2012 ve 2013 modeller ile 2014 arasındaki farklar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Henüz 2015 modeller üretilmeye başlamadı.
Dolayısıyla görme şansın hiç yok.
Ufak bir kaç degisiklik olacagı söyleniyor.

2015 modelde 2014 ü değiştirmişler
 
benim eklemeyi unuttuğum bir başka 2014 ile 2012-2013 arasındaki farklardan biride yakıt göstergesi.

2013 olan aracımda herkes gibi benimde göstergem 250-300 (1.5 dci) yerinden oynamıyor sonra birden düşüyor ve düştüğü noktadan sonrada hızlıca oynıyordu dengesizdi.

2014 olan aracımda bu çok daha normal ve dengeli, şu anda 150kmde iğne oynamaya başlıyor ve geriye kalan tablodada daha dengeli iniyor.


özetle gösterge çok daha güzel bilgilendiriyor , daha iyi çalışıyor bu durumuda çözmüşler.
 
Benimki zaten 1.2 TCe olduğu için yakıt ibresi düzenli olarak durmaksızın düşüyor o konuda sıkıntı yok :)
 
Sizin aracınızda EDC ile yaşadığınız problemlerin inanın hiç birisi başıma gelmedi. Oldukça agresif araç kullanırım ve bir önceki aracım 2011 105 lik 6 ileri düz vites Fluence idi.. şimdi ki de 2012 110luk 6 ileri EDC. Vites oranları ilk 4 vites EDC daha kısa 5 birebir aynı 6.vites EDC %6-7 daha uzun (dişli oranları da vardı bulursam paylaşırım)

İvmelenme konusunda ise 6.viteste D de olsa bile 80 le giderken tam gaz yapınca çok kısa sürede 4 e çekiyor ve tam gaz ilerliyor bahsettiğiniz doğru bulmasakta makas ve diğer agresif sürüşler sırasında yüzümü kara çıkarmadı tek sorunum acil durumlarda 5 ten 2 ye yada benzeri şekilde vites küçültememek :) . Clio4 dci lerde ki EDC de mi problem var yoksa yazılım güncelleme ile geçecek bir şey mi servise danışın bence ama EDC nin genel problemi değil kesinlikle bu bahsettikleriniz.

Ek olarak yakıt değerleri ve performans verilerine baktığımda fabrika verisi olarak şehir içinde EDC düz vites olan versiyonuna göre 100 kg daha ağır olmasına rağmen 0,5 litre daha az yakıyor. (5,7 ye 5,2) hızlanma konusunda 0-100 de düz vites 11s iken EDC 11.4s çıkıyor ve son hızda şanzıman oranından kaynaklı olduğunu düşünüyorum fabrika verisinde düz vites 185 km/h düz vites 190 km/h son hız olarak gösteriyor..

Fabrika verisini kenara bırakıp kendi sürüş tarzıma göre pratikten örnek verecek olursak, yakıt tüketim rekoru kırmak istediğinizde ikiside aynı değeri yakalayabiliyor (düz vites 2,8 litre/100 km, edc 2,9 litre/100 km aynı yolda %90 aynı şartlarda) 0 dan hızlanma değerleri içinde orjinal halleri ile düz viteste 0-180 i 42 saniyede tamamlıyordu EDC de 42 saniyede tamamlıyor.

 
Son düzenleme:
Sizin aracınızda EDC ile yaşadığınız problemlerin inanın hiç birisi başıma gelmedi. Oldukça agresif araç kullanırım ve bir önceki aracım 2011 105 lik 6 ileri düz vites Fluence idi.. şimdi ki de 2012 110luk 6 ileri EDC. Vites oranları ilk 4 vites EDC daha kısa 5 birebir aynı 6.vites EDC %6-7 daha uzun (dişli oranları da vardı bulursam paylaşırım)

İvmelenme konusunda ise 6.viteste D de olsa bile 80 le giderken tam gaz yapınca çok kısa sürede 4 e çekiyor ve tam gaz ilerliyor bahsettiğiniz doğru bulmasakta makas ve diğer agresif sürüşler sırasında yüzümü kara çıkarmadı tek sorunum acil durumlarda 5 ten 2 ye yada benzeri şekilde vites küçültememek :) . Clio4 dci lerde ki EDC de mi problem var yoksa yazılım güncelleme ile geçecek bir şey mi servise danışın bence ama EDC nin genel problemi değil kesinlikle bu bahsettikleriniz.

Ek olarak yakıt değerleri ve performans verilerine baktığımda fabrika verisi olarak şehir içinde EDC düz vites olan versiyonuna göre 100 kg daha ağır olmasına rağmen 0,5 litre daha az yakıyor. (5,7 ye 5,2) hızlanma konusunda 0-100 de düz vites 11s iken EDC 11.4s çıkıyor ve son hızda şanzıman oranından kaynaklı olduğunu düşünüyorum fabrika verisinde düz vites 185 km/h düz vites 190 km/h son hız olarak gösteriyor..

Fabrika verisini kenara bırakıp kendi sürüş tarzıma göre pratikten örnek verecek olursak, yakıt tüketim rekoru kırmak istediğinizde ikiside aynı değeri yakalayabiliyor (düz vites 2,8 litre/100 km, edc 2,9 litre/100 km aynı yolda %90 aynı şartlarda) 0 dan hızlanma değerleri içinde orjinal halleri ile düz viteste 0-180 i 42 saniyede tamamlıyordu EDC de 42 saniyede tamamlıyor.


yanıldığınız birkaç husus var bunlar arasında:


1) 1.5 dci'da kullanılan şanzıman Getrag marka Alman üretici tarafından üretilmiş ve model numarası 6DCT250 olan şanzımandır asla ve asla sağlam bir şanzıman değildir,
piyasada ford,citroen,Renault tarafından dizel otomatiklerde ve benzinli otomatiklerde kullanılan bu şanzıman sadece amerikada ve sadece ford tarafından 200,000 şanzımanı geri çağrılmış, adına trouble shooting record hazırlanmış gerçektende sıkıntılı bir şanzımandır. sorunu ise inner output shaft,outer output shaft,shaft seal ve clutch özetle içersindeki 2 şaft,şaft keçesi vede baskı balatası son derece sıkıntılı bir şanzımandır.

2) şanzımanın limiti 280tq özetle yazılımlı gezdiğiniz bu edc şanzımanla büyük risk almaktasınız

3) şanzıman oranlarına birebir sahibim, edc li aracada sahibim, bir önceki aracımda düz 1.5 dci dı ve kesinlikle 5inci vitesler birebir aynı değil bunda abartı sayılacak derecede yanlışsınız.

düz 5 de 5inci vitesde her 1000rpm başına aracım 50km yapardı özetle 100km/h ile giderken 2000rpm di düz vitesli 1.5dci bana inanmıyorsanız buradaki bir çok 1.5 dci düz vitesli araca sahip arkadaşa sorabilirsiniz, hatta 1.5 dci 75hpler bundan bile uzun 5de 110km/h 2000rpm yani 1000 devir başına 55km/h

oysa edc de 5inci vitesde 40km/h yani yakından uzaktan bile geçmez, aynen önceden belirtiğim gibi edc 6ıncı vites ile düz 5in vites oranları aynı bunu soracak olduğunuz heryerde teyit ettirebilirler.

sanırsam sizdeki yanlış 2 kasa önceki clio ile meganın edclisinin oranlarını karıştırmak çünkü ancak ozaman yakın oluyor (o halde bile doğru olmasada,yakın :) )


4) 13 yıldır otomotiv sektöründeyim asla ama asla bir üreticinin iddia ettiği verilerin fazla çıktığını görmedim, tam aksine hep iddia edilen gerçekten düşüktür.

özetle Renault aracım 3.8lt yakıyor dediyse ben hep 4.9lt ler gördüm asla Renault 3.8lt dedi ve ben 2.8lt yaktım diyen görmedim işin içinde yazılım, gösterge hatası, ince lastik, yokuş aşağı,arkadan rüzgar vs olmadıkça .

bu sebeble Renault edc şanzıman clio 4 için daha fazla yakıyorcasına veri vermişse ben ona inanırım açıkcasıki aynen dedikleri gibi bendede düze göre fazla yakıyor birebir aynı koşullarda.


edc şanzıman bu kadar daha az yakıyor, bu kadar daha hızlı vs ise Renault neden bunca megane,fulence,clio4,latitude modellerinin teknik verilerinde 1-2sn geciktirsin daha fazla yaktırsınki mantığınızı anlayamadım?
 
yanıldığınız birkaç husus var bunlar arasında:


1) 1.5 dci'da kullanılan şanzıman Getrag marka Alman üretici tarafından üretilmiş ve model numarası 6DCT250 olan şanzımandır asla ve asla sağlam bir şanzıman değildir,
piyasada ford,citroen,Renault tarafından dizel otomatiklerde ve benzinli otomatiklerde kullanılan bu şanzıman sadece amerikada ve sadece ford tarafından 200,000 şanzımanı geri çağrılmış, adına trouble shooting record hazırlanmış gerçektende sıkıntılı bir şanzımandır. sorunu ise inner output shaft,outer output shaft,shaft seal ve clutch özetle içersindeki 2 şaft,şaft keçesi vede baskı balatası son derece sıkıntılı bir şanzımandır.

