- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 28 Eyl 2022
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Beyin arızalı olsaydı, yeni beyinle aynı hataları tekrarlamazdı diye düşünüyoruz.Beyin arızası ise orjinal serviste yazılım yükseltme işlemi yapılabilir.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Beyin arızalı olsaydı, yeni beyinle aynı hataları tekrarlamazdı diye düşünüyoruz.Beyin arızası ise orjinal serviste yazılım yükseltme işlemi yapılabilir.
Yeni beyini eksi beyinle aynı kodlandığı için arıza olabilir mi acaba? Renault fransa üzerinden sıfırdan kurulum yapabiliyor. Daha önce yaptırdım, ücretide 400 liraydı 150 verdim amaBeyin arızalı olsaydı, yeni beyinle aynı hataları tekrarlamazdı diye düşünüyoruz.
Sorun çözüldümü bende de en yukarıdaki sorun varBu soruna bir çözüm buldunuz mu aynı sorun bendede var. Baya uğraş sonucunda az önce usta aradı hız sensörü ve ABS hataliymis degistirmis denemeye çıkmış hata vermemiş. Hız sensörü bu hata hız sensörü kaynaklı olabilir dedi. Alıp deneyeceğim
Sorun çözüldümü Bende buji bobin değiltirdimMerhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.
1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.
Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.
Hocam selamlar Ankara Renault yetkili servisinden oto elektrikciyim öncelikle aracı görmeden tabiki net birşey soglemeky zor ama egerki arıza kayitlarinin fotoğrafları var ise buraya ekler misiniz bı bakalım ne arıza vermiş arıza kodları neler çünkü bir çok sebepten dolayı arızayı yapabilir sebeplerini sayıyorum size akü motor tesisatı enjeksiyon beyni upc beyni araçta yığılma varsa fark basınç kaptürü vb bu uzar gider böyle önce alan daraltma yapmak lazımMerhaba,
Aracım Clio 4 1,2 edc benzinli 2013 model. Sorunum şu;
Normal bir şekilde giderken araç birden teklemeye başlıyor ve ardından ESC yi kontrol ettirin, enjeksiyonu kontrol ettirin, yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin yazısı çıkıyor. Araç gaz tepkimesi vermiyor. Hızlanamıyorsunuz veya rampa çıkamıyorsunuz. Araç ilk teklediğinde farkedip (Farketmemeniz mümkün değil çünkü traktör gibi çalışıyor) gaza sonuna kadar basarsanız tekleme ve arıza ışıkları yanmadan sorun geçiyor. Arıza ışıkları yandıysa aracı stop edip 10-20 dk bekledikten sonra çalıştırıyorsunuz normal bir şekilde çalışıyor ve yolunuza devam edebiliyorsunuz. Araç cihaza bağlandığında 2. silindir ateşleme hatası veriyor. Bu arada yetkili servisede götürüp arıza tespitide yaptırdım, aracın motor tesisatının ve motor beyninin değişmesi gerektiğini tespit ettiler. 6 aydır bu sorunla uğraşıyoruz birçok işlem yaptırdık fakat çözüm bulunamadı. Allah rızası için sorunla karşılaşan varsa nasıl çözüldüğünü yazsın. Aşağıda yaptırdığımız işlemleri tek tek yazıcam.
1- Üç defa bobin, buji set olarak değişti. (Her gittiğimiz usta bu orjinal değildir diyip değiştirdi, en son yetkili servisten alıp orjinallerini taktık)
2- Akü bitik olmamasına rağmen nolur nolmaz diyerek inci akünün start stop aküsünü taktık.
3- Enjektörler değişti.
4- Motor tesisatı 3 farklı usta tarafından tam 4 kere kontrol edildi.
5- Motor beyni sıfır olarak alındı kodlandı.
6- Motor üst kapağı rektifiye oldu, subaplar çelik olanları ile değişti.
7- Piston sekmanları sıfırlandı.
8- Eksantirik sensörleri orjinal olarak değişti.
9- Map sensörü orjinali ile değişti.
10- Emme manifoldu temizlendi, kırık veya çatlak yok kontrol edildi.
11- Zincir değişti.
Son çare arabayı bir renault yetkili servisinin önünde yakmak kaldı. Allah rızası için yardım.
Arıza kayıtlarını aldım hocam yarın bı bakalım arıza kodlarina gün içinde cevap yazacağım daha önce başıma gelmedi böyle bir arıza ama Türkiye genelinde cotech grubunda uğraşan çıkabilir orada da paylaşacağımBazen de bilgisayara bağlayınca 1 ve 4 te yanma yapmama hatası veriyor.
Çok teşekkür ediyorum. Yukarıya fotoğraflı bir yazı daha yazmıştım onu onaylamamışlar sanırım görememişsiniz.Arıza kayıtlarını aldım hocam yarın bı bakalım arıza kodlarina gün içinde cevap yazacağım daha önce başıma gelmedi böyle bir arıza ama Türkiye genelinde cotech grubunda uğraşan çıkabilir orada da paylaşacağım
Fotoğrafın boyutları çok büyük olunca sistem yüklemiyor, bizimle alakası yok arkadaşım...Çok teşekkür ediyorum. Yukarıya fotoğraflı bir yazı daha yazmıştım onu onaylamamışlar sanırım görememişsiniz.