Renault FT (bilinmeyene yolculuk)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KaRaHaN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepkime puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Benim de kısa zaman önceki araştırmam sonucu öğrenmiş olduğum ve gerçekten taktir ettiğim bir konuyu sizinle paylaşmak istedim arkadaşlar. Renault tarihi hakkında bilgi hoşuna gidenler için güzel bir tarih sayfası.

Renault FT

Renault FT, Fransız tank tarihinin devrim niteliğindeki en etkili hafif tankları arasında yer aldı. Renault FT, silahlı, tareti dönebilen ilk paletli tankdır. Ön, arka bölmesi ve taret yapısı ile bugüne kadar uzanan tankların temelini oluşturmuştur.Tank tarihçisi Steven Zaloga'nın yorumu ile Renault FT "dünyanın ilk modern tankı" unvanına sahiptir. Renault FT-17'nin sonundaki "17" rakamı Renault'un özel kodlamasıdır. Üretim yılı olan 1917'yi temsil etmektedir.

Tank Hakkında


Motor, şanzıman ve 100 lt kapasiteli yakıt tankı aracın arka kısmında bulunuyordu. Tanka 360° döndürülebilen taret takıldı. Ön taraftaki 2 kapaklı dolap yardımı ile sürücü ön tarafa yerleştirilmektedir. Bir üst bölmede taretin arka kısmında gunner / taret komutanı bulunmaktaydı.
Nispeten ön tarafa montajlı taret sebebiyle tankın ön kısmı aşırı ağırdı ve test sırasında hendeklerde çok zorlandı. Hatta bu ağırlık çamurlu arazide tanka büyük dezavantajlar sağlıyordu. Bu kusura karşılık aracın kıç kısmına ek bölüm eklendi. Aracın taşınması için bu bölme kaldırılabilmektedir.
FT-17 Tankının, zırhı 16 mm kalınlığındadır. Yatay plaka 8mm ve alt kısımda 6mm'dir. Aynı zamanda, kule 16 mm kalınlığındadır. Daha sonradan Berliet kuleleri 22mm zırh imkanı sunmuştur. Kulenin 2 kısmındada acil durum için açıklıklar bulunmaktadır. Silahı araç dışındada kullanabilmek için yapılmıştır


Motor, şanzıman ve 100 lt kapasiteli yakıt tankı aracın arka kısmında bulunuyordu. Tanka 360° döndürülebilen taret takıldı. Ön taraftaki 2 kapaklı dolap yardımı ile sürücü ön tarafa yerleştirilmektedir. Bir üst bölmede taretin arka kısmında gunner / taret komutanı bulunmaktaydı.
Nispeten ön tarafa montajlı taret sebebiyle tankın ön kısmı aşırı ağırdı ve test sırasında hendeklerde çok zorlandı. Hatta bu ağırlık çamurlu arazide tanka büyük dezavantajlar sağlıyordu. Bu kusura karşılık aracın kıç kısmına ek bölüm eklendi. Aracın taşınması için bu bölme kaldırılabilmektedir.
FT-17 Tankının, zırhı 16 mm kalınlığındadır. Yatay plaka 8mm ve alt kısımda 6mm'dir. Aynı zamanda, kule 16 mm kalınlığındadır. Daha sonradan Berliet kuleleri 22mm zırh imkanı sunmuştur. Kulenin 2 kısmındada acil durum için açıklıklar bulunmaktadır. Silahı araç dışındada kullanabilmek için yapılmıştır.
RenaultFT-17TankInternalLayoutDiagram.webp

Renault FT, savaş boyunca radyatör fanı kayışı sorunlarına boğulmuş kalmıştır. Prototip ancak, 1917 yılının ilk yarısında yavaş yavaş rafine olmuştur. Sadece 1917 yılında 84 adet üretilmiş ve 1918 yılında 2697 adet teslim edilmiştir. Toplamda en az 3.177, belki de daha fazla tank üretimi yapılmıştır; bazı tahminlere göre 4.000 gibi yüksek rakamlar belirtilmektedir. Toplam teslimat; Fransız Ordusu: 3.177, ABD Ordusu: 514, İngiltere: 24, ve İtalya: 3 olmak üzere 3694 gibi olası bir üretim numarası verilmiştir.

Taret

Sadece eğitim için 150 adet dökme taret genelgesi hazırlandı. Taret örnekleri çok küçük kabul edilerek reddedildi. Berliet'in üretimi olan omnibus tareti seçildi. Yanlara perçinli plaka ve poligonal Hotchkiss 8mm makineli tüfek veya kapsamlı görüşe sahip 37mm Puteaux silahı yerleştirildi. Bu, daha sonra yuvarlak dökme kompozit bir taret ile değiştirildi. Bu taret Girod ve Ugine tank üreticileri tarafından inşa edildi. Taret, dairesel rulman oluk üzerine oturtulmuştur; böylece topçu tarafından kolayca döndürülebilmektedir. Ayrıca taret bir fren ile herhangi bir yöne kilitlenebilmektedir

Üreticileri

FT-17 tanklarının yarısı Renault tarafından üretilmekteydi fakat firmanın iş yükündeki kaygılar sebebi ile diğer taşeron firmalara üretim hakkı verildi. Orijinal düzende üretilen 3530 tanktan, Renault: 1.850 (% 52), Berliet 800 (% 23), Somua 600 (17%), ve Delaunay-Belleville 280 (% 8 ) adet üretmiştir. Louis Renault herhangi bir telif hakkı talep etmedi. 1918 yılında üretim 7.820 adede çıkarıldığında da, kabaca aynı oranda dağıtıldı. Berliet ve Forges et aciéries Paul Girod diğer üreticilere taret verdi.

Servis Geçmişi

Renault FT, I. Dünya savaşı yaygın olarak ve ileri aşamalarında Fransız güçleri ve Amerikan Seferi Kuvvetleri (AEF) tarafından da kullanıldı. Genç George S.Patton (33 yaşında) bu tankı bizzat sürerek öğrendi ve sürdürmek için Renault FT tanklarından oluşan ilk ABD Hafif Tank Tugayı'nın organizatörü ve komutanı oldu. 31 Mayıs 1918 tarihinde çok sayıda Renault FT tankı, yaşlı Schneider CA1 ve Saint-Chamond tankları ile birleştirilerek İkinci İnönü Muharebesi'nde kullanıldı. Renault FT tankları genellikle ağır kamyon veya özel römork yerine düz araçlarda demiryolu ile nakledildi. Estienne, başlangıçta hafif tankları bir "sürü" gibi kullanarak düşman savunmasını bastırmayı önermişti ve böylece onun stratejik vizyonunun başarıyla sonuçlandığını savaşın sonunda görmüş olduk. Sonuç olarak 1919 yılı sonuna kadar hedeflenen 12.260 Renault FT tankı (ABD versiyonu olan 4.440 adet dahil) üretildi.
I. Dünya Savaşı sonunda, Renault FT birçok ülkeye ihraç edildi(Polonya, Litvanya, Estonya, Belçika, Hollanda, İspanya, Türkiye, İran ve Japonya). Renault FT tankları genellikle önde gelen tank tipi oldu, Amerika Birleşik Devletleri gibi zırhlı birlikleri olan birçok ülke tarafından kullanıldı. Bunlar gibi birçok çatışmanın içinde yer aldı; Rus İç Savaşı, Polonya-Sovyet Savaşı, Çin İç Savaşı, Rif Savaşı, İspanya İç Savaşı ve Türk Kurtuluş Savaşı.

FT-17-argonne-1918.gif Renault FT modeli ile amerikan ordusu.

FT_17.webp
Brüksel kraliyet müzesi



[TABLE="class: infobox, width: 315"]

[TR]
[TH]Çeşidi[/TH]
[TD]Hafif Tank[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Uyruğu[/TH]
[TD]22px-Flag_of_France.svg.webp Fransa[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]Hizmet geçmişi[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH]Hizmet[/TH]
[TD]1917–1945[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Kullanıcılar[/TH]
[TD]
22px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Birleşik Krallık
22px-Flag_of_the_United_States.svg.webp ABD
22px-Flag_of_France.svg.webp Fransa
22px-Flag_of_Italy.svg.webp İtalya[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Kullanıldığı savaşlar[/TH]
[TD]I. Dünya Savaşı,
Rus İç Savaşı,
Polonya-Sovyet Savaşı,
Çin İç Savaşı,
İspanya İç Savaşı,
İkinci Dünya Savaşı,
Fransız-Tay Savaşı,
Türk Kurtuluş Savaşı (Fransa),
Arap-İsrail Savaşı (Mısır),
Kış Savaşı (Finlandiya)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]Üretim tarihi[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH]Tasarlandığı tarih[/TH]
[TD]1916[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretici[/TH]
[TD]Louis Renault[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretildiği tarih[/TH]
[TD]Nisan 1917 - Aralık 1918[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Üretim adedi[/TH]
[TD]~ 3.694 (metne bakınız)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Çeşitleri[/TH]
[TD]Char canon, Char mitrailleuse, FT 75 BS , Char signal, FT modifié 31, Six Ton Tank Model 1917, Russkiy Reno.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH="bgcolor: #B0C4DE, colspan: 2, align: center"]Özellikler (Hafif tank, Renault FT)[/TH]
[/TR]
[TR]
[TH]Ağırlık[/TH]
[TD]6.5 ton (6.4 ton - kısa; 7.2 ton - uzun )[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Uzunluk[/TH]
[TD]5.00 m[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Genişlik[/TH]
[TD]1.74 m[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Yükseklik[/TH]
[TD]2.14 m[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Mürettebat[/TH]
[TD]2[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="colspan: 2"]
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Zırhı[/TH]
[TD]30mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Ana silahı[/TH]
[TD]Puteaux SA 1918 37mm tabanca veya 8mm Hotchkiss makineli tüfek.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Diğer silahları[/TH]
[TD]8mm Hotchkiss Makineli Tüfek[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Motor[/TH]
[TD]Renault 4 silindirli benzinli35 hp (29 kW)
35 bg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Kaldırma kapasitesi[/TH]
[TD]6hp / ton[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Transmisyon[/TH]
[TD]4 ileri ve 1 geri[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Süspansiyon donanımı[/TH]
[TD]düşey yaylar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Depo kapasitesi[/TH]
[TD]95 litre (yaklaşık 8 saat)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Harekat menzili[/TH]
[TD]65 km (40 mil)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TH]Azami hızı[/TH]
[TD]7 km / h (4.3 mph)[/TD]
[/TR]

[/TABLE]



 
1917 mii :D o zaman biz bu arabayı reno Renault a sataydık :))

10151842_683683758344044_3697457903848124324_n.jpg
 
Baki plakan ft 1917 olsaymış anlamı ortada ;)

şans iştee :D ahh ahh 4,5 yıl nasıl bindik bu arabaya hala anlamış değilim :) kavga dövüşş ne maceralar atlattı o araba :) acayip dardı onun için fluence aldık bzi en çok cezbettiği iç mekandaki genişlik oldu kardeşimle kapışırdık. ben koltuğu öne çekemem boydan dolayı oda öne çek sıkıştım derdi onunda boyu uzundu çünkü :)) en rahatı annemdi bagaja bile atsak sesi çıkmazdı :D fluence ona salon salomanje geliyor şimdi hehe canım benim yaa qw
 
şans iştee :D ahh ahh 4,5 yıl nasıl bindik bu arabaya hala anlamış değilim :) kavga dövüşş ne maceralar atlattı o araba :) acayip dardı onun için fluence aldık bzi en çok cezbettiği iç mekandaki genişlik oldu kardeşimle kapışırdık. ben koltuğu öne çekemem boydan dolayı oda öne çek sıkıştım derdi onunda boyu uzundu çünkü :)) en rahatı annemdi bagaja bile atsak sesi çıkmazdı :D fluence ona salon salomanje geliyor şimdi hehe canım benim yaa qw
:) :) :) geniş aracın hâli başkadır :)
 
Geri
Üst