2) şanzımanın limiti 280tq özetle yazılımlı gezdiğiniz bu edc şanzımanla büyük risk almaktasınız

3) şanzıman oranlarına birebir sahibim, edc li aracada sahibim, bir önceki aracımda düz 1.5 dci dı ve kesinlikle 5inci vitesler birebir aynı değil bunda abartı sayılacak derecede yanlışsınız.

düz 5 de 5inci vitesde her 1000rpm başına aracım 50km yapardı özetle 100km/h ile giderken 2000rpm di düz vitesli 1.5dci bana inanmıyorsanız buradaki bir çok 1.5 dci düz vitesli araca sahip arkadaşa sorabilirsiniz, hatta 1.5 dci 75hpler bundan bile uzun 5de 110km/h 2000rpm yani 1000 devir başına 55km/h

oysa edc de 5inci vitesde 40km/h yani yakından uzaktan bile geçmez, aynen önceden belirtiğim gibi edc 6ıncı vites ile düz 5in vites oranları aynı bunu soracak olduğunuz heryerde teyit ettirebilirler.

sanırsam sizdeki yanlış 2 kasa önceki clio ile meganın edclisinin oranlarını karıştırmak çünkü ancak ozaman yakın oluyor (o halde bile doğru olmasada,yakın :) )


4) 13 yıldır otomotiv sektöründeyim asla ama asla bir üreticinin iddia ettiği verilerin fazla çıktığını görmedim, tam aksine hep iddia edilen gerçekten düşüktür.

özetle Renault aracım 3.8lt yakıyor dediyse ben hep 4.9lt ler gördüm asla Renault 3.8lt dedi ve ben 2.8lt yaktım diyen görmedim işin içinde yazılım, gösterge hatası, ince lastik, yokuş aşağı,arkadan rüzgar vs olmadıkça .

bu sebeble Renault edc şanzıman clio 4 için daha fazla yakıyorcasına veri vermişse ben ona inanırım açıkcasıki aynen dedikleri gibi bendede düze göre fazla yakıyor birebir aynı koşullarda.


edc şanzıman bu kadar daha az yakıyor, bu kadar daha hızlı vs ise Renault neden bunca megane,fulence,clio4,latitude modellerinin teknik verilerinde 1-2sn geciktirsin daha fazla yaktırsınki mantığınızı anlayamadım?

1- Sağlamlık hakkında bir iddia da bulunmadım.
2- Tork limitlerini Ford 1.6tdci otomatiklerde, Vw 1.4tsi dsglerde ve edc içinde bilinenin üzerinde kullanan çok müşterimiz var ve bizde kullanıyoruz herhangi bir sorun olmadı bugüne kadar.
3- Clio için değil fluence için yazmıştım abartılan bir şey yok düzgün okursanız anlayacaksınız.
4- yakıt tüketim değerleri kesinlikle şehir dışı verisinin altında yakalanabiliyor, Clio ile de Fluence ile de Megane2 ile de Passat ile de Starex ile de daha sayabileceğimiz birçok marka ile pompadan ölçerek fabrika verisindeki şehir dışı veriden daha fazla yol gidilebildiğini sizde araştırırsanız bulabilirsiniz. Noter onaylı testlerde vardı bildiğim kadarı ile. Yazılım olmadan da daha az yakabiliyor bu arada.

Ben anlatamadım yada siz okuduğunuzu anlamadınız. Benim verdiğim verilerin tamamı kendi kullandığım EDC araç olan Fluence ile ilgili dolayısı ile bunu EDC nin genel problemi olarak yansıtmak yanlışını yapıyorsunuz diyorum. Nasıl ki 7 ileri DSGde ki problemi DSG nin tamamına mal etmek gibi.
 
herkese iyi günler arkadaşlar. dün renault'un sitesinde güncel fiyat bilgileri ve 2015 donanım farklılıkları var mı diye göz gezdirdim. gördüm ki 2015 modellerde start&stop özelliği kaldırılmış. hali hazırda olan s&s özelliği 2015 yılında neden kaldırılmış olabilir? bu bir sıkıntı olduğundan mı yoksa başka bir nedeni varmıdır? bilgilendirirseniz seviniri (:
 
herkese iyi günler arkadaşlar. dün renault'un sitesinde güncel fiyat bilgileri ve 2015 donanım farklılıkları var mı diye göz gezdirdim. gördüm ki 2015 modellerde start&stop özelliği kaldırılmış. hali hazırda olan s&s özelliği 2015 yılında neden kaldırılmış olabilir? bu bir sıkıntı olduğundan mı yoksa başka bir nedeni varmıdır? bilgilendirirseniz seviniri (:

Var ya aga. Fiyat araştırda yukarıdan aşağı 5. araç icon 90 bg start stop
Dizel start stop yok. Dizel start stop yok muydu?
 
bursa fabrikada tanıdığı olan var mı?
 
Valla göremedim ne biliyim dostum, merak ettim bende (:
 
Geri
Üst