Clio 4 1.2 çözülemeyen problem (arizayi bulana ödül var)

Tamamdır yazı olarak atayım o zaman.
Clio 4 2012 model Arada ESP ve motor ışığı yanıyor. Tekleme yapıyor. Kapatıp 30 dakika bekleyince geçiyor bir de arada egzoz emisyon kontrol ettirin diye hatalar veriyor. Bobin ve bujileri değiştirdim sorun çözülmedi. Akümde küçük . Rolantide titreme ve ibre oynaması mevcut. Sibop ayarını yaptırınca düzeldi diyenler var internette. Neden kaynaklanıyor olabilir?
 
Merhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.

1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.

Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.
Merhabalar , bu sorunla alakalı bir çözüme ulaşabildiniz mi acaba
 
Arıza kayıtlarını aldım hocam yarın bı bakalım arıza kodlarina gün içinde cevap yazacağım daha önce başıma gelmedi böyle bir arıza ama Türkiye genelinde cotech grubunda uğraşan çıkabilir orada da paylaşacağım
Çözüm bulabildinizmi sipob ayarı yaptım. 2 ay rahattı tekrar olmaya başladı aynı arza.
 
Merhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.

1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.

Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.
Abem bu arızayı herhalde benden başka kimse bilemez daha önceki aracım clio sportoure 1.2 75 bg yani bu motordan lpg olarak kullanıyordum bu tekleme sorunundan illah ettim araştırarak kendi deneyimlerim sonucunda sıkıntısını buldum araç lpg de çalıştığında çabuk lpg olmasa bir süre sonra bujilerin uyumsuzluklarından dolayı üste ısı veriyor doğal olarak buji kablolarına zarar veriyor dengesiz ataşleme olduğu için sorun bir çok yere sirayet ediyor daha doğrusu sensörler arıza var diye motor kendini korumaya alıyor özellikle lpg kullanıldıktan sonra çözümü çok basit orjinal benzin bujileri yerine lpg ye uyumlu buji ve bu bujileri takarken yeni orjinal buji kablası takmak ben almıştım yeniydi demeyin bir iki sefer sök tak işleminden sonra deforme oluyor
Bujiye gelince çok araştırdım lpg bilindiği gibi benzin gibi dolgun değil diyelim onun için buji tırnak arası 0.2 sentim daha düşük olması ve ısıya daha dayanıklı olması lazım yani iridyum bujiler bu aracın orjinal bujisi benzine uyumlu sıcağı çok kabloya aktaran tırnak arası 0.9 dur yani bize lazım olan tırnak arası 0.7 iridyum buji bu bujide clio veya captur sandero 0.9 veya 1.2 tce motorların bujisi onu alın ve onunla beraber buji kablosu sıfır orjinal takın ozaman dua edeceksiniz inşaAllah ne lpg nede benzin hiçbşr sıkıntı kalmaz en güzelide hangi yakıtı kullanıyorum diye şaşıracan o kadar yani
Not aracın şasi numarasında bu söylediğim 0.9 ve 1.2 tce motorun bujilerini vermez buji numarası 224019133R Allaha emanet sağlıklı g0nler
 
İkinci arızalarıda edc enjeksiyonu kontrol edin arızası o da genelde %80 bu sorun termostat müşürü arızası ne alaka deseniz alakasıdq şu
Araç müşürü algılamadığı zaman fana hiç ihtiyaç olmadığı halde çift kademe devreye girer motor birden soğur ısınamaz dengesiz çalışma enjeksiyon arızası hatta oksijen sensörü arızası bile çıkıyor zaten fazla ısınmayan fazla hararet yapmayan renault motorlaru bu ufak arıza ile kafayı yiyiyor bazen aracı stop ettikten bir sğre sonra çalıştırdıktan sonra biraz düzenli çalışır sonra müşür beyne sinyal vermediği için beyin motoru hararet sanıp devre giriyor sonuç bu müşür olayıda termostat arızalı olduğu için müşür yanıyor tam zamanında açmıyor veya açamıyor tam müşür yanıyor ve orjinal müşür olmasa kabul etmiyor değişimde nuhakkak müşürü üst0nde komple termostat değişimi daha iyi tecrübe ile sabit
Not iki tür termostat olarak bilinir araçta üstünde müşür olan
 
Geri
Üst