- Katılım
- 11 Eki 2010
- Mesajlar
- 3,011
- Tepkime puanı
- 185
- Puanları
- 63
- Yaş
- 38
“Hızlı ve ekonomik”
1.5 litre 80 HP’lik dizel motorla donatılan Clio Symbol, artan sürüş performansının yanında yakıt ekonomisiyle de yıldızını daha çok parlatmış.
Renault’nun başarılı küçüğü Clio’nun bazında tasarlanıp geliştirilen Clio Symbol ilk olarak 1999′da üretildi. 2001 yılında Clio’nun geçirdiği makyaja paralel olarak görünümü ve tekniğinde iyileştirmeler yapılan otomobil, üçüncü faz olarak adlandırılan hafif makyaj operasyonundan geçerken ürün gamı yeni 1.5 litre 80 HP’lik dizel motor seçeneğiyle zenginleştirildi. Otomobil şu an 1.4 litre 75 HP, 1.4 litre 98 HP, 1.6 litre 110 HP benzinli, 1.5 litre 65 HP ve 1.5 litre 80 HP’lik dizel olmak üzere beş farklı motorla üretiliyor. 80 HP’lik Clio Symbol 1.5 dCi, Expression ve Dynamique donanım versiyonlarıyla satılıyor
Karoser, iç mekan
2001′de geçirdiği makyajın ardından yapılan iyileştirmelerle üçüncü kuşağa geçen Clio Symbol’de arka aydınlatma grubunun lens renkleri değiştirilirken yeni tip jant kapakları kullanılmaya başlandı. Yeni modellerde Megane Sedan’da kullanılan ateş kırmızısı, çağla yeşili, angora beji ve duman grisi renkleri de sunuluyor. Dış görünümünde bunun dışında değişiklik olmayan otomobilin iç mekanındaysa yeni tip koltuk kumaşları ve gri zeminli gösterge tablosundan başka farklılık bulunmuyor.
Küçük çaplı değişikliklerle görünümü tazelenen Clio Symbol’de malzeme kalitesindeyse herhangi bir iyileştirme göze çarpmıyor.
Otomobilin 510 litrelik bagajı, sınıfının en büyük ve kullanışlı yükleme alanlarından biri.
Motor, performans
Clio Symbol’ün kaputunun altında yer bulana kadar kendini hatchback kardeşi ve ağabeyi Megane ailesinde kanıtlayan 1.5 litre 80 HP’lik motor, etkileyici yakıt ekonomisi ve sağladığı dinamik sürüş performansıyla çok dikkate değer bir makine. Clio’da uzun zamandır kullanılan 1.5 litre 65 HP’lik dizel motordan farklı olarak turbo basıncı 1.05 bardan 1.2 bara yükseltilen ve işletim sistemi geliştirilen motor, küçük çapta bir performans makinesine dönüşmüş.
200 Nm’lik maksimum torkunu 1900 d/d’de üreten motor, bu devirden sonra otomobili adeta alıp uçuruyor. Otomobili yüksek hızlara zorlanmadan taşıyabilen motorun aşırı gürültü yapmaması kullanım konforunu arttırıyor. Beklentilerin üzerinde akıcılık gösteren araç deyim yerindeyse ele avuca sığmıyor. Vites geçişleri çok net olmayan otomobilde vites kolunun gaz emirlerine tepki vererek ileri-geri oynaması sinir bozucu.
Test koşullarında 100 km’deki ortalama tüketimi 5.1 litre olan otomobil tam bir ekonomist kimliği taşıyor. Üstelik sürücüsüne performans gibi önemli bir artı da kazandırıyor.
Kullanım, konfor
Sürüş dinamiklerinde herhangi bir geliştirme yapılmayan Clio Symbol, bilindik özelliklerini koruyor. Duyarlılığı düşük direksiyonu az da olsa gecikmeli tepkiler veren otomobilin fren sisteminde de benzer hissizlik seziliyor. Artan torkun etkisiyle virajlarda gaz pedalına yüklenildiğinde önden kayma eğilimi 65 HP’lik kardeşine göre daha da belirginleşen otomobil hızlı dönülen virajlarda da zorlandığında arkasını bırakabiliyor.
Symbol’ün sert ve dozlama hissi düşük fren pedalına alışmak gerekiyor. ABS destekli fren sistemi, 100 km/s hızdan 42 metrelik duruşlar sağlıyor. Bu mesafe güvenlik sınırı olarak kabul ettiğimiz 40 metrenin üzerinde kalıyor. Pedalın sertliği ABS devreye girdiğinde daha da artıyor.
