Renault edc sorunu ve basit cozumleri.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tanseler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba arkadaslar,

Oncelikle bahsedecegim cozumler %100 kesinlik saglamamak ile beraber denenmesinde fayda vardir.

Aracimin sorunlari;

1-2 gecislerindeki kararsizlik
İlk gaz tepkisindeki sertlik ve sonrasinda ayaginizi gazdan cekip tekrar gaza bastiginizda vuruntu yapar gibi hareket etmesi.

Bu sorunlari yasayan arkadaslarin bakacagi ilk yer aku olacak. Fabrikasyon araclarin uzerinde 50 amper aku yer almkata fakat bu aku edc nin cektigi elektrigi tam olarak saglayamadigindan kararsizliga dusmesine neden oluyor. Dolayisi ile bu araclarda 70-75 amper aku olmasi gerekiyor. Bu degerdeki aku sorunun %90 nini ortadan kaldiriyor.


Bir diger onemli konu ise yazilim. Soyle ki bugun ogrendigim bilgiye gore ( ki kendimde bu sayfayi gordum clip cihzindan ) yazilim yuklenebilen renault araclarin omru boyunca 8 kere yeni surum yuklenebiliyor. Bu fabrikanin cikarttigi guncellemeler de dahil toplamda sadece 8 yazilim yuklemesi yapilabiliyor. Yine kendi aracimdan ornek verecek olursam ben bugune kadar 5 kere yazilim yukletmisim ve aracin 3 yazilim hakki kalmis. Yani renault ust uste 4 guncelleme cikartsa 4. Yu alamayacagim ve mevcut surum araca bir kere yuklenebilecek sekilde proglanmis. Yani benim aracimda ariza var yazilim atalim diye servise gittiginizde eger aractaki ve servisin elindeki son surum ise islem yapamiyor yazilimi yukleyemiyor hem clip cihazi hem arac beyni yuklemeye izin vermiyir sadece guncellemeyi alabiliyor.

Gelelim sanzimana etkisine. Ben bu olaylari gordukten sonra ve aracta hem guncel surum oldugunu gorup hemde yeni yazilim yuklenemeyevegini ogrendikten sonra usta debriyaj ayarina bakalim dedi. Yapilan okumