- Katılım
- 12 May 2012
- Mesajlar
- 1,583
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
Merhaba herkese,
Sorum başlıktaki gibi gayet açık " Rölantideki motorun soğutma suyu derecesi ne olmalıdır veya göstergesinde derecesi yazan varsa değeri nedir?" :soru
Sormamdaki amacı da anlatmak istiyorum. İki gündür ısıtmalı silecek suyu ile meşgulüm. İki tip sistem buldum. Birisi elektrikli diğeri ise motor soğutma suyunun ısısından yaralanarak ısıtma şeklinde. Araştırmalarım sonucunda ulaştıklarım;
1) Elektrikli ısıtma sistemi: 50 amper çeken bir sistem, bağlanması 10 dak bile sürmüyor şok ısıtıcılı banyo şofbenleri ile aynı mantıkta çalışıyor. Tam sıcaklığıyla çalışmasını istediğiniz zaman bir sonraki su fışkırtmasını 10 ile 20sn arasında beklemeniz gerekiyor. 99$ + kargo 37$ a amazon da satılıyor. Sakıncası çektiği amper.
2) Motor soğutma suyu ile: Bu sistemde ise bildiğiniz rezistans var. Motor soğutma suyunu bu rezistanstan geçirerek ısıtmayı sağlıyor. Bununda su haznesinin içinde durması gerekiyor. Sakıncası ise soğutma suyunun normal sudan farklı olması eğer rezistansta kaçak olursa silecek suyuna karışma ihtimali var ki eski mercedeslerde bu sistemden varmış.
Ebay de İngiltere 'de birinde buldum, hem deposu pompası hemde rezistansı termostatı içinde. 25 İngiliz Sterlini + 37€ da kargo dedi
Başka birşey daha var o da yine mercedes forumlarında gezinirken bir üyenin yazdığı ".. biz önceden bu sistemler olmadan cam suyunu egzoz manifoldundan bakır boruyla dolaştırıp ısıtırdık". Bu da mantıklı geldi ama egzoz manifoldundaki ısıda zarar verir gibi geldi.
Kısacası sulu sistem mantıklı geliyor ama elektrik sıkıntı olmazsa onada yönelebilirim.
Sorum başlıktaki gibi gayet açık " Rölantideki motorun soğutma suyu derecesi ne olmalıdır veya göstergesinde derecesi yazan varsa değeri nedir?" :soru
Sormamdaki amacı da anlatmak istiyorum. İki gündür ısıtmalı silecek suyu ile meşgulüm. İki tip sistem buldum. Birisi elektrikli diğeri ise motor soğutma suyunun ısısından yaralanarak ısıtma şeklinde. Araştırmalarım sonucunda ulaştıklarım;
1) Elektrikli ısıtma sistemi: 50 amper çeken bir sistem, bağlanması 10 dak bile sürmüyor şok ısıtıcılı banyo şofbenleri ile aynı mantıkta çalışıyor. Tam sıcaklığıyla çalışmasını istediğiniz zaman bir sonraki su fışkırtmasını 10 ile 20sn arasında beklemeniz gerekiyor. 99$ + kargo 37$ a amazon da satılıyor. Sakıncası çektiği amper.
2) Motor soğutma suyu ile: Bu sistemde ise bildiğiniz rezistans var. Motor soğutma suyunu bu rezistanstan geçirerek ısıtmayı sağlıyor. Bununda su haznesinin içinde durması gerekiyor. Sakıncası ise soğutma suyunun normal sudan farklı olması eğer rezistansta kaçak olursa silecek suyuna karışma ihtimali var ki eski mercedeslerde bu sistemden varmış.
Ebay de İngiltere 'de birinde buldum, hem deposu pompası hemde rezistansı termostatı içinde. 25 İngiliz Sterlini + 37€ da kargo dedi

Başka birşey daha var o da yine mercedes forumlarında gezinirken bir üyenin yazdığı ".. biz önceden bu sistemler olmadan cam suyunu egzoz manifoldundan bakır boruyla dolaştırıp ısıtırdık". Bu da mantıklı geldi ama egzoz manifoldundaki ısıda zarar verir gibi geldi.
Kısacası sulu sistem mantıklı geliyor ama elektrik sıkıntı olmazsa onada yönelebilirim.