1.5 dci 100 hp mazot ve turbo basinci

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan minikya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bu arada turboyu vakum pompasına direk bağlayınca 2 bar basıyor :-o belki dahada fazla basardı. Denemek için durduğu yerde bir devir yükselttim.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
2 bar. Piston kırmak için yeterli. Sanırım araç yazılımlı. O basınca ulaşacak yakıtı gönderiyor, olduğu yerde
 
2 bar. Piston kırmak için yeterli. Sanırım araç yazılımlı. O basınca ulaşacak yakıtı gönderiyor, olduğu yerde
Umarım öyle değildir. Nasıl anlayabiliriz yazılım olup olmadığını? Yazılım varsada bir işe yaramıyor, araç bence olması gerekenden daha düşük bir performans veriyor.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turboyu direk vakum pompasina baglamak nedir?
 
Turboyu direk vakum pompasina baglamak nedir?
Bu aracın turbosu değişken geometrilidir. Motordan gelen sabit vakum (benim aracımda - 15 psi) ecu kontrolündeki elektrovanadan gecerek turbonun içindeki havayı yönlendiren kanatların pozisyonunu ayarlayan parçaya gider. Youtuba vgt turbo yazarsanız çalışma şeklini inceleyebilirsiniz. Turboya giden vakum artrıkça turbonun aynı motor devrinde ürettiği basınç artar. Elektrovana hiç bir zaman tüm vakumu turboya vermez. En azından benim aracımda vermiyor, min-10 psi veriyor. Elektrovanayı bypas edip direk vakum pompasına bağlanırsa turbo -15 psi ile kanatlar sonuna kadar çekilir ve turbonun son kapasitesi kadar basıç üretilmiş olur.
Dilim döndüğünce açıklamaya çalıştım, umarım yanlış birşey yazmamışımdır.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Degisken vanali turbo olduguna dair bir link var mi
 
Degisken vanali turbo olduguna dair bir link var mi
Cepten yazdığım için size bir link gönderemem. Ama turboyu gözümle gördüm. Pek çok yerli yabancı forumda da okudum. Dci 100 hp ve üzeri motorlarda vgt turbo vardır.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst