- Katılım
- 18 Ara 2019
- Mesajlar
- 355
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41
Bu arada ekstra bir bilgi daha kaza oldu hiç hasar almadı, tampon çizildi vb. konular içerdeki yolcuların güvenliği için hatalı.
Kaza süresi ne kadar uzun sürerse yolcuların yaralanması azalıyor. Örnek bir araba sırf çelikten yapılmış olsun sert bir şekilde kaza oldu hiç hasar almadı. İçerdeki kişi bu şiddetle çok yaralanabilir. Kolları direksiyon darbesinden kırılabilir. Vücudu sallanmanın etkisiyle ciddi hasar alabilir bir yere vurmasa bile. Fakat arabanın vurduğu yeri dağılırsa kaza süresi uzar. Şiddeti arabanın o parçaları çeker ve yolculara az şiddetli bir merkezkaç kuvveti gelir. Ön tarafı arabaların buna göre yapılıyor. bazı arabaların motor parçaları bile buna göre dizayn edilerek kaza şiddetini azaltmaya yönelik hazırlanıyor. Yoksa A sütunu hasarı, kabinin sıkışması vs daha sık olabilir. Bir de bu tarzda sert bir arabayla küçük kaza yapıldığında gözle görünür bir şey olmasa da emin olun o darbeyi bir şeyi yamultur.
Tabi bunun yanında kabinlerin güvenliği de önemli. Bazı arabalarda çelik kafes var. Yan tarafında koruma barları geniş vs. terimleri buralardan çıkıyor. Aracın kabini önemli. Gerisi hiç önemli değil. Bu konularda hep uç örneklere bakmak lazım. Yarış arabalarına bakın. Clio Cup mesela. Araçta rollcage dediğimiz kabini koruyan kafes var. Ama en ufak bir kazada her tarafı dağılır aracın veya Formula 1 araçları. Sürücü kabini inanılmaz güvenli. Binlerce testi kuralı var. Diğer kısımlar hiç önemli değil...
Herkesin de sürekli kullandığı bir şey var. XXX arabasu YYY'ye vurdu, dağıldı, bu sapasağlam. Veya ZZZ 2'ye ayrıldı.
Alfa 156'ıma birkere hafif bir kamyonet çarpttı. Ben sert burdum diye. Ayağım frendeydi. Aracı resmen öne fırlattı. Ciddi bir şiddet oldu. İndik araca baktık. Arka Tampon ezilmiş. Çekince kendine geldi. Bir şey yok vs dediler. Ben acemiyim. Kamyonetin ön tarafında gözle görülür hasar vardı... Stop lambası kırılmamış bile. Sonra kaportacıya götürdüm. Tampon ve stop arasında 5cmlik yerde hasar var. Usta dediki burası sert kapalı yer arabanın en sert yerlerinden biri. Kesip yapılabilir ya da birkaç gün boyunca uğraştı. Çok eski olay tam hatırlamıyorum ama basit bir çekme dışında da işlemler yapıldı. Rot balansa gidip araba pompa vs düzeltme işi de yapıldı. Ben titiz biri olmasam oo kamyon bana vurdu o dağıldı, benim arabaya bir şey olmadı deyip söyleyebilirdim de. Aslında benim arabada da o kadar hasar oluştu.
İkinci örnek babamın w124 kasa 1989 model 200E'si. Hayatımda en çok sevdiğim araçlardan. 2002 yılında ben sanırım Bir Renault 9'a arkadan çarptım. Ben biraz hızlıydım. Öndeki kişi ışığa gelmeden çok önce biraz ani durdu. Hata benim ben duramadım. Full frende olduğundan ayağım ön tarafı tamamen yerdeydi. Ön tamponda en ufak bir şey yoktu çizik bile ama Far yok olmuştu. Kaputun sağ ön öamurluğun yarısından çoğu gitmiş. Girdiği yere kadar radyatör dahil ne varsa dağılmıştı. Önceki arabada bir şey yoktu. Kısaca arkadan çarpan araba özellikle sert frene de bastıysa Volvo da olsa Mercedes de olsa Tofaş da olsa Renault da olsa dağılır. Arkadan çarpılan araba gözle görünen şekilde daha az hasar alır.
Üçüncü örnek benim kullandığım Fluence başka birinin kullanımında arkadan hasar almıştı. Baktık bir şey yok. 1 ay sonra bagaj su içindeydi kalmıştı. Güven Altan'a Intercity'ye 2 gün gidip geldi, yağmur testi yapıldı. Sonra aracın hasar aldığını o yüzden yağmur kanallarının bozulduğu söylendi. Usta güzel ve hızlı yaptı ama tespit etmek zordu.
