K9K (1,5 dci dizel) araçlarımızda bir dönem yağ pompası sorunu yaşandı bu durumu tüm yetkili servisler biliyor olup bu problemin önüne geçmek için tüm araçların yağ filtre durumları kontrol edilebilmekteydi yapılan kontrollerde yağ filtresi şişme problemi görülmüşse araca hiç bir müdahale edilmeden doğrudan yağ pompası değiştirmektedir bu durum araca hasar vermiş olmamaktadır.Şayet servisler her zaman bu durum yakalayamayabilir bunun nedeni servis kusuru değil o anda yağ pompanın basınç yükselmemiş olmasıdır çoğu kez bu durum yolda seyir sırasında yaşanmakta. bu durumda tamamiyle üretim kaynaklı bir sorundur servis veya kullanıcı kusuru yoktur
sanayide aldığınız bilgiler tamamiyle çürüktür bu kişiler teknik anlamda zayıf kişilerdir onlar sağdece işin gereğini bilirler yağ pompasının nasıl çalıştığını teknik olarak anlatamazlar ben şöyle izah edeyim
ilkez çalışan soğuk motorda yağ vizkozitesi (kalınlık) yüksek olduğundan yağ pompaları yaklaşık 3 ila 4 bar arasında sabit bir yağ basıncı üretiler ve bu yağ basıncını takip eden pompa içerisinde regülatör vardır motor ısındıkça yağda ısınır ve vizkozitesi (kalınlık) düşer yani yağ incelir bu durumda pompa içerisindeki regülatör devreye girerek bu yağ basıncını 1 ile 2 bar arasına düşürmesi gerekir ve 2 barı geçmemesi lazımdır yanı bu regületör açık vaziyette sıkıştığı taktirde yağ sıcaklığı artığı halde yağ basıncı 3.5 barın altına düşmediğinden yüksek basınç oluşmakta buda ilk zayıf nokta olan yer yağ filtresidir burayı patlatır bu şeilde kullanılan araç ilk etapta yatak ve krang miline zarar veriri dahada kullanılmaya devam ederse motora zarar verir bilginize
birde bu konuyla ilgili renaultun yayınlamış olduğu TBM263 NOLU mesaj vardır bunu kendilerine sorduğunuzda size açıklma yapacaklardır