1. Ön camı kaskodan ücretsiz değiştirebilirsiniz. Yılda 1 adet cam değişim hakkı veriyorlar fakat orjinali gibi yapamıyor çoğu yer o yüzden iyi bir yere yaptırın ve yan sanayi kıytırık camlardan takılmasın, ilerde renk değişimi vs kötü duran sorunlar yapıyor.
2-3. Dikiz aynalarıda kaskodan değişiyor olabilir. Ama ses yapıp oynama yapanı çok takmayın bence. Plastik malzeme olduğundan benim lagunada da elleyince içi boş bir ses oluyor. Döşemeler ne kadar kötü bilmiyorum ama marketlerdeki araç temizleyiciler ile kendinizde temizleyebilirsiniz. Yok yorulmam diyorsanız sonax ın vs detaylı temizlik paketleri var 300-400 liraya klima vs herşeyi temizliyorlar.
4. Sunroof un kızaklarının yağlanması gerekiyor. Örneğin benim aracımda gözle görülür derecede bolca yağlamışlar. Ayrıca normal oto yıkamada kızakları yıkamıyorlar. Sizin dikkatli bir biçimde sunroofun kızaklarını temizlemeniz lazım. Çamur zamanla birikip taşlaşıyor. Trim sesine o sebep oluyor olabilir.
5. Lastikleri zaten almışsınız. Bende aracımı aldığımda 215/50R17 lastikleri 215/55R17 ile değişmiştim, tanesi 340 liraya4 adet lassa revo2+ aldım ve memnunum.
6. Aracın orijinal süspansiyonları sert olduğu için bu tip sorunlar sık görülüyor. Takoz vs değişimiyle geçecektir.
7. Vites geçişleri kemiksiz ise şanzıman yağı vs değişimine gerek yok bence. Hatta bunları çok ellemeseniz bence daha iyi, çoğu serviste işi bilmeyen elemanlar daha büyük sorunlar çıkarabiliyorlar. Örneğin, fren balatası değişmeden fren hidroliği değişmez. Ama değitiriyorlar.
8. Pasta cila ile farlar temizlenebilir. En azından ben öyle yapmıştım. Denemedim ama diş macunu ilede farların rengini açıyorlar.
9. Bahsettiğiniz düğmeler benim aracımda da sert. Muhtemelen orjinalinden kaynaklıdır zamanla alışıyorsunuz. Ayrıca mantık olarak bu tip düğmelerin kullanıldıkça yumuşaması laçkalaşması lazım. O yüzden bence normal bi durum
10. Fikrim yok..
11. Carbon clean e bence gerek yok. Şahsen ben aracıma bu tip şeyler yaptırmam, çoğu yer önermiyor.
12. Serviste debriyaj takımına bakmaları gerekebilir. Araç iyi kullanılmamışsa debriyaj baskı balata bitik olabilir.
13. Aracın servis kitapçığında ya da adının yazılı olduğu resmi bir belgesinde 1.5 Dci 110 bg (DPF) yazıyorsa partikül filtreli olduğunu gösterir. (DPF: Diesel particule filter) Partikül filtresi motora bir yarar sağlamıyor. Egzozdan çıkan karbon miktarını düşürmek amacıyla yapılmış bir şey diye biliyorum. Eğer beyaz duman atıyorsanız bu yüksek karbon salınımına karşı partikül filtresinin çalıştığını gösterir. Ama bir sorun değildir. 3000 devirde 15 dk sürme olayı, dizel motorlarla alakalı genel bir kuramdır. Eğer dizel motoru düşük devirde kullanırsanız, mazotun bir kısmı yanmayarak motorda kurum olarak birikir. 3000 devirde 10 15 dk hafif gaz vererek sürerseniz bu kurum temizlenir ve motorda hafif bir güç artışı hissedersiniz.
14. Mazot deposunu temizletmeyi hiç düşünmedim. Zaten günümüzde en kötü mazot bile artık bazı standartlar üzerinde olmak zorunda o nedenle bir sorun olacağını sanmam. Zaten mazot filtresi tutar her hangi birşeyi.
15. Pasta cila için siyah araç riskli diyorum. Bildiğiniz ya da duyduğunuz iyi bir ustaya yaptırmalısınız. bazen sonax gibi şirketler bile boyayı bozabiliyor. Benim aracımda siyah ve yaptırırsam tanıdık bir ustaya yaptıracağım. Şahsen sonax a bile güvenmiyorum bu konuda.
16. Triger 45.000 de bir değişir diye biliyorum.