Kaza süresi ne kadar uzun sürerse yolcuların yaralanması azalıyor. Örnek bir araba sırf çelikten yapılmış olsun sert bir şekilde kaza oldu hiç hasar almadı. İçerdeki kişi bu şiddetle çok yaralanabilir. Kolları direksiyon darbesinden kırılabilir. Vücudu sallanmanın etkisiyle ciddi hasar alabilir bir yere vurmasa bile. Fakat arabanın vurduğu yeri dağılırsa kaza süresi uzar. Şiddeti arabanın o parçaları çeker ve yolculara az şiddetli bir merkezkaç kuvveti gelir. Ön tarafı arabaların buna göre yapılıyor. bazı arabaların motor parçaları bile buna göre dizayn edilerek kaza şiddetini azaltmaya yönelik hazırlanıyor. Yoksa A sütunu hasarı, kabinin sıkışması vs daha sık olabilir. Bir de bu tarzda sert bir arabayla küçük kaza yapıldığında gözle görünür bir şey olmasa da emin olun o darbeyi bir şeyi yamultur.
Tabi bunun yanında kabinlerin güvenliği de önemli. Bazı arabalarda çelik kafes var. Yan tarafında koruma barları geniş vs. terimleri buralardan çıkıyor. Aracın kabini önemli. Gerisi hiç önemli değil. Bu konularda hep uç örneklere bakmak lazım. Yarış arabalarına bakın. Clio Cup mesela. Araçta rollcage dediğimiz kabini koruyan kafes var. Ama en ufak bir kazada her tarafı dağılır aracın veya Formula 1 araçları. Sürücü kabini inanılmaz güvenli. Binlerce testi kuralı var. Diğer kısımlar hiç önemli değil...
Herkesin de sürekli kullandığı bir şey var. XXX arabasu YYY'ye vurdu, dağıldı, bu sapasağlam. Veya ZZZ 2'ye ayrıldı.
Alfa 156'ıma birkere hafif bir kamyonet çarpttı. Ben sert burdum diye. Ayağım frendeydi. Aracı resmen öne fırlattı. Ciddi bir şiddet oldu. İndik araca baktık. Arka Tampon ezilmiş. Çekince kendine geldi. Bir şey yok vs dediler. Ben acemiyim. Kamyonetin ön tarafında gözle görülür hasar vardı... Stop lambası kırılmamış bile. Sonra kaportacıya götürdüm. Tampon ve stop arasında 5cmlik yerde hasar var. Usta dediki burası sert kapalı yer arabanın en sert yerlerinden biri. Kesip yapılabilir ya da birkaç gün boyunca uğraştı. Çok eski olay tam hatırlamıyorum ama basit bir çekme dışında da işlemler yapıldı. Rot balansa gidip araba pompa vs düzeltme işi de yapıldı. Ben titiz biri olmasam oo kamyon bana vurdu o dağıldı, benim arabaya bir şey olmadı deyip söyleyebilirdim de. Aslında benim arabada da o kadar hasar oluştu.
İkinci örnek babamın w124 kasa 1989 model 200E'si. Hayatımda en çok sevdiğim araçlardan. 2002 yılında ben sanırım Bir Renault 9'a arkadan çarptım. Ben biraz hızlıydım. Öndeki kişi ışığa gelmeden çok önce biraz ani durdu. Hata benim ben duramadım. Full frende olduğundan ayağım ön tarafı tamamen yerdeydi. Ön tamponda en ufak bir şey yoktu çizik bile ama Far yok olmuştu. Kaputun sağ ön öamurluğun yarısından çoğu gitmiş. Girdiği yere kadar radyatör dahil ne varsa dağılmıştı. Önceki arabada bir şey yoktu. Kısaca arkadan çarpan araba özellikle sert frene de bastıysa Volvo da olsa Mercedes de olsa Tofaş da olsa Renault da olsa dağılır. Arkadan çarpılan araba gözle görünen şekilde daha az hasar alır.
Üçüncü örnek benim kullandığım Fluence başka birinin kullanımında arkadan hasar almıştı. Baktık bir şey yok. 1 ay sonra bagaj su içindeydi kalmıştı. Güven Altan'a Intercity'ye 2 gün gidip geldi, yağmur testi yapıldı. Sonra aracın hasar aldığını o yüzden yağmur kanallarının bozulduğu söylendi. Usta güzel ve hızlı yaptı ama tespit etmek zordu.