Üstadlar Yardım lazım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ergün54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Geçmiş olsun tekrar.En azından arızanın tespit edilmiş olması güzel.Kazasız sürüşler.
 
Ja0JgJ.webpSevgili arkadaşlar. Üstadlar.
Konuyu tekrar hortlatmak istiyorum. Çünkü Ustalara gidip arabayı gosterdigimde, Abi torsiyonlarda çok az bi esneme var normaldir falan diyorlar. Rotçu arkadaşa gittiğimde ise, Abi öntakım gayet iyi ve saglam diyorlar. Zaten TÜmseklerden falan geçerken Arabanın Ön tarafından TIK dahi ses gelmiyor.
Arkadaşlar şimdi anlatacagim şeye biliyorum gülecek yada bu adam manyak diyeceksiniz ama yinede anlatacam.
Resimde goruldugu üzre temiz diri ve güzel bir araç. Çok memnunum fakat bu sorun beni delirtiyor.

Sorun Şu ki ; 15-20 gündür düzensiz yol tutuşu, Yolcu sayısı arttıkça yamulan simit, Kendini bi sağa bi sola pat diye atan düzensiz gidişat vardı. Ornegin direksiyon hidrolik gibi yumuşacıktı ve boyle iken, 80-90-100 Km arası hakimiyet ciddi derecede zorlaşıyordu.

Babamın rahatsızlıgı nedeni ile bu aralar sık sık izmit e gidiyorum. Dün yine İzmit e giderken aynı sorunları yaşadım. Fakat Biliyorum inanmayacaksınız ama , dönüşte o direksiyon birden bişeyler oldu ve sert leşti. Yol tutuşu düzeldi, O yumuşacık direksiyon birden sertleşti Artık tek elle direksiyonu tutabiliyodum. Araç 80-90-100 km de gayet stabil gidiyordu. Aracın verdigi güveni böyle oldugunda zaten hissedebiliyorum.

Üstadlar ne oluyor da, belli yada belirsiz aralıklarda bu direksiyon birden hidrolik gibi oluyor ve boyle oldugunda yol tutuşu kötüleşiyor arabadan nefret ediyorum. Ve sonra 10-20- gün 30 gün vs gibi bir süre geçtikten sonra birden direksiyon sertleşiyor ve tam istedigim yol tutuşuna sahip oluyor.
Kafayı yiyecem arkadaşlar. Bu konuda tavsiyenize ihtiyacım var. Komple on takım mı yaptırayım. Yada salıncak falanmı değiştireyim. Yada ne yapayım. Adamlara anlatıyorum, Belki yüzüme gülmüyolar ama arkamda gülüyolardır .

Yukarıda önceki yazımda da yazdım arkadaşlar. Direksiyon kutusu Sismak , Amortisor 4 adet değişti. Monreo

Çok uzatmayayım üstadlar sorun bu işte, belki saçma sapan ama sorun bu şekilde.
Okuyan herkeze teşekkür ederim.
 
geçmiş olsun iyi bir usta ön takımı tekrar kontrol etsin mafsalda kontrol edilsin bir sertleşip bir yumuşamayı anlamadım ikiside aynı yükte mi yani 4 kişi ile giderken sertti gelirken yumuşadı şeklinde mi
 
geçmiş olsun iyi bir usta ön takımı tekrar kontrol etsin mafsalda kontrol edilsin bir sertleşip bir yumuşamayı anlamadım ikiside aynı yükte mi yani 4 kişi ile giderken sertti gelirken yumuşadı şeklinde mi

Yani yükte falan farketmiyor. Her türlü yumşuyor yada, sertleşebiliyor. Tavsiyelerine uyup, tekrar,tekrar ön takımı gösterecegim. Aklıma, Arka torsiyon bilyalarıda geliyor. Şimdi Ustalarımızda okurlarsa alınacaklar fakat, ustalar hep şöyler; yok bişey ya , olur okadar o sorun degil. Sana oyle gelmiştir. Bişey yok , ondan bişey olmaz. :)
 
profesyonel değilim, bu oto işlerinde de yeni yeni bilgi sahibi oluyorum.. ama hariçten biraz yorum yapayım, hem konun da güncel kalsın :)

ilk şikayetin araca yük binince direksiyon hakimiyetinde problem oluyor idi.. son yorumlarında yük olsa da olmasa da, ara ara, birden düzeliyor sonra tekrar bozuyor demişsin.. ilk şikayetine göre benim acemi yorumum şöyle: aracın yükünü lastiklere aktaran aksamlarda bir dengesizlik var.. işte aks, amortisör, torsiyon filan :).. farklı ağırlıklar binince aracın denge noktası değişiyor.. direksiyon bağlantısı bundan etkileniyor, bu yüzden dengesizleşiyor.. ama en güzeli güvendiğin bir ustayı şoför koltuğuna oturtup neyi yaşadığını hissettiğini ona göstermek galiba..

geçen benim symbol 2007 dci'yi bilyaları yenilemek için özel reno servise götürmüştüm.. bilyaları yeniledi sonra test için kendisi bindi 3-5 tur attı.. diğer birkaç basit işlem de vardı onları yaparken genel konulardan öylesine konuşuyoz..ben bak bu araçla geçen sene 170 basıyordum şimdi basamıyom, bunun turbosu değişti filan.. derken.. usta dur ben şunun turbosuna bakayım dedi.. öylesine tesadüfen.. kapağı kaldırınca durum anlaşıldı, turboyu takan sağlam takmamış.. turbo borusu boşta, kelepçe çıkmış.. usta aracı kendi sürünce motor sesinden şüphelenmiş yani ben de konuşunca ampül yandı hemen:).. halbuki tamamen başka sebepten gitmiştim.. (şimdi yine 170 basıyor araç genel vaziyet de gayet sağlıklı.. tabii bu yaştaki araca öyle eziyet etmemek lazım).. yani ustalar aracın mazisini bilirse, detayları bilirse, kendisi sürüp yaşarsa daha iyi çözüyolar mevzuları..
 
