Ses sisteminden memnunmusunuz? Megane4 touch

Tartışmaya gerek Yok arkadaşlar. Herkesin ses algısı farklıdır. Ses sistemi olarak Ford grubu renaulttan daha iyi. Megane 4 çıkana kadar evet yerlere vururdu Ford. Ama söyle bir olay var focus ve fiesta uzun dönem kullandım. Bu araçlar su an olsun ses sisteminde herhangi bir iyileştirme yapmadan kullanırım. Ama Renault olunca mutlaka ses sistemine el atmak gerekiyor. Böyle gümbür gümbür ses istemiyorum ama parça denk geldiğinde de yardırmak gerekince tabirimi mağzur görün fordda son ses açsanız bile baslar tok ve tizlerde bozukluk olmadan ses alabiliyorsunuz. Son kasa megan da ses son seviyeye kadar açılabiliyor bozulmadan da veriliyor diyor bir çok arkadaş. Tavsiyem su olacak;
Tiesto san olympic flama isimli parçayı 296 kbit olarak indirip her iki araçta da son ses acın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Bu parça içerik olarak ciddi oranda bass ve vow efekti içeriyor ve tizleri de son derece yüksektir. Ben. U parçayı suan sistem olan aracımda çok rahat dinleyebiliyorum. Hiç üşenmedim parçayı telefona atıp megan da dinledim ve bass tiz ayarı her ikisi de ortada olmasına rağmen gücü yetmedi, sesi bozmadı ama dengelemek için yok denecek kadar kıstı baslari. Ayni parçayı fordda sorunsuz dinlerken meganda ses yoğunluğu alamamak bu sonucu ortaya çıkartıyor.

Megan da bulunan ses sistemi kötü değil ama fordun standart sistemi kadar da iyi değil. Ben. U denemeleri zamanında bir çok parça ile yaptım. ( meganda sadece bahsettigim parçayı denedim onun haricinde bir denemem olmadı ) focus, fiesta, Polo, i20 gibi araçlarda. Hatta söyle söyleyeyim i20 en boş pakette sadece on kapılarda iki hoparlör vardır bu aracıda yaklaşık 1,5 sene kullandım ve forda denk bir ses çıkışı var. Yine yaklaşık 8 ay captur kullandım. Onda da bass reflex diye bir olay var ama İnan'ın gram faydasını görmedim ve dinlediğim parçalarda bir sürü ayar yapmama rağmen 22 ses seviyesinden sonra hep bozuldu. Her zaman söylüyorum ve yeri gelmişken yöne söyleyeyim Renault'un ses sistemi konusunda ciddi bir çalısmaya veya ortağa ihtiyacı var. Emin'im ki latitude de sunduğu bose opsiyonunu her binek aracına sunsa kimse baz ses sistemini almaz. Son bir seneye kadar günümün 12-13 saati araba içerisinde geçiyordu isim gereği bir çok aracı kullandım ve kullanmaktan en çok keyif aldığım araç superb. Renault ürettiği araçlar sınıfına bakıldığında genel olarak filo araçları sattığı icin bu tip opsiyonlara yer vermiyor. Ama vermeli.

Taraf tutmak veya haklı haksız olayına girmek gibi bir niyetim yok. Tamamen kişisel fikirlerim.

Keyifli forumlar.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Gerçekten tartışmaya gerek yok, konunun başlığı "ses sisteminden memnun musunuz" ve görülen o ki 1 kişi hariç kimse memnun değil :))) ayriyeten memnun olsak da olmasak da biz bu arabayı aldık, artık zevk almaya bakacaz :)) siz usb de şarkıları çalın ve benim önceki mesajda yazdığım ayarlarda çok fazla sesi açmadan kullanın biraz daha zevkle dinlersiniz müzikleri. Selamlar...
 
Gerçekten tartışmaya gerek yok, konunun başlığı "ses sisteminden memnun musunuz" ve görülen o ki 1 kişi hariç kimse memnun değil :))) ayriyeten memnun olsak da olmasak da biz bu arabayı aldık, artık zevk almaya bakacaz :)) siz usb de şarkıları çalın ve benim önceki mesajda yazdığım ayarlarda çok fazla sesi açmadan kullanın biraz daha zevkle dinlersiniz müzikleri. Selamlar...
Aynen öyle maksat o ya da bu aracınki daha iyi diye tartışma açmak değildi fakat dediğiniz gibi aldık artık ve Er.tansel beyin de dediği gibi sisteme el atmadan tam anlamıyla randıman alamayacağız. Yalnız sizinde söylediğiniz gibi usb den dinlemek daha iyi geliyor bana. Radyo ve telefon bağlantısı daha kötü ses veriyor bence.

SM-N920C cihazımdan gönderildi
 
Aracım sedan icon 8,7 ekran ve buradaki olumsuz görüşler nedeni ile acaba benim kulaklarımdamı bir sorun var diye düşündüm ve güvendiğim 3 farklı kişiye dinlettirerek onlardanda olumlu geri dönüş almış bulunuyorum. Biraz öncede ses sistemi hakkında bilgi ararken.Aşağıdaki yazıya rastladım...

"8.Gün oldu bugün aracımla geçirdiğim ufak bir güncelleme yapmak istiyorum araba cidden bana çok hitap eden bir araba ve ses sistemine gerçekten aşık oldum diyebilirim muazzam bir ses sistemi var ve ses çok kısıkken bile müzikteki tüm enstrümanları duyabiliyorsun oldukça tok ve sesi arttırdığınız zaman bozulma eşiği gerçekten yükseklerde". Yazının tamamını okumak isteyen olursa... https://teknoseyir.com/blog/megane-iv-ilk-gun-deneyimleri
 
araç ses sistemi neye göre güzel, güzeli nasıl tanımlarız?



1) Frekansları çalma,


araç içersi veya değil insan kulağınının algılayacağı frekans aralığı 20-40hz ile 16000hz yani 16khz'dir, burada bu değerleri ne kadar rahat algılayabilirsek okadar çok detay duymuş oluruz.


peki bunu ne mümkün kılar ? neler engeller?

A) boyut, boyut büyüdükçe ,çap genişledikçe daha düşük frekansları çalabilen bir hoparlör (subwoofer mesela 20cm ile 38cm arası değişir)
boyut küçüldükçe bozulmaya uğramadan yüksek frekansları çalabilen hoparlör elde ederiz (18mm ile 28mm arası tweeter)


oto ses sistemlerinde bu değerleri üstlenen genelde:

20hz-100hz arası subwoofer

100hz-1500hz arası 16cm

120hz-2000hz arası 13cm

2500-25000hz arası aşırı kaliteli tweeterlar

7000hz-16000hz kağıt dandik tweeterlar


maalesef burada renaultlarımızda subwoofer yok, tweeterda yok, birtek 4 adet 16cm veya 13cm (renault modeline göre) hoparlör mevcut dolayısıyla tek güzelce duyduğumuz frekans aralığı 100hz-2000hz arası diyebiliriz, birde hoparlör üzerinde ters bir koni gibi duran çakma hoparlör üzeri kağıt tweeter vardır oda 7khz ile 16khz arasını çalar bize.

özetle 20-100hz ve 2000hz-7000hz arası yok diyebiliriz,hemde hiç yok :)


2) malzeme, bir hoparlörün malzemesi bölü motor gücü yani elektrik gücü/mıgnatısı malzeme ağırlığı ne kadar çok yüksek olursa okadar güzel ses detayı verecektir, bu durum şöyledir kaliteli bir sistemde isterizki sert, yamulmayan, sert çaldıkça,yüksek seste çaldıkça bozulmayan malzeme olsun= ağırlık, bu ağırlığı daha rahat kaldırsın diyede extradan elektrik gücüne ihtiyacımız vardır = anfi.

üst seri hoparlörlerde anfi gücünü çok istemesin diye kevlar,fiberglas malzemeleri görebilirsiniz, bendeki Helixler öyle mesela :)


peki renaultumuzda neler var? kağıt hoparlör = bozulmaya en mahkum tip malzeme

no anfi: yes no dedim anfi yok demeye korkuyırum ihtiyar çıkıp forda anfi manfi yok dedi şimdi çıkar renaultumda anfi buldum der :)



3) konumlama, insan kulağı bir baykuş misali her yöne dönemez, öne kavislidir vede önden gelen frekanslar haricindeki sesleri çok büyük bir kayıp ile duyar bu sebeble on axis denilen kulaklarımıza direk bakan sistemler en optimal sistemlerdir. arada ne kadar engel olur ise okadar kayıp olur.



bunun için ne lazım, kaliteli üreticler ne yapıyor?

a) mercedes,bmw,audi gibi markalara bakarsanız midrange denilen hoparlörlerin kapılarımızdaki kol dayadığımız noktalar seviyesinde olduğunu görürsünüz, tweeterlarında hemen hemen omuzumuz izasında olduğunu bu sayede sahne yukarı taşınmış olur arayada engel girmemiş olur ses hem bozulmaya uğramaz hem çok detaylı olur.


insan kulağının çokta dinleyerek değilde hissederek algıladığı çok düşük frekanslarıda subwoofer üstlenir onunda off axis yada on axis olması önemli olmadığı için genelde üreticiler koltuk altlarına koyarlar.



peki renaultda nasıl bu durum? adamlar bırakın omuz hizasında tweeterı oraya süzgeç komuş,tel koymuş tweeter koymamış (en azından megane 3e kadar ve fluence icona kadar böyleki tahmin ediyorum megane 4de böyle bizzat baktım birşey göremedim) vede midler en ama en olmamasını istediğimiz ayak bölgesinde yani ayaklar,koltuklar,döşeme herşey detayları alıveriyor.

subwoofer ztn yok :)


4) en ama en önemlisi ana ünitedir, Denon,Dynaudio,Bose vs gibi üreticler pioneer,Alpine kadar olmasada en ileri gelen teypleri üretir teyp olayın can damarıdır sizin en kaliteli indirdiğiniz müzikleri digitalden analoğa teyp değiştirir ve bu değişim sırasınca ne kadar iyi bir işlemcisi ,malzeme kalitesi olursa okadar güzel ses elde edersiniz.


peki renault ne kullanıyor? Adı oto ses sistemlerince asla duyulmamış vede renault için özel üretilmiş LG teyp oda birkaç modelinde diğerlerinde o dahi yok :),
çeviricisi bir alpine'nın 96khz, 24bit dac peki ya renault? 1bit dac evet yanlış okumadınız 1bit :)



özetle ihtiyar misafirimiz değil size babanız dahil renault'da güzel ses kalitesi var diyorsa (bose yada focal sistemi olmadığı sürece) tamam bey amca deyin geçin :)
 
C sınıfı normal bir aracın standart ses sistemine güzel dememe bu kadar kafanızı takmanıza gerçekten üzülüyorum. Siz yerden göğe kadar haklısınız bu reno gerçekten çok kötü ses sistemine sahip özelliklede benim aracımdaki berbat ötesi, sakın ama sakın kim ne derse desin inanmayın...
Ama bırakında benim gibi ihtiyarlamış kulakları ağır işiten muzik zevki olduğu bile şüphe duyulan insanlar kendilerini mutlu hissetmeye devam etsinler.
 
.....................

adamlar bırakın omuz hizasında tweeterı oraya süzgeç komuş,tel koymuş tweeter koymamış (en azından megane 3e kadar ve fluence icona kadar böyleki tahmin ediyorum megane 4de böyle bizzat baktım birşey göremedim) ............................


...................peki renault ne kullanıyor? Adı oto ses sistemlerince asla duyulmamış vede renault için özel üretilmiş LG teyp oda birkaç modelinde diğerlerinde o dahi yok :), çeviricisi bir alpine'nın 96khz, 24bit dac peki ya renault? 1bit dac evet yanlış okumadınız 1bit :)



Renault'un ses sistemi ile ilgili kafama takılan birkaç soru var.


1 - Bu LG teybin özellikleri; siz bir özelliğini yazmışsınız yukarıda.

Diğer özelliklerin neler olduğunu nereden görebiliriz? Kaç watt, kaç giriş, kaç çıkış var vs.

Bu bilgilere nereden ulaşabiliriz? Böyle bir kaynak var mı?

İnternette araştırmadık yer bırakmadım ama bulamadım.


2 - Aracım Icon 1.2 EDC. Araçta ön camın altında, sağ ve sol köşede iki tane tweeter ızgarası görünüyor. İçinde tweeter var mı yok mu?
 
2. sorun için buradaki bilgili arkadaşlar tweeter yok diyor ancak ben ön göğüsün oradan yoğun bir şekilde tiz sesleri duyuyorum, sanki bana varmış gibi geliyor.
 
Renault'un ses sistemi ile ilgili kafama takılan birkaç soru var.


1 - Bu LG teybin özellikleri; siz bir özelliğini yazmışsınız yukarıda.

Diğer özelliklerin neler olduğunu nereden görebiliriz? Kaç watt, kaç giriş, kaç çıkış var vs.

Bu bilgilere nereden ulaşabiliriz? Böyle bir kaynak var mı?

İnternette araştırmadık yer bırakmadım ama bulamadım.


2 - Aracım Icon 1.2 EDC. Araçta ön camın altında, sağ ve sol köşede iki tane tweeter ızgarası görünüyor. İçinde tweeter var mı yok mu?


hocam

LG teyp dediğim Clio4lerde var iconlarında sizdeki omu onu bilmiyorum ama genel olarak bu seviye giriş olan teyp ünitlerin %90 20watt x 4 peak yani 3 aşağı 5 yukarı 8-10rms watt çıkış gücüne sahip diyebilirsiniz.maalesef 5inci kanal çıkışı yok sub bağlamak için Y bağlantısı yapmanız lazım ve rca çıkışıda yok dönüştürücü kullanmanız lazım :(
 
2. sorun için buradaki bilgili arkadaşlar tweeter yok diyor ancak ben ön göğüsün oradan yoğun bir şekilde tiz sesleri duyuyorum, sanki bana varmış gibi geliyor.


hocam yalan söylemim inan açmadım kendi aracım olmadığı için ama fluence iconda,captur iconda,clio iconda yeri var içi boş birçok konusunda var zaten forumlarda ama diyorum ya megane 4ü bilmiyorum.


fakat olsa bile 1 anfisiz (güçsüz), 2 muhtemelen çok kalitesiz (kağıt) , 3 olabilecek en kötü yerde en kötü yöne bakaraktan (off axis) üstelik ciddi kalın bir ızgara arkasında o sebeble aman aman detay beklemek hayal oda gerçekten var ise :)
 
Geri
Üst