Fiyat, donanım
Clio Symbol 1.5 dCi’nin fiyatı Expression donanımlı versiyonda 26 milyar 504 milyon liradan başlıyor. Eğer, klima, güvenlik ve stil paketleri de alınırsa bu rakam 30 milyar 708 milyon liraya çıkıyor. Dynamique versiyonunun fiyatıysa 30 milyar 892 milyon lira. Expression donanımında, sürücü havayastığı, elektrik kumandalı camlar, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, uzaktan kumandalı ve hıza duyarlı merkezi kilit, immobilizer, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, far yükseklik ayarı standart sunulurken klima opsiyon olarak, ABS ve yolcu havayastığı Güvenlik Paketi, alaşım jantlar da Stil Paketi dahilinde alınabiliyor.
Teknik veriler
Renault Clio Symbol 1.5 dCi Expression
Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı)
Sıralı/4
Subap/eksantrik sayısı)
8/1
Motor hacmi (cc)
1461 cc
Maksimum güç (HP-d/d)
80 HP – 4000 d/d
Maksimum tork (Nm-d/d)
185 Nm - 2000 d/d
Son hız (km/s)
175 km/s
Şanzıman
Beş ileri manuel
Frenler (ön/arka)
Hava kanallı disk/kampana
Lastikler
175/65 R14
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km)
3.9/4.6/5.7 lt/100 km
Depo hacmi (lt)
50 lt
Boş ağırlık (kg)
945 kg
Bagaj hacmi (lt)
510 lt
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm)
4171/1639/1417
Aks mesafesi (mm)
2470
Test verileri
Fren mesafesi (m)
42 m
Tüketim (lt/100km)/Menzil
5.2/980
Hızlanma
0-50 km/s
3.8
0-100 km/s
11.5
0-130 km/s
20.9
0-400 m
18.3
60-100 km/s(4. vites)
9.0
İç gürültü (db(A))
50 km/s
63
100 km/s
66
130 km/s
68
Şanzıman oranları
1- 3.36, 2-1.86, 3-1.32, 4-1.03, 5-0.82, geri: 3.55
Son dişli oranı
4.07:1
GENEL DEĞERLENDİRME
Motor/performans
Clio ve Megane’da da kullanılan 1.5 litrelik turbo dizel motor, sağladığı akıcı sürüş özelliklerinin yanı sıra çok düşük yakıt tüketimiyle keyfi hesaplı yaşatıyor. Sakin kullanımlarda otomobilin ulaşabileceği menzil 1000 km’yi aşabilir.
Karoser/konfor
Küçük çaplı makyajla ancak dikkatli gözlerin fark edebileceği değişimlere uğrayan karoser eski özelliklerini koruyor. Malzeme ve işçilik kalitesinin makyaj öncesindeki gibi biraz düşük olduğu kabinde konfor koltukların genişliğinden ibaret.
Güvenlik/sürüş özellikleri
Faz 3′e geçilirken sürüşü etkileyen mekanik aksamlarında hiçbir değişiklik yapılmayan Clio Symbol’de güç artınca virajlarda önden kayma riski de yükselmiş. Direksiyonun hissizliği de biraz puan kırmamıza neden oluyor.
Çekicilik faktörü
Yeni motoruyla performans ve düşük yakıt tüketimini birarada sunan Clio Symbol’ün rakiplerine karşı en önemli kozları bu iki önemli özelliği olacak. Otomobilin standart donanım listesi de karşılaştırma yapılırken dikkate alınmalı.
Garanti kapsamı ve servis periyodu
Mekanik 2 yıl/sınırsız km
Boya 3 yıl, pas 12 yıl
Yol yardımı 0212 282 54 80
Periyodik bakım aralığı 15 bin km
SONUÇ
Sadece 1 milyar lira daha yüksek olan fiyatıyla 1.5 litre 65 HP’lik kardeşine göre daha cazip olan 80 HP’lik Clio Symbol 1.5 dCi, artık rakiplerine dizel performansıyla da meydan okuyor. Sınıfı içinde başarılı hızlanma performansı sergileyen otomobil, çok düşük yakıt tüketimiyle de artı puanları hanesine yazdırıyor. Daha güçlü motorun Clio Symbol’ün satış grafiğini daha da geliştireceğini söylemek kehanet olmaz.
1.5 litre 80 HP’lik dizel motorla donatılan Clio Symbol, artan sürüş performansının yanında yakıt ekonomisiyle de yıldızını daha çok parlatmış.
Renault’nun başarılı küçüğü Clio’nun bazında tasarlanıp geliştirilen Clio Symbol ilk olarak 1999′da üretildi. 2001 yılında Clio’nun geçirdiği makyaja paralel olarak görünümü ve tekniğinde iyileştirmeler yapılan otomobil, üçüncü faz olarak adlandırılan hafif makyaj operasyonundan geçerken ürün gamı yeni 1.5 litre 80 HP’lik dizel motor seçeneğiyle zenginleştirildi. Otomobil şu an 1.4 litre 75 HP, 1.4 litre 98 HP, 1.6 litre 110 HP benzinli, 1.5 litre 65 HP ve 1.5 litre 80 HP’lik dizel olmak üzere beş farklı motorla üretiliyor. 80 HP’lik Clio Symbol 1.5 dCi, Expression ve Dynamique donanım versiyonlarıyla satılıyor
Karoser, iç mekan
2001′de geçirdiği makyajın ardından yapılan iyileştirmelerle üçüncü kuşağa geçen Clio Symbol’de arka aydınlatma grubunun lens renkleri değiştirilirken yeni tip jant kapakları kullanılmaya başlandı. Yeni modellerde Megane Sedan’da kullanılan ateş kırmızısı, çağla yeşili, angora beji ve duman grisi renkleri de sunuluyor. Dış görünümünde bunun dışında değişiklik olmayan otomobilin iç mekanındaysa yeni tip koltuk kumaşları ve gri zeminli gösterge tablosundan başka farklılık bulunmuyor.
Küçük çaplı değişikliklerle görünümü tazelenen Clio Symbol’de malzeme kalitesindeyse herhangi bir iyileştirme göze çarpmıyor.
Otomobilin 510 litrelik bagajı, sınıfının en büyük ve kullanışlı yükleme alanlarından biri.
Motor, performans
Clio Symbol’ün kaputunun altında yer bulana kadar kendini hatchback kardeşi ve ağabeyi Megane ailesinde kanıtlayan 1.5 litre 80 HP’lik motor, etkileyici yakıt ekonomisi ve sağladığı dinamik sürüş performansıyla çok dikkate değer bir makine. Clio’da uzun zamandır kullanılan 1.5 litre 65 HP’lik dizel motordan farklı olarak turbo basıncı 1.05 bardan 1.2 bara yükseltilen ve işletim sistemi geliştirilen motor, küçük çapta bir performans makinesine dönüşmüş.
200 Nm’lik maksimum torkunu 1900 d/d’de üreten motor, bu devirden sonra otomobili adeta alıp uçuruyor. Otomobili yüksek hızlara zorlanmadan taşıyabilen motorun aşırı gürültü yapmaması kullanım konforunu arttırıyor. Beklentilerin üzerinde akıcılık gösteren araç deyim yerindeyse ele avuca sığmıyor. Vites geçişleri çok net olmayan otomobilde vites kolunun gaz emirlerine tepki vererek ileri-geri oynaması sinir bozucu.
Test koşullarında 100 km’deki ortalama tüketimi 5.1 litre olan otomobil tam bir ekonomist kimliği taşıyor. Üstelik sürücüsüne performans gibi önemli bir artı da kazandırıyor.
Kullanım, konfor
Sürüş dinamiklerinde herhangi bir geliştirme yapılmayan Clio Symbol, bilindik özelliklerini koruyor. Duyarlılığı düşük direksiyonu az da olsa gecikmeli tepkiler veren otomobilin fren sisteminde de benzer hissizlik seziliyor. Artan torkun etkisiyle virajlarda gaz pedalına yüklenildiğinde önden kayma eğilimi 65 HP’lik kardeşine göre daha da belirginleşen otomobil hızlı dönülen virajlarda da zorlandığında arkasını bırakabiliyor.
Symbol’ün sert ve dozlama hissi düşük fren pedalına alışmak gerekiyor. ABS destekli fren sistemi, 100 km/s hızdan 42 metrelik duruşlar sağlıyor. Bu mesafe güvenlik sınırı olarak kabul ettiğimiz 40 metrenin üzerinde kalıyor. Pedalın sertliği ABS devreye girdiğinde daha da artıyor.
Fiyat, donanım
Clio Symbol 1.5 dCi’nin fiyatı Expression donanımlı versiyonda 26 milyar 504 milyon liradan başlıyor. Eğer, klima, güvenlik ve stil paketleri de alınırsa bu rakam 30 milyar 708 milyon liraya çıkıyor. Dynamique versiyonunun fiyatıysa 30 milyar 892 milyon lira. Expression donanımında, sürücü havayastığı, elektrik kumandalı camlar, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, uzaktan kumandalı ve hıza duyarlı merkezi kilit, immobilizer, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, far yükseklik ayarı standart sunulurken klima opsiyon olarak, ABS ve yolcu havayastığı Güvenlik Paketi, alaşım jantlar da Stil Paketi dahilinde alınabiliyor.
Teknik veriler
Renault Clio Symbol 1.5 dCi Expression
Fabrika verileri
Motor (tip/silindir sayısı)
Sıralı/4
Subap/eksantrik sayısı)
8/1
Motor hacmi (cc)
1461 cc
Maksimum güç (HP-d/d)
80 HP – 4000 d/d
Maksimum tork (Nm-d/d)
185 Nm - 2000 d/d
Son hız (km/s)
175 km/s
Şanzıman
Beş ileri manuel
Frenler (ön/arka)
Hava kanallı disk/kampana
Lastikler
175/65 R14
Tüketim (fab. ver.)(lt/100 km)
3.9/4.6/5.7 lt/100 km
Depo hacmi (lt)
50 lt
Boş ağırlık (kg)
945 kg
Bagaj hacmi (lt)
510 lt
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm)
4171/1639/1417
Aks mesafesi (mm)
2470
Test verileri
Fren mesafesi (m)
42 m
Tüketim (lt/100km)/Menzil
5.2/980
Hızlanma
0-50 km/s
3.8
0-100 km/s
11.5
0-130 km/s
20.9
0-400 m
18.3
60-100 km/s(4. vites)
9.0
İç gürültü (db(A))
50 km/s
63
100 km/s
66
130 km/s
68
Şanzıman oranları
1- 3.36, 2-1.86, 3-1.32, 4-1.03, 5-0.82, geri: 3.55
Son dişli oranı
4.07:1
GENEL DEĞERLENDİRME
Motor/performans
Clio ve Megane’da da kullanılan 1.5 litrelik turbo dizel motor, sağladığı akıcı sürüş özelliklerinin yanı sıra çok düşük yakıt tüketimiyle keyfi hesaplı yaşatıyor. Sakin kullanımlarda otomobilin ulaşabileceği menzil 1000 km’yi aşabilir.
Karoser/konfor
Küçük çaplı makyajla ancak dikkatli gözlerin fark edebileceği değişimlere uğrayan karoser eski özelliklerini koruyor. Malzeme ve işçilik kalitesinin makyaj öncesindeki gibi biraz düşük olduğu kabinde konfor koltukların genişliğinden ibaret.
Güvenlik/sürüş özellikleri
Faz 3′e geçilirken sürüşü etkileyen mekanik aksamlarında hiçbir değişiklik yapılmayan Clio Symbol’de güç artınca virajlarda önden kayma riski de yükselmiş. Direksiyonun hissizliği de biraz puan kırmamıza neden oluyor.
Çekicilik faktörü
Yeni motoruyla performans ve düşük yakıt tüketimini birarada sunan Clio Symbol’ün rakiplerine karşı en önemli kozları bu iki önemli özelliği olacak. Otomobilin standart donanım listesi de karşılaştırma yapılırken dikkate alınmalı.
Garanti kapsamı ve servis periyodu
Mekanik 2 yıl/sınırsız km
Boya 3 yıl, pas 12 yıl
Yol yardımı 0212 282 54 80
Periyodik bakım aralığı 15 bin km
SONUÇ
Sadece 1 milyar lira daha yüksek olan fiyatıyla 1.5 litre 65 HP’lik kardeşine göre daha cazip olan 80 HP’lik Clio Symbol 1.5 dCi, artık rakiplerine dizel performansıyla da meydan okuyor. Sınıfı içinde başarılı hızlanma performansı sergileyen otomobil, çok düşük yakıt tüketimiyle de artı puanları hanesine yazdırıyor. Daha güçlü motorun Clio Symbol’ün satış grafiğini daha da geliştireceğini söylemek kehanet olmaz.