Yakıt pompası arızası mı kaldı. . Benzinli türbinli araçlarda da yakıt pompası var . 100 km de benzinli dizel arasında 4 litre fark . Yıllık 10.000 kim de 400 litre farkeder. 400 litre de yıllık 2000 lira dan fazla para yapar. Dizelin yağ; harici ekstra sadece mazot filtre farkı var o da 40-50 lira fazla kampanya ile benzinli ile aynı fiyat yapıyorlar. Dizel motorlar benzinliden 2 kat ömrü vardır. Dayanıklı dır çünkü oda yanma ısısı benzili araç dizele göre oldukça fazladır. Arabanın 2 . Eli dizel araç her zaman satışı kolay ve benzinliye göre daha pahalı satarsın. Dizel araçla çeşitli yalıtımla artık titreşim ses vb. benzinli ile ayırt edemeyecek kıvama gelmiştir.
Benzinli araç daha iyidir demiyorum öncelikle yanlış anlaşılmasın. Her iki motor tipinin de seçiminin arkasında mantıklı nedenler olabilir. Bunlar kişisel tercihlerdir ve saygı gösterilmelidir.
Benzinli araçlarda motor sesi daha düşüktür araç içi seslerin de yer aldığı otomobil incelemelerine bakarsanız görebilirsiniz. Ses şiddeti ölçümü cihazlarla yapılıyor. Kişisel deneyimim itibari ile de hem dizel hem de benzinli araçlarla haşır neşir olan biri olarak benzinli aracın daha az gürültülü ve titreşimsiz çalıştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Son zamanlardaki yalıtım konusundaki geliştirmelerle fark biraz daha azalmıştır bu doğru. Ama aynı gürültü seviyesi yok.
Biraz kalitesiz (mecburiyetten) dizel yakıt alındığında pompa ya da enjektör hatası olabiliyor. Çalıştığım şirketteki araç filosuna ait servis raporlarından bizzat biliyorum bu durumu.
100 km de 4 litre fark olduğunu kendi açımdan gözlemleyemedim. Ben 6.5 litre yakıyorum 1.2 turbo motorlu aracım ile tabi ki bu aracı kullanım şeklim ve rutin güzergahımla ilgili, yani sizin demenize göre 4 litrelik farkla şehir içinde 2.5 litre yakan dizel araç varsa bence ya yol bilgisayarı bozuktur ya da aracı a noktasından b noktasına çektiriyordur kullanıcısı. İstanbul trafiğinde 2.5 litre yakıt imkansız bir durum. Şehir dışında 100-110km hızlarla 5.5 litre ortalamayı tutturabiliyorum. Bu sebepten yaptığınız hesap bana göre hatalıdır. Tamamen dur kalk trafikli yolda 8 litre yakan dizel araç, 10 litre yakan benzinli araç da olabilir. Bu farklar güzergahtaki trafik yoğunluğu, kullanım şekli, iklim, rakım gibi bir sürü değişkene bağlı. Pek tabi, dizel araçlar daha ekonomik olmak üzere tasarlanıyorlar ancak fark belirttiğiniz kadar yılda 2000 liralık bir fark değil, en azından benim için değil.
Motor ömrü dizel motorların daha dayanıklı üretilmesi gerektiğinden uzun olabilir ama bu aynı zamanda kullanıma da bağlıdır. Aracını titiz ve zorlamadan kullanan bir benzinli araç kullanıcısı yüzbinlerce km yol yapabilir. Aracı zorlayarak ve aldırış etmeden kullanan bir dizel araç kullanıcısı da yüzbine gelmeden motorunu patlatabilir. Yine bu ömrün 2 kat farklı olduğunu sanmıyorum. Renault İstinye servisinde benzinli araçların motor arızası şikayeti ile daha az uğradığından bahsedildi. Bunun nedeni de kullanıcıların aldıkları dizel yakıta pek önem vermemesi, gelişigüzel yerlerden yakıt almaları. Yani bu özen gösterilmezse dizel motorun ömrü oldukça kısalabiliyormuş ki anladığım kadarıyla çoğu kullanıcı da bu özeni gösteriyorlar ya da şehir içinde yakıt alınan bazı istasyonlar kalitesiz yakıt alıyorlar. Benzinli araçta bu tip bir sorunun sıklığı daha az görülüyormuş.
2 kata yakın gerçek tek fark mtv de. 1200cc lik aracın vergisi 700 küsür lira iken 1500cc lik aracın vergisi 1300 küsür lira.
Ülkemizde genel olarak dizel araçlar tercih ediliyor. Ancak ben bu tercihin hesap kitapla olması gerektiğini düşünenlerdenim. Ekonomik durumum dizel araç almaya müsait olmasına rağmen iki aracı da test ettiğimde kararımı benzinli araçtan yana verdim ve bu karardan 1 yıl geçmesine rağmen en ufak bir pişmanlık duymuyorum keza önceki aracım da benzinliydi. Avrupalı otomobil üreticilerinin bir kısmı yakın bir tarihten itibaren dizel araç üretmeyeceklerini , tam elektrikli ve hybrid otomobillere geçiş olacağını belirttiler. Ülkemizde bu kararın etkileri ne zaman hissedilir bilemiyorum ancak dizelin devri de bitmek üzere.