- Katılım
- 6 Eyl 2020
- Mesajlar
- 9
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
2012 megane 3 edc privalege 110luk aracım 2017 sonunda aldım, aldıktan 1 yıl sonra gibi vites kutusunu kontrol ettirin, vites kutusu hararet , 1,3,5 geçmeme gibi sorunlar ara ara alıyordum ama hep kapat aç yapıp düzeliyordu devam ediyordum ve bugüne kadar sıkıntı yaratmamıştı. Geçtiğimiz bayram köye giderken Bolu dağını tırmanırken yolda bıraktı . Vites kutusu kontrol ettirin egzos emisyon kontrol ettirin uyarıları veriyo ve araç 2.viteste takılı kalıyordu, kapat aç yapınca bazen sadece egzos emisyon kontrol ettirin kalıyo öyle olunca yola devam edebiliyordum. Eğer ikiside yanıyosa araç 2.viteste takılı kalıyordu. Bu böyle 40km yakın dur kalk kapat aç 8-10 kere yaptım boluda sanayide baktırdım hata kayıtları ne enjektör çıkmış istanbula dönğnce baktırırsın dedi kayıtları sildi yola devam ettim. 10km gittim yine hataları verdi busefer istanbuldaki ustamı aradım o hataları Şanzıman beyninden verir vites kutusu hatası silinirse triptoniğe al devam et hatayı vermez seni yolda bırakmaz dönüncede bakarız dedi.
Ustanın dediği gibi üstüne 350km köye varış 500-600 de köyde dağ bayır çevre iller flan gezdim hatayı vermedi. Sadece 2 defa köyde bayağı dik yokuşlarda klima açıkken zorlandığında verdi onda da kapat aç ile vites kutusu hatası silindi sadece egzos emisyon vardı arabayı evin önüne çektim ertesi gün çalıştırdım o hatada gitmişti.
Sonrasında İstanbula geldiğimde forumlardan youtubedan bayağı bi araştırdım çok yönlü bu hatayı alabilecemiz arızalar var ama çok maliyetli. Kavrama diyen var beyin diyen var her biri 8-10bin. Araştırmalarım sırasında akününde ön planda söylendiğini gördüm. Özellikle bizim edc araçlar için Varta 74 amper aküyü öneriyorlar. Aracımın üzerindeki 60lık ve 4 seneye yaklaşan Mutlu akü vardı ,2 elektrikçiye gösterdim ikiside akün iyi durumda dedi hatta biri Vartanın Yetkili bayisi ve bosh servisiydi adamada bahsettim bizim araçlar için vartayı öneriyorlar gelen giden oluyomu renocu fln gibisinden sordum. Adamda senden 2 saat önce bi fluencinkini 74lükle değiştik bazı arıza ışıkları yakmış servise gitmiş ordakilerde önce aküye bi baktır demiş onunkide 60lıktı ve akü voltaj durumlarıda iyi olmasına rağmen 74lükle değişti gitti dedi. Bende ordan ayrılıp biraz daha araştırıp onarıma en düşük maliyet ile başlıma kararı alıp 1 hafta sonra 74lük ile değiştim , aküyü değiştim eve dönüyorum yine bi rampada hatayı verdi... Tabi moraller sıfır, kapat aç kapat aç vites kutusu silinmiyo 2. Viteste takılı kaldı yine mecbur devam ettim o şekil 2km sonra tekrar sağa çekip kapat aç 5dk dinlendir fln yine düzelmedi yine devam ilerde ışıklarda dururken kapat aç yaptım bu sefer hepten bozuldu manuele çekiyorum D ye geçiyorum araç boştaymış gibi hiç gaza tepki vermiyo kaldım yolda arkadan korna çalanlar flan. Neyse 3-5 aç kapadan sonra 2.vites takılı haliyle sanayiye götürdüm. Clip e bağladık " VİTES KOLU TAMBUR VİTES DEĞİŞİMİ 1 " hatası gözüktü usta direk şanzıman beyni hatası dedi bu hata için. 8 bin tl sıfır beyin kodlaması işçiliği cartı curtu. Öyle olunca dedim hataları sildiriyim gidiyim hesap kitap yapıyım bi kaçgün sonra geliyim yaptırıyım.
Öyleydi böyleydi derken üzerinden 2 hafta geçti hataları vermedi. Şimdi kendi kendime kafamda deli sorular acaba aküyü taktırdıktan sonra hataları vermesi acaba akü kendine tam gelememişdi o sebepten mi verdi? Bu düşünceyle aküyü değişmeden önceki eski aküde şirazesi kayık aküydü ondan mı veriyodu?
Şuan iki haftadır kullanıyorum sabahları ilk marş düzeldi 1den 2 ye atarken 2den 1 e düşerken kararsızlık sallama sirkeleme oluyodu onlar kesildi arabanın gürültülü çalışmasına bile etki ettiğini düşünüyorum. şuanlık bi sıkıntı yok bakalım böyle olunca da hatayı tekrar verene kadar bi gitsin diyorum belki de akü ile mevzu düzeldi bilemiyorum.
1de tespitim ben bu Vites kutusunu kontrol ettirin egzos emisyon kontrol ettirin hatalarını hep arabaya böyle yük bindiğinde yokuşlarda klima ful açıkken ve özelliklede çok sıcaklarda alıyorum akşam vakti hiç hata almadım tesadüfmü bilmem bu konu hakkında yorumlayabilecek bilgisi olan varmıdır?
Ustanın dediği gibi üstüne 350km köye varış 500-600 de köyde dağ bayır çevre iller flan gezdim hatayı vermedi. Sadece 2 defa köyde bayağı dik yokuşlarda klima açıkken zorlandığında verdi onda da kapat aç ile vites kutusu hatası silindi sadece egzos emisyon vardı arabayı evin önüne çektim ertesi gün çalıştırdım o hatada gitmişti.
Sonrasında İstanbula geldiğimde forumlardan youtubedan bayağı bi araştırdım çok yönlü bu hatayı alabilecemiz arızalar var ama çok maliyetli. Kavrama diyen var beyin diyen var her biri 8-10bin. Araştırmalarım sırasında akününde ön planda söylendiğini gördüm. Özellikle bizim edc araçlar için Varta 74 amper aküyü öneriyorlar. Aracımın üzerindeki 60lık ve 4 seneye yaklaşan Mutlu akü vardı ,2 elektrikçiye gösterdim ikiside akün iyi durumda dedi hatta biri Vartanın Yetkili bayisi ve bosh servisiydi adamada bahsettim bizim araçlar için vartayı öneriyorlar gelen giden oluyomu renocu fln gibisinden sordum. Adamda senden 2 saat önce bi fluencinkini 74lükle değiştik bazı arıza ışıkları yakmış servise gitmiş ordakilerde önce aküye bi baktır demiş onunkide 60lıktı ve akü voltaj durumlarıda iyi olmasına rağmen 74lükle değişti gitti dedi. Bende ordan ayrılıp biraz daha araştırıp onarıma en düşük maliyet ile başlıma kararı alıp 1 hafta sonra 74lük ile değiştim , aküyü değiştim eve dönüyorum yine bi rampada hatayı verdi... Tabi moraller sıfır, kapat aç kapat aç vites kutusu silinmiyo 2. Viteste takılı kaldı yine mecbur devam ettim o şekil 2km sonra tekrar sağa çekip kapat aç 5dk dinlendir fln yine düzelmedi yine devam ilerde ışıklarda dururken kapat aç yaptım bu sefer hepten bozuldu manuele çekiyorum D ye geçiyorum araç boştaymış gibi hiç gaza tepki vermiyo kaldım yolda arkadan korna çalanlar flan. Neyse 3-5 aç kapadan sonra 2.vites takılı haliyle sanayiye götürdüm. Clip e bağladık " VİTES KOLU TAMBUR VİTES DEĞİŞİMİ 1 " hatası gözüktü usta direk şanzıman beyni hatası dedi bu hata için. 8 bin tl sıfır beyin kodlaması işçiliği cartı curtu. Öyle olunca dedim hataları sildiriyim gidiyim hesap kitap yapıyım bi kaçgün sonra geliyim yaptırıyım.
Öyleydi böyleydi derken üzerinden 2 hafta geçti hataları vermedi. Şimdi kendi kendime kafamda deli sorular acaba aküyü taktırdıktan sonra hataları vermesi acaba akü kendine tam gelememişdi o sebepten mi verdi? Bu düşünceyle aküyü değişmeden önceki eski aküde şirazesi kayık aküydü ondan mı veriyodu?
Şuan iki haftadır kullanıyorum sabahları ilk marş düzeldi 1den 2 ye atarken 2den 1 e düşerken kararsızlık sallama sirkeleme oluyodu onlar kesildi arabanın gürültülü çalışmasına bile etki ettiğini düşünüyorum. şuanlık bi sıkıntı yok bakalım böyle olunca da hatayı tekrar verene kadar bi gitsin diyorum belki de akü ile mevzu düzeldi bilemiyorum.
1de tespitim ben bu Vites kutusunu kontrol ettirin egzos emisyon kontrol ettirin hatalarını hep arabaya böyle yük bindiğinde yokuşlarda klima ful açıkken ve özelliklede çok sıcaklarda alıyorum akşam vakti hiç hata almadım tesadüfmü bilmem bu konu hakkında yorumlayabilecek bilgisi olan varmıdır?