Vites düşürmek ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan saho
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Cok aceleci davraniyosun :) biraz sabret 2senelik ehliyetim var ama 15 yasindan beri arac kullaniyorum 1 senedirde dizel clio kullaniyorum mesela ornek vermek gerekirse vites duserken 1500 devire indiginde dusuruyorum hizli bi sekilde yavasliyorsam sirali vites dusmek eziyet gibi geliyor bana sakin yavasliyorsam yukarda yazdigim gibi devir saatine gore hareket ederim fakat genel olarak motoru dinlerim ayriyetten motorun titremesini bekleme cok dusuk devirde tam yanmayan mazot kurum yapmaya basliyor ve uzun vadede motor performansi dusuyor bunlarin hepsini arastirarak arastirdiklarini da uygulayarak ogrenebilirsin ben oyle yapiyorum birde durmadigin surece 1ci vitese atma 1ci vites motoru cok yorar ek soru 1 icin mesela 4ten 3e dustugunde devir saati 2200 2300 civari veya biraz daha altindaysa yaptigin dogrudur
ek soru 2icin vites degistirmek icin muhakkak debriyaja basmak gerekir zaten basmasan debriyaja vites atmaz zorlarsan sanzimana zarar verirsin
biraz uzun oldu ama yardimci olabildiysem ne mutlu bana
 
Ben edindigim bilgileri bu forumdan olsun farkli forumlardan olsun hep tecrubeli abiler ogrendim bos vaktin oldukca aracinla ilgili butun konulari oku ilerde bir sorunla karsilassan bile hemen aklina gelir cozersin isi :)
 
Bende 2 aydır ilk kez manuel dizel kullanıyorum.Az yakacak diye devirsiz sürersen motordan siyah duman attırırsın ( yanlış bilmiyorsam ) yolda 80-90 ile giderken gazdan ayağını çek tekrar bastığın zaman vites kolu titriyor bu ben de ki 2009 clioda da aynı,2012 clio 4 de de aynı.
 
Örneğin 50-60 km/h ile giderken 2. vitese takacaksan GAZ VERİP debriyajı yavaşca bırakmalısın. 3. vitese takacaksan gaz vermesen de olur. Takacağın vitesle / arabanın o anki gittiği hız ile alakalı. 100-110 la giderken araba sollamak için 4. e alayım serileşsin dediğinde gaz vermeden debriyajı bırakırsan trigere sente atlatırsın, şanzumana, motor kulaklarına zarar verirsin hatta kemer takılı değilse yanındakini cama bile yapışırsın..

Araba 1. vitese durmaya yakın bir hızdayken hatta durunca 1. vitese takılmalıdır. Zaten beli hızdayken 1. Vitese atmanız zor olacaktır.

Motor freni konusuna gelince yokuş aşagı 3. vitese alacaksanız ve hızınız 80/90 km civarlarındaysa mutlaka debriyajı bırakırken gaz verip motor devrini aracın artırmalısınız debriyajı bıraktıktan sonra gazdan ayağınızı çekip ara frenlerle yokuşu inebilirsiniz.
 
Bende 2 aydır ilk kez manuel dizel kullanıyorum.Az yakacak diye devirsiz sürersen motordan siyah duman attırırsın ( yanlış bilmiyorsam ) yolda 80-90 ile giderken gazdan ayağını çek tekrar bastığın zaman vites kolu titriyor bu ben de ki 2009 clioda da aynı,2012 clio 4 de de aynı.

Bu sorun Renault'un tüm araçlarında var. Aslında sorun denmez ama, biraz da olsa rahatsızlık veriyor.
 
3 den 2 ye düşürdüğünde hız yavaş gelip titreme oluyosa 2 ye alırken bi yandan da gazı hafif pompala yakıt yesin biraz sonra ani olmamak şartıyla ayağını debriyajdan çekip gaza basarsın. Ufaktan biraz daha hızlanırsın. Yani ara gaz bunun için.

Mesela vites yükseltirken de araç kendini itmesin diye sarsılmamak için vites geçişleri arasında devri yükselttiğinde sanki vites atmamış hep aynı gitmiş gibi sarsıntı yaşamazsın tabi bunlar Zaman'la olucak şeyler hemen olmaz


Clio lll 1.2 Grandtour extreme
 
Zamana bırakacaksın artık:)Öyle milimetrik hesaplar hem uygulanması imkansıza yakın hemde seni pratiklikten uzaklaştırır.Az bir zaman sonra kulağın devir saati olacak ellerin vites geçişlerini otomatik yapar hale gelecek işte o zaman olacak:)Benzinliden dizele geçişse sıkıntıdır hakikaten yeni teknolojiye rağmen nadirde olsa dizelin koltuğuna oturduğumda kısa sürede olsa nooluyoruz abi:)moduna geçerim ben hala.Sabır.......
 
Geri
Üst