Start stop

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Canevk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Akici yogun trafikte kullanilirda yogun akmayan trafikte zor


Sent from my iPhone using Tapatalk

akıcı trafikte start stop ama akmayan da zor mu? start stop mantığı akmayan yoğun trafikte 20-30 saniye araç olduğu yerde boş boş beklerken yakıt yakmasını önlemek zaten. İlaveten akan trafikte startstop daha zor değil mi?
 
akıcı trafikte start stop ama akmayan da zor mu? start stop mantığı akmayan yoğun trafikte 20-30 saniye araç olduğu yerde boş boş beklerken yakıt yakmasını önlemek zaten. İlaveten akan trafikte startstop daha zor değil mi?

Evet ben anlatamadim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bence iyi bir özellik deil. Marş motoru ve akünün ömrünü çok erken bitirir diye düşünüyorum. Keyifli forumlar
 
Bizde büyükşehirlerdeki trafik çok da normal değil; 10 dakika boyunca her 30 sn de bir 15 sn. bekleme yaptığınızı düşünün, bu tip durumlarda ben devreden çıkarıyorum sistemi, sistem yüklenmeye göre kendi karar veriyor çalışıp çalışmamaya ama bu karar algoritmasında aşınmanın hesaba katılması oldukça zor gibi geliyor bana, çünkü bilgisayar anlık veri okuyabilir ancak parça aşınma durumu vs çok başka şeyler... bu konu çok tartışıldı forumda, avrupada s&s satışı sürerken Türkiye deki modellerden 2014 de s&s özelliğinin tamamen kaldırılmasının sebebinin sistemi zorlayabilecek bu tip abuk subuk trafik şartları olduğunu düşünüyorum, tabi bu sadece benim görüşüm bu konuda elimde bilgi vs yok
 
Suan ki satilan clio araclarda start stop kaldirildimi ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
bende pek ısınamadım bu sisteme. aracımda yok olsaydı muhtemel çoğu zaman kapalı olurdu.

baktın zevk vermiyor yada içine sinmedi kapat gitsin, bir tuşun başında
 
Motor çalışırken durdugundan daha fazla aşınır :)
Gununuzde artik elektrikli araçlar yaygınlaşıyor. Yani tum dur kalk ve seyirde marş motoru ile gittiginizi düşünün. Bu durumla karsilastirildiginda s&s in problem yaratacağını düşünmüyorum.
Bir de araçların startta daha cok yakıt harcadigini savunanlar var ama bizim araclarimiz karburatorlu degil, enjeksiyonlu yani motorun her bir devrinde belli miktarda yakıt kontrollü olarak puskurtuluyor.
 
Birde sanirim stop halinde 4 silindirden 2 si hala aktif olarak calisiyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ateşleme mekanizmasındaki aşınmadan bahsediyordum, tabi elektrikli arabalarla petrol yakıtlı arabaların ateşleme sistemleri ne derece benzer ne mesleki bilgim var ne araştırmışlığım dediğim gibi sadece aklıma yatmıyor, bu biraz tercih meselesi bu tip trafikte sürekli kısa marş sesini duymak da rahatsız ediyor dakika başı, aylık 5 tl lik tasarruf için aksamın ömrünü kısaltma riskine girmek istemiyorum, tabi sistemi uzun süreli beklemelerde, trafik ışıklarında vs kullanıyorum buralarda yakıt tasarrufuna katkısı bana göre tartışılmaz, 5. vites programında aynı model iki arabaya 5 lt gibi bir yakıt koyup şehir içi trafiğinde (Londra) aynı rotada kullanmışlardı birinde s&s açık diğerinde kapalı ve sonuç epey fark etmişti, s&s açık olan araç daha fazla yol almıştı tabi.. 2014 sonrası modellerde s&s satışı Türkiye de yok, Avrupada devam ediyor, sebebine ilişkin kesin bir bilgi yok...
 
Birde sanirim stop halinde 4 silindirden 2 si hala aktif olarak calisiyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alakasi yok. Silindir donse zaten arac stop etmis olmazdi. Bir de benm arac 3 sil i ndir 1.5 silindir mi çalışıyor.

Turkiyede de insanlari boyle kulaktan kulaga bire bin katmalarindan iptal etmişlerdir.


Ateşlene mekanizmasi denen de buji oluyor. O da her 2 turda 1 çaksa dakikada saniyede 20 kere Çakan sistemler.
 
Geri
Üst