2012 ve 2013 modeller ile 2014 arasındaki farklar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
herkese iyi günler arkadaşlar. dün renault'un sitesinde güncel fiyat bilgileri ve 2015 donanım farklılıkları var mı diye göz gezdirdim. gördüm ki 2015 modellerde start&stop özelliği kaldırılmış. hali hazırda olan s&s özelliği 2015 yılında neden kaldırılmış olabilir? bu bir sıkıntı olduğundan mı yoksa başka bir nedeni varmıdır? bilgilendirirseniz seviniri (:

benim 2014 olan aracımda 1.5 dci icon paket ve ondada start stop yok ama bu edc şanzımanlı versiyonu, 2013 düz icon vardı bende ondada vardı start stop.

anladığım ve duyduğum kadarıyla start stop özellikle turbo ve akü üzerinde olumsuz etki yaratıyormuş ve bu sebeble kaldırılmış diye duydum ama ne kadar doğrudur tartışılır sonuçta direk üretici mühendislerinin yayınladığı bir bilgi değil.


senelerce arge ürge yapmışlar ise, parça temini,testi ve stoğu yapmışlarsa ve sonraki araçlarında kaldırmışlarsa vardır bir bityeniği :)
 
Bir çok parça yan sanayiden günlük olarak geliyor ve araçlara hemen takılıyor.Yıllardan beri oyak renault stoksuz çalışır.
Banttan her çıkan arabanın bir sahibi vardır.
Yani müşteriden talep gelmezse o araba üretilmez.
 
Bir çok parça yan sanayiden günlük olarak geliyor ve araçlara hemen takılıyor.Yıllardan beri oyak renault stoksuz çalışır.
Banttan her çıkan arabanın bir sahibi vardır.
Yani müşteriden talep gelmezse o araba üretilmez.

bildiğim kadarıyla start stop stoktaki eksiklik yada bu tarz bir sebebden dolayı iptal edilmedi böyle bir sebeb ilede takılmaması komik olur :)

mekanik anlamda sorun şudur:

aracınız ile ışık A'da yanan yeşil ışığı görünce hızlandınız ivmelendiniz ve Işık B'ye doğru gidiyorsunuz ışık B birden kırmızı oldu siz durdunuz ve motor yeteri kadar soğuk ise start stop çalıştı ve motor aniden Işık B de durdu.

sizce bu durumda Turboya ne oldu dersiniz?

içersinde Işık A dan beri ivmelenmeden kaynaklı başınç ile kanatları 130,000rpm dönen ufakcık mekanil bir parça aniden duran motor yüzünden yağsız dönecektir durana kadar.
ve bunu bir kere değil 100,000 kere olduğunu özelliklede İstanbul trafiğinde olduğunu düşünürseniz vay o turbonun haline! :(


maalesef Toyota,Honda,BMW,Mercedes bu teknolojiyi kullanalı yıllar olmuş ve dersini almışlar o start stop devreye girip motorun durduğu anlarda turboyu elektronik bir pompa yağ ile besliyor motor durmuş olsada 30sn boyunca ve turboyu koruyor.

Renaultda böyle bir teknoloji yok maalesef ve kimi durumlarda,süren kişinin karekteristiğine göre sıkıntı çıkarmasada kimi durumlarda çok çabuk çok büyük hasarlara sebeb vermekte.

eskiden başka bir sitede üyeydim orada ben bu konuyu dile getirdiğimde çok bilen,çok konuşan olmuştum Renault mühendislerinden çokmu biliyorum olmuştum, buyrun size sonuç 2014-2015 ve start stop yok, keşke o arkadaşlar bu sitede olsada sorsam :)
 
atladığınız bir nokta var ki bu özellik hepsinden kaldırılmadı. belli modellerde kaldırıldı. zaten zararlı bir durum olsa tüm modellereden kaldırırdı renault.
 
Hayır.Parçasızlıktan dolayı takılmıyor demedim.Eger bir parca imalata yetişmezse vay o üreticinin haline.
Her kayıp dakika duruşun hesabı tahsil edilir.
Konuda uzmansınız.
Bu arada rodajda 200 km sonrası motora yük bindirmeye devam edecekmiyiz ?
 
bende turbolu aracın rodajın süresini merak ediyorum normal benzinliye göre daha dikkatlimi kullanmak gerekir? rölantide bırakmayın diyorsunuz ama turbo içinde rölanti şart nasıl oalcak bu iş
 
atladığınız bir nokta var ki bu özellik hepsinden kaldırılmadı. belli modellerde kaldırıldı. zaten zararlı bir durum olsa tüm modellereden kaldırırdı renault.


2014 ün ikinci yarısından itibaren start&stop dizel motorlardan kaldırıldı ve nedeni sadece maliyet. araç başına yaklaşık 4000 tl maliyet farkı çıkıyormuş. doğrudan maisden alınan bilgidir ve şu anda kullandıkları energy olmayan motorlar.
bakmayın siz o bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlara :)
 
benim 2014 olan aracımda 1.5 dci icon paket ve ondada start stop yok ama bu edc şanzımanlı versiyonu, 2013 düz icon vardı bende ondada vardı start stop.

anladığım ve duyduğum kadarıyla start stop özellikle turbo ve akü üzerinde olumsuz etki yaratıyormuş ve bu sebeble kaldırılmış diye duydum ama ne kadar doğrudur tartışılır sonuçta direk üretici mühendislerinin yayınladığı bir bilgi değil.


senelerce arge ürge yapmışlar ise, parça temini,testi ve stoğu yapmışlarsa ve sonraki araçlarında kaldırmışlarsa vardır bir bityeniği :)

Bityenigi aramak o konuda yeteri kadar arastirma yapmamis olmak demektir. Acin bakin google dostunuz, yetmedimi discovery channel sirf start-stop un motorun herhangi bir parcasina uzun donem bir zarari olurmu diye bir belgesel cekmis. Yaglamayi siz nasil dusunuyorsunuz kafanizda? Motor durunca yag hemen su gibi muhafazasina aktigini fln mi dusunuyorsunuz ? Dunyada-Turkiyede kirmizi isik bekleme suresi en fazla ne kadardir ? Bunlarin cevabini biliyorsaniz bir bit yenigi aramazsiniz. Energy dci lar yeni bir teknolojidir ve tabiki extra maliyeti vardir. Suan Renault un Avrupa sitelerine bakin energy dci satilmaktadir. Oyak-Renault herzamanki gibi insanimizi farkli bahaneler surerek bu gibi teknolojilerden mahrum ediyor. Size bir ornek vereyim eski aracim 2004 model megane2 HB techno-2 paketli Ispanya uretimi bir arac idi. Araci suan babam kullaniyor 11 yasinda arac ve Renault un Turkiye sartlarina uygun degil ariza cikartiyor dedigi lastik basinc kontrol sistemine sahip. Megane 3 lerden bu yuzden cikardik dediler. Inanirmisiniz tik demeden hala dogru bir sekilde calisiyor. Eger bir bit yenigi aranacak ise Once Oyak Renault un donanim politikalarini incelemek lazim vesselam. Umarim faydali olmustur...
 
O dananım politikalarına malesef oyak renault karar vermiyor.
Fransa'nın izni olmadan bir tek vidayı bile degiştiremezler.
 
Son düzenleme:
Bu yeni nesil helezonları nasıl anlarız? Bi parca numarası vs var mı?
 
Geri
Üst