- Katılım
- 6 Eki 2016
- Mesajlar
- 170
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 18
- Yaş
- 50
Değerli Arkadaşlar, otomatik vitese sahip araçlarda bazı vites kullanım hataları nedeniyle arızalar yaşanmakta veya bu yüzden yolda kalıp mağdur olunmaktadır. O nedenle birkaç uyarıyı burada yaparak sizleri bilgilendirmek istedim. Eğer konu ile ilgili sizin de tecrübeleriniz veya bilgileriniz varsa burada paylaşırsanız mutlu olurum.
*OTOMATİK VİTES İLE ARACI DURDURMA VE PARK ETME:
Aracınız ile EĞİMLİ BİR YERE PARK EDERKEN, ayağınız fren pedalına basılıyken, vites kolunu önce "N" yani "Nötr (Boş)" konumuna alın. Araç el frenini çekin veya elektronik park frenine alın. Ayağınızı fren pedalından çekin. Bu şekilde araç kendi ağırlığı ile vites ve fren boşluğunu alacaktır. Sonra vites kolunu "P" yani "Park" konumuna alın.
Eğer durur durmaz "P" konumuna alırsanız, araç ağırlığı ile vites kilitleme mandalını zorlar, araca tekrar bindiğinizde vites mandalına basmada ve kolu hareket ettirmede zorlanırsınız. Bu durumda kolu zorladığınızda vites kolu mandalını kırabilirsiniz. Eğer düz zemine park edecekseniz doğrudan "P" konumuna alabilirsiniz.
*KIRMIZI IŞIKTA VEYA UZUN SÜRELİ DURMALARDA KOLU "N" KONUMUNA ÇEKMEK:
Renault marka araçlarda kullanılan EDC otomatik vites sistemi yarı otomatik bir sistemdir. Yani bildiğimiz standart dişli vites kutusuna sahiptir, ancak kumanda mekanizması elektroniktir. EDC otomatik sistemlerde araç "D" konumunda seyir halinde giderken herhangi bir nedenle durulduğunda vites sistemi kendini otomatik olarak "N" konumuna çektiğinden sizin kolu "N" konumuna çekmenize GEREK YOKTUR.
*YOKUŞ AŞAĞI İNİŞLERDE ARACI MOTOR FRENİ İLE YAVAŞLATMAK:
Yokuş aşağı inişlerde araç kendi ataleti ile sizin isteğiniz dışında hızlanacaktır. Bu durumda çoğu kullanıcı fren pedalına basarak aracı yavaşlatmaya çalışmaktadır. Ancak uzun süre fren pedalına basıldığında frenlerde aşırı ısınma nedeniyle "şişme" tabir edilen durum meydana gelir, balatalar aşırı parlar ve fren tutmaz duruma gelir.
Bu durumun önüne geçmek için manuel vitese sahip araçlarda vites küçültülür. Otomatik vitese sahip araçlarda da, vites kolu "D" konumunun soluna çekilerek manuel konuma alınır, kol ileri ittirilerek vites küçültülür. Şoför ekranında vites konumunun kaçta olduğu rakamsal görülebilir. Böylece uzun süre frene basarak yavaşlatmak zorunda kalınmaz.
Kazasız, hasarsız, yolda kalmadan keyifli sürüşler dilerim...
*OTOMATİK VİTES İLE ARACI DURDURMA VE PARK ETME:
Aracınız ile EĞİMLİ BİR YERE PARK EDERKEN, ayağınız fren pedalına basılıyken, vites kolunu önce "N" yani "Nötr (Boş)" konumuna alın. Araç el frenini çekin veya elektronik park frenine alın. Ayağınızı fren pedalından çekin. Bu şekilde araç kendi ağırlığı ile vites ve fren boşluğunu alacaktır. Sonra vites kolunu "P" yani "Park" konumuna alın.
Eğer durur durmaz "P" konumuna alırsanız, araç ağırlığı ile vites kilitleme mandalını zorlar, araca tekrar bindiğinizde vites mandalına basmada ve kolu hareket ettirmede zorlanırsınız. Bu durumda kolu zorladığınızda vites kolu mandalını kırabilirsiniz. Eğer düz zemine park edecekseniz doğrudan "P" konumuna alabilirsiniz.
*KIRMIZI IŞIKTA VEYA UZUN SÜRELİ DURMALARDA KOLU "N" KONUMUNA ÇEKMEK:
Renault marka araçlarda kullanılan EDC otomatik vites sistemi yarı otomatik bir sistemdir. Yani bildiğimiz standart dişli vites kutusuna sahiptir, ancak kumanda mekanizması elektroniktir. EDC otomatik sistemlerde araç "D" konumunda seyir halinde giderken herhangi bir nedenle durulduğunda vites sistemi kendini otomatik olarak "N" konumuna çektiğinden sizin kolu "N" konumuna çekmenize GEREK YOKTUR.
*YOKUŞ AŞAĞI İNİŞLERDE ARACI MOTOR FRENİ İLE YAVAŞLATMAK:
Yokuş aşağı inişlerde araç kendi ataleti ile sizin isteğiniz dışında hızlanacaktır. Bu durumda çoğu kullanıcı fren pedalına basarak aracı yavaşlatmaya çalışmaktadır. Ancak uzun süre fren pedalına basıldığında frenlerde aşırı ısınma nedeniyle "şişme" tabir edilen durum meydana gelir, balatalar aşırı parlar ve fren tutmaz duruma gelir.
Bu durumun önüne geçmek için manuel vitese sahip araçlarda vites küçültülür. Otomatik vitese sahip araçlarda da, vites kolu "D" konumunun soluna çekilerek manuel konuma alınır, kol ileri ittirilerek vites küçültülür. Şoför ekranında vites konumunun kaçta olduğu rakamsal görülebilir. Böylece uzun süre frene basarak yavaşlatmak zorunda kalınmaz.
Kazasız, hasarsız, yolda kalmadan keyifli sürüşler dilerim...
Son düzenleme: