Vites Kutusunu Kontrol Ettirin

Selam arkadaşlar...Gruba ilk kez yazıyorum. Bu ekranın doğru yer olup olmadığından emin de değilim. Faydalandığım bu forum sitesine vicdani sorumluluğumu yerine getirmek için yazıyorum. Megan 2 otomatik vites aracımla giderken vites kutusundan tak diye bir ses geliyor, arabanın gidişi hantallaşıyordu. stop edip çalıştırdığımda düzeliyordu. Genellikle bu durum sabahları başıma geliyordu. Forumdaki arkadaşlardan biri elektrovanadan kaynaklı demişti. Hakkaten öyleymiş. Bu megane 2'lerin kronik hastalıklarındanmış. 2 adet elektrovana ile 4lt elf g3 otomatik şanzuman yağı aldım. İstanbul/Esenyurt Fatih Sanayi Sitesinde Otomatik şanzumancı Sabahattin usta var. 70 yaşlarında tonton bir amca Bey. Temiz bir esnaf. Esmer bir kalfası var. Çok temiz ve dikkatli çalıiıyor. 300 TL işçilik aldı. elektrovanalara 260TL yağa da 100TL verdim. Bu işlemin üzerinden takriben 2 ay geçti. Çok şükür bir problem yok.
 
Ayni uyariyi 2 ay önce bende aldim. 2 ayda 2500 km yol yaptim ve bu sürede bir uyari almadim. Ama hala takipteyim...
 
Aynı uyarı yazısını şanzıman vuruntusu (sanki araca bir araç vurmuş gibi öne atılma) ve aracın çekişten düşmesi şeklinde bir sorunla ben de yaşadım. Eğer arıza kayıtlarında enjeksiyon hata kodları ile birlikte bir kayıt var ise bu bir şanzıman arızası değil. Meğer 3 nolu ateşleme bobini yanmış ve motor tekleyince şanzıman kendini korumaya almış. İlgili bobini orjinal valeo değiştirdik sorun şimdilik halloldu. İlk yapacağım iş takım halinde orijinal bobin almak olacak.

Ayrıca şanzımanı kondüsyonda tutmak amaçlı yapabileceklerimin ne olduğunu araştırırken yıllardır yağ satın aldığım toptancıdan (Geçmişte uzun yıllar sıfır aldığı otomatik megane 2 kullanmış) Megane 2 BVA şanzıman yağının "Elf Renaultmatic D3 SYN" olduğunu öğrendim (G3 olan 3 litrelik satılan kesinlikle değilmiş). Bakım planlarıma 5000 km.lik periyodlarla 3 kez şanzıman yağı değişimi de ekledim. Her seferinde yağın yüzde 50 kadarı tahliye olduğu için 3 değişim yapınca yağın büyük bir kısmı yenilenmiş oluyor.
 
Bu sıkıntı benim 2013 model 1.2 TCe EDC Captur da da var. Takip ettiğim kadarıyla daha çok sık trafik gibi ortamda yani sık vites değişimi olan yerlerde ve sıcak havalarda oluyor. Olduktan sonra aracı durdurup 1-2 saat bekleyince de hiçbir şey yokmuş gibi devam ediyorum. Aklıma 2 olasılık geliyor; beyinde veya ona bağlı herhangi bir elektrik aksamında bir temassızlık problemi var ve sıcakta genleşerek ortaya çıkıyor ya da şanzıman yağı değişme/ekleme zamanı geldi. Kaç yere götürdüm, bilgisayar da bağlayan oldu, şahit olan da fakat hiçbir yer kesin konuşmadığı gibi hemen "abi beyin değişecek" diyorlar. Sanki buji değiştiriyorum! 10.000 liraya yakın masraf! Hadi tamam bilmiyoruz, inandık değiştirdik, kısa bir zaman sonra yeniden olursa ve sorunun beyinden olmadığı anlaşılırsa?? O beyini geri alıp paramı da iade edecek misin? Hiç bir yer güven veremiyor bu konuda! Renault da her zamanki gibi; sizin de söylediğiniz üzere hep "böyle bir konuda ilk kez sizden şikayet alıyoruz" muhabbetini tekrarlıyor. İnternette özellikle Fluence larda yaygın olan bu durumu Renault nun duymaması?!! Bir de genellikle bu arıza garanti süresi bittikten sonra bilerek yaptıklarını düşünmekteyim!

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aşağıda aramızda ünü gitgide artan EDC beynini görmektesiniz. İlk fotoğrafta soketin arka yüzünü gördüğünüz kapağın temiz yüzeyinde sarı renkli kuruyup kendinden geçmiş sarı renkli ısı macunu vardı. Elektronik devre öyle durduk yere bozulacak türden birşey değil. Ayrıca motorlar da sağlam. Burada kontrol edilmesi gereken şeylerden biri mekaniki bir sıkışma ihtimali için motorların rulmanları. Sıkışırsalar aşırı ısınmaya yol açabilirler. Elektronik bir devre de aşırı ısınmayı sevmez. Bu gördüğünüz "beyin" de ısınmaması için o alimünyum kutuya bol miktarda ısı macunu ile konmuş. Sadece o ısı macunun özelliğini kaybetmesi bile devrenin hata vermesine sebep olabilir. Buna örnek olarak PS3 sahiplerinin de iyi bildiği sarı ışık hatasını verebilirim.
Aşağıda gördüğünüz benim aracıma ait değil, zira o da değişecek. Çıktığında onu da açıp duruma bakacağım. Lakin arada bir karşılaştığımız bir sorunun gözden kaçan veya ve gözardı edilen basit bir sorun olduğuna inanmaktayım.

Konuyla ilgili edindiğim bilgileri sizlerle paylaşacağım.
37a683e88140cd417faa12d1207aea20.webpf0675e86d83a969f9807e991aa855ced.webp
56fbef6fba4d3d9d44aebcc12fa4d64e.webp98df944e3811261cbceff23b9fd4bb2c.webpe639cdccb93c6bca2cc04437c5df0f3b.webpfc1d891e73d88970d08d9c4b6743f013.webp225d25e417d0c6851b54f57586d32eb3.webp
e1d10e6ac3fa025095ca9589dfed2329.webp
 

Ekli dosyalar

  • 37a683e88140cd417faa12d1207aea20.webp
    37a683e88140cd417faa12d1207aea20.webp
    14.2 KB · Görüntüleme: 1
  • 56fbef6fba4d3d9d44aebcc12fa4d64e.webp
    56fbef6fba4d3d9d44aebcc12fa4d64e.webp
    35.1 KB · Görüntüleme: 1
  • 98df944e3811261cbceff23b9fd4bb2c.webp
    98df944e3811261cbceff23b9fd4bb2c.webp
    43.6 KB · Görüntüleme: 1
  • e639cdccb93c6bca2cc04437c5df0f3b.webp
    e639cdccb93c6bca2cc04437c5df0f3b.webp
    45.9 KB · Görüntüleme: 1
  • fc1d891e73d88970d08d9c4b6743f013.webp
    fc1d891e73d88970d08d9c4b6743f013.webp
    53.7 KB · Görüntüleme: 1
Son düzenleme:
O zaman beyne ısı gidince hata veriyor öyle anladım doğru mu?
 
O zaman beyne ısı gidince hata veriyor öyle anladım doğru mu?
Aynen öyle. Bakın üstte resmini paylaştığım kadavrayı bir servisten aldım. Kapak birazcık zorlanarak açılmış, motorların birinin vidaları da yoktu. Yani merak edilmiş, incelenmiş ama muhtemelen o elektronik kartları görünce vazgeçmişlerdir. Zira o kartlardan anlayacak hiçbir servis yoktur kanımca...

İşin daha da vahimi; koca sanayi sitesini dolaştım, beyin tamiri ile uğraşan bir yer bulamadım. Herkes basmakalıp, birbirlerinin aynı işi yapmakta. Biri de çıkıp demiyor ki, bir farkımız olsun! Ama işte, liyakat çıkıyor o zaman ortaya!

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kartın ısınmasına neden olan durum ne sıkışık trafikte devamlı vites geçişi mi
 
Kartın ısınmasına neden olan durum ne sıkışık trafikte devamlı vites geçişi mi
Sıcak hava, özelliği kalmamış termal macun, ve tabi bu durumlarda sık çalışması. Zira ısınan ve ısınmaması gereken bir parça olduğu alimünyum dış kabuğunun şeklinden ve ısı macunundan bariz belli. Ki arıza verme şekli de direkt buna işaret. Zira yetersiz bir bilgisayarda sistemi zorlayan bir oyun oynarken sistemin durup dururken yeniden başlaması durumunu, hatta bazen sonunda kartı yakanları duymuşsunuzdur.

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sıcak hava, özelliği kalmamış termal macun, ve tabi bu durumlarda sık çalışması. Zira ısınan ve ısınmaması gereken bir parça olduğu alimünyum dış kabuğunun şeklinden ve ısı macunundan bariz belli. Ki arıza verme şekli de direkt buna işaret. Zira yetersiz bir bilgisayarda sistemi zorlayan bir oyun oynarken sistemin durup dururken yeniden başlaması durumunu, hatta bazen sonunda kartı yakanları duymuşsunuzdur.

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kartın termal macunu yenilense ve alüminyum kapak üzerine gene alüminyum başka bir soğutucu monte edilse ısınma bir nebze de olsa dusurulmez mi
 
Geri
Üst