaman kapattım hatırlamıyorum. bir sorun yaşamadım.

s&s tuhaflığına gelince: servisten aldığım bilgiye göre akü şarjı %80'in altında ise s&s çalışmıyor. 1 hafta arabayı hiç kullanmazsanız böyle bir durumla karşılaşabiliyorsunuz, 1 haftada akü şarjı %80'e iner mi bilemem. kullanma kılavuzunda hangi şartlarda s&s devreye girer yazıyor. oradan bakabilirsiniz.

benim karşılaştığım tuhaflık şu: aracın göstergesi sıcaklığı 6-7 derece gösteriyorken motor biraz ısındıktan sonra s&s düzgün çalışıyor, ama ertesi gün hava 10-11 dereceyken 1 kez bile çalışmıyor. çözebilmiş değilim. arabanın bir bildiği vardır diyerek üzerine de düşmedim. belki de baktırmak gerekir.

bir hatırlatma yapayım: rampa yukarı durdunuz, s&s devreye girdi, ayağınız yorulmasın diye el frenini çekip ayağını frenden çektiniz. el frenini indirip debriyaja bastığınızda motor çalışmıyor. kontaktan çalıştırmak gerekiyor. düz yolda oluyor mu bilmiyorum.

umarım yardımı dokunur.
 
Rampa yukari ve asagi durumda s&s el freni ile sizin anlattiginiz gibi davraniyor olabilir,hic tecrube etmedim fakat duz yolda elfreni/elfreni lambalar kapali durumlarinda bile hold aktif(s&s stop'unda bekliyor) 3 dk kadar bekliyor.fakat calisma prensibi notlarina gore,
1-)hold durumda (arac sessizce s&s stop'unda debriyaja basmanizla calismayi beklerken, hizi 4 km gecerse
2-hold durumda direksiyon 30 dereceden fazla dondurulurse
3-koltuktan bi an bile hoppilicik yapip agirlik sensoru agirliginizi hissetmezse
4-surucu kapisini acarsaniz
Hold durumundan Motor Stop'u durumuna gecmesi gerekiyor.Ayrica arac ici sicaklik ile dis sicakliktan 5 dereceden daha dusuk ise de s&s calismiyor.Tabi bunlar kitabin soyledikleri fakat gerceklesmiyorlar bende.Fakat zaten bunlar benim bahsettigim sorunla ilgili degil.sorun suki,kirmizi isikta durdum,s&s aktif hold da bekliyorum.Hatta sol kadran altta cevresi bi yuvarlak ile kapli A beliriyor,s&s aktif diyor.kirmizi isikta 30 sn beklereken ben muhtemelen isikta yanimda duran sarisin suruculu a3 e bakiyorken yesil yaniyor ve debriyaj yaparak kalkis yapmak istiyorum.Fakat o da nee,A isareti sonmus ve Hold'dan motor stobuna gecmis.Tekra debriyaj ve marş tusuna basip manuel sekilde araci calistiriyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evet öncelike sabırla okuduk okuruzda no problem.Ancak bu S&S yi neye istinaden kullanırsınız.Zaten motor aşınmalarının %99.99 kısmı ilk marş anında olur ki siz her trafik ışığında bunu kullandığınızı söylüyorsunuz.Peki 30 kmlik bir şehir içi yolda gideceksiniz ve kavşak olsun-yaya geçidi olsun v.s. 10 adet 30 snlik trafik ışığına geldiniz.Lambada durdunuz araç stop etti.Yağ sıcaklığı nereden baksanız 80C-90C yani vizkositesi yükselmiş bildiiniz su kadar akışkan bir yağ olmuş.Stop ettikten sonra yağ üst kapaktan yağ karterine süzüldü ki10-12 snye inecektir.Eee tekrar marş yaptınız.Egzantrikte-gömlekte-krank mili-yağ pompası-blok yağ kanalları boşaldı.Tekrar bir marş yaptınız yağ sisteme tekrar girene kadar bir 10-12 saniye geçecek ki en minimum değer.Yani ben Mercedes-Benz'de çalışıyorum.Yetkili serviste işi bildiğim için mi ters geliyor yoksa nedir anlamadım.Kısaca kullanmayın abicim gidiyor motor max ömrü.Bir diğeride benim makina 1.2 icon kırmızı benim yakıt 6-6,5 lerde geziniyor siz niye dizel aldınız onuda anlamdım.Hem vergiden de muaf.Yakıt fazla start stop kullanıyorsunuz.Bi araştırma yapın derim dost olarak.
 
Arkadaşlar bende 0.9 icon var 2013 model ve araçta direksiyonu cevirirken uğultu sesi geliyo imceden ama duyuluyo bu baya cok düşük hızda yürürken bile lastikler yine ses geliyo bilgisi olan varmı bu konuyla ilgili yardımcı olabilecek
 
Evet öncelike sabırla okuduk okuruzda no problem.Ancak bu S&S yi neye istinaden kullanırsınız.Zaten motor aşınmalarının %99.99 kısmı ilk marş anında olur ki siz her trafik ışığında bunu kullandığınızı söylüyorsunuz.Peki 30 kmlik bir şehir içi yolda gideceksiniz ve kavşak olsun-yaya geçidi olsun v.s. 10 adet 30 snlik trafik ışığına geldiniz.Lambada durdunuz araç stop etti.Yağ sıcaklığı nereden baksanız 80C-90C yani vizkositesi yükselmiş bildiiniz su kadar akışkan bir yağ olmuş.Stop ettikten sonra yağ üst kapaktan yağ karterine süzüldü ki10-12 snye inecektir.Eee tekrar marş yaptınız.Egzantrikte-gömlekte-krank mili-yağ pompası-blok yağ kanalları boşaldı.Tekrar bir marş yaptınız yağ sisteme tekrar girene kadar bir 10-12 saniye geçecek ki en minimum değer.Yani ben Mercedes-Benz'de çalışıyorum.Yetkili serviste işi bildiğim için mi ters geliyor yoksa nedir anlamadım.Kısaca kullanmayın abicim gidiyor motor max ömrü.Bir diğeride benim makina 1.2 icon kırmızı benim yakıt 6-6,5 lerde geziniyor siz niye dizel aldınız onuda anlamdım.Hem vergiden de muaf.Yakıt fazla start stop kullanıyorsunuz.Bi araştırma yapın derim dost olarak.

Abi olaya cok spesifik bi acidan bakmissiniz,gercekten daha once hic boyle bakmamistim konuya,bakis acimi biraz degistirdiniz acikcasi,ne yalan söylüyeyim.Fakat benim 40 binliralik aracimda olan bu fonksiyon,400 binliralik araclardada olunca,biraz basdansavma gibi gelicek kulaga ama,bu sorunu da dusunmuslerdir heralde diyorum.Fakat standart kullanici bilgimle,kesinlikle katiliyorum size.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar bende 0.9 icon var 2013 model ve araçta direksiyonu cevirirken uğultu sesi geliyo imceden ama duyuluyo bu baya cok düşük hızda yürürken bile lastikler yine ses geliyo bilgisi olan varmı bu konuyla ilgili yardımcı olabilecek

Bu sorunu daha once duymamistim,servise gorunseniz iyi olur bence.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst