2007 1.5 dCi Clio Motor Suyuna Yağ Karışması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan GkhnUz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aynen. Sadexe hararetle conta yanmıyor. Sonucta blokla silindir kapaginin arasina konulan conta isinip soguyup zamanla eskiyebiliyor. Kompresyon testi buji vrya dizelse enjektor cikarilir cihaz takilir. Mars yapilir degerler okunur. Kompresyon eksikligi varsa biraz yag dökülüp tekrar ölçülür. Kompresyon artarsa alt tarafta sıkıntı vardir. Değişmezse sıkıntı yoktur. Yag döktükten sonrada komoresyon az sa silindir kapagindadir sıkıntı. Subaplarda vs

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu konuyu ustaya gösterdiğimde bir söylerim bakalım böyle bir test yapıyorlar mı yapmıyorlarsa nerede yaptırabilirim diye.
 
Yani zaten bu islemi her gelen araca yapmazlar. Ama usta motor inecek deyince lap diyede motor indirmek olmaz yani. Once testler yapilir. Ona göre. Sıkıntı yoksa niye bosa indirilsin motor. Yag cubugunu cekince mavi duman varmi? Az bir hava verir ama fazlami hava normalmi ? Ve sicak soguk motor olarak bakin. Sogukta birazcik daha fazla vermesi gerekir

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar araç bugün elime ulaştı. Ufak bir kontrol yaptım kendi çapımda internetten gördüklerimle. Araç çalışır haldeyken motor kapağını açtığınızda duman çıkartıyor. Bu normal mi bilemiyorum ama bana değil gibi geldi. Aynı şekilde yağ çubuğunun olduğu delikten de açılınca duman geliyor. Motor sıcakken denedim bunu ondan mı olmuştur bilemiyorum. 120km yaptı araç gelmek için sıcakken açtım belki ondan olabilir. Yağda herhangi bir eksilme yok aynı şekilde su da aynı seviyede. Yarın kısmetse bir ustaya baktıracağım.
 
Su eksiltme varmi ?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Su eksiltme varmi ?

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Hayır su eksiltme yok suyu tam seviyede dolu hala. Araba çalışırken herhangi bir şekilde su deposundan su da fışkırtmıyor. Su yanından bir sorun yok yani sadece suyun rengi kahverengiye dönmüş. Kıvamından da bir sorun yok yapışkan değil su kıvamında ama rengi kahverengi.
 
Contası yanan aracın yağına genelde su karışır. Yağ bulanık grimsi bir renge dönüşür. Sizin motorun pistonlar sekmanlar aşınmış olabilir yanma odasına yağ kaçırıyordur ve egzozdan bu dumanı atıyordur. Sanırım Rektefiye olabilir servisler bu işi malesef pahalıya yapıyor.
 
Son durum hakkında ufak bir bilgi vermek istiyorum. Aracı bir tanıdığımın ustasına götürdüm. Aracı inceledi yağına suyuna baktı ve ne suya yağ karışması ne de yağa su karışması gibi bir durum var dedi. Suyu açtığımızda suyun kıvamı gayet normaldi hiç bir şekilde yağımsı kaygan bir kıvam yoktu, rengi kahverengiydi ben bunu yağ karışmasından dolayı sanıyordum ama usta suya o rengi veren şeyin antifriz olduğunu ve antifrizin motor suyunda olmazsa olmaz olduğunu söyledi. Yağa baktığında ise yağa da kesinlikle su karışması gibi bir durum yok dedi yağın kıvamı da rengi de gayet normal ve temiz dedi. Ustaya göre aracın sorunu motor içindeki parçaların zaman geçtikçe aşınmış olmasından dolayı arabanın yağ yakıyor olması. Usta bu araba motor istiyor ama buna yeni motor alacağım veya yaptıracağım dersen bu senin için çok pahalıya patlar ve gereksiz masraf olur dedi. Bu araca yağını suyunu koyduktan sonra araca dikkatli baktıktan sonra bu araba bu motorla bile seni bir bu kadar götürür dedi. Ben de motoru açtırmamaya karar verdim yani aracın motoruna dokundurtmayacağım. Satana kadar bu şekilde kullanmak istiyorum umarım herhangi bir sorun çıkartmaz.
 
hocam gecmiş olsun öncelikle aracınız 2007 model kac binde km si 2007 model bir araç için olmaması gereken sıkıntı diye dusunuyorum aracı aldıgınız sahıs cok hor kullanmış ozaman arabayı
 
hocam gecmiş olsun öncelikle aracınız 2007 model kac binde km si 2007 model bir araç için olmaması gereken sıkıntı diye dusunuyorum aracı aldıgınız sahıs cok hor kullanmış ozaman arabayı


Çok teşekkür ederim. Aracın kilometresi 210.000'de yani biraz yüksek. Dediğiniz gibi muhtemelen araç hor kullanılmış zamanında. Ancak bir sene falan beni idare ettikten sonra satmayı düşündüğüm için böyle yüklü bir motor masrafına girmek istemiyorum. Usta da yağına suyuna dikkat et istediğin kadar idare eder bu seni diyince biraz ona güvendim açıkçası.
 
Çok teşekkür ederim. Aracın kilometresi 210.000'de yani biraz yüksek. Dediğiniz gibi muhtemelen araç hor kullanılmış zamanında. Ancak bir sene falan beni idare ettikten sonra satmayı düşündüğüm için böyle yüklü bir motor masrafına girmek istemiyorum. Usta da yağına suyuna dikkat et istediğin kadar idare eder bu seni diyince biraz ona güvendim açıkçası.
Hiç öyle düşünmeyin zaten satarkende masrafı belki de daha fazlasını fiyattan düşeceksiniz bence yaptırın 1 senede olsa rahat rahat binin.
 
Geri
Üst