Son düzenleme:
profesyonel değilim, bu oto işlerinde de yeni yeni bilgi sahibi oluyorum.. ama hariçten biraz yorum yapayım, hem konun da güncel kalsın :)

ilk şikayetin araca yük binince direksiyon hakimiyetinde problem oluyor idi.. son yorumlarında yük olsa da olmasa da, ara ara, birden düzeliyor sonra tekrar bozuyor demişsin.. ilk şikayetine göre benim acemi yorumum şöyle: aracın yükünü lastiklere aktaran aksamlarda bir dengesizlik var.. işte aks, amortisör, torsiyon filan :).. farklı ağırlıklar binince aracın denge noktası değişiyor.. direksiyon bağlantısı bundan etkileniyor, bu yüzden dengesizleşiyor.. ama en güzeli güvendiğin bir ustayı şoför koltuğuna oturtup neyi yaşadığını hissettiğini ona göstermek galiba..

geçen benim symbol 2007 dci'yi bilyaları yenilemek için özel reno servise götürmüştüm.. bilyaları yeniledi sonra test için kendisi bindi 3-5 tur attı.. diğer birkaç basit işlem de vardı onları yaparken genel konulardan öylesine konuşuyoz..ben bak bu araçla geçen sene 170 basıyordum şimdi basamıyom, bunun turbosu değişti filan.. derken.. usta dur ben şunun turbosuna bakayım dedi.. öylesine tesadüfen.. kapağı kaldırınca durum anlaşıldı, turboyu takan sağlam takmamış.. turbo borusu boşta, kelepçe çıkmış.. usta aracı kendi sürünce motor sesinden şüphelenmiş yani ben de konuşunca ampül yandı hemen:).. halbuki tamamen başka sebepten gitmiştim.. (şimdi yine 170 basıyor araç genel vaziyet de gayet sağlıklı.. tabii bu yaştaki araca öyle eziyet etmemek lazım).. yani ustalar aracın mazisini bilirse, detayları bilirse, kendisi sürüp yaşarsa daha iyi çözüyolar mevzuları..

Bende, sizin gibi düşünüyorum. Yani her ne kadar ön takım saglam densede, yada hiç ses gelmiyor olsada, bende aks tan falan şüpheleniyorum. Bir de tabi daha yüksek ihtimal, arkada bulunan torsiyon lardan yada bilyalarından işte.
ramazan kafa şimdi ustaların da bizim gibi pek keyfi yok malum oruc falan. :) ramazandan sonra adam akıllı aks lara falan baktıracam. muhakkak bu sorunu çözecegim ve , bilgi verecegim. çok teşekkür ederim herkeze
 
Arkadaşlar;
Baktırdım araca. Arka torsiyon bilyalarının değişmesi gerekiyormuş. Torna cıya falan gidecekmiş. Ustam sağlam. Sevdigimiz bi abimiz. Kazıklamaz yani :) İlave olarak usta dediki, Şimdi ramazan kafa ama :) Sanıyorum ki , Sag aks yivli mi ne dönüyor dedi orasını tam hatırlamıyorum. Yani, sanıyorum daire çizerek dönüyor.

Torsiyon ve bilyaları tamir bakım vs tornacı dahil 300 gibi tutar herhalde dedi ustam. Benim sormak istediğim, Ben bide hem sağ hem sol AKS değiştirmek istiyorum. Aks fiyatlarına baktıgımda internette 70-80 90 bişeyler yazıyor ama bu konuda bana tavsiyede bulunurmusunuz sağ sol aks kaça patlar ?

Şimdiden teşekkür ederim
 
merhaba sol aks anka marka 160 200 tl arası 80 90 lık aks takmayın torsiyonun içide mi dağılmış öyle olsa gacır gucur olur torsiyon tamir takımı 40 tl mais 110 tl ben 130 tl ye yaptırmıştım ama tornacıya gitmedi içi dağılmamıştı 40 da tamir takımı idi başka bir ustaya daha gösterin torsiyon meselesini sağ aks yivli dönüyoru anlamadım aksda eğrilik felan olsa direksiyon titrerdi çok anormal olurdu aracınız
 
merhaba sol aks anka marka 160 200 tl arası 80 90 lık aks takmayın torsiyonun içide mi dağılmış öyle olsa gacır gucur olur torsiyon tamir takımı 40 tl mais 110 tl ben 130 tl ye yaptırmıştım ama tornacıya gitmedi içi dağılmamıştı 40 da tamir takımı idi başka bir ustaya daha gösterin torsiyon meselesini sağ aks yivli dönüyoru anlamadım aksda eğrilik felan olsa direksiyon titrerdi çok anormal olurdu aracınız

Selam;
3 gündür gacırtı gucur dediginiz sesler artık gelmeye basladı . Bu sesler daha çok, sert dönüşlerde ve kaldırım gibi yerlere çıkarken oluyor.

Aks konusuna gelince, Sağ ak yivli derken ee nasıl diyim, daire çizerek gibi sanki dim direk dümdüz çevirmiyor galiba falan dedi usta. Direksiyonda titreme yok fakat, arabanın sağ on koltuga oturdugunuzda, Sağ tarafma bir sarsıntı oldugu hissediliyor. Şoför koltugunda ise bunu hissetmek oldukça zor.

Ustaya oldukça güveniyoruz. Giden herkez çok memnun. bilmiyorum ama durum boyle işte
 
Geri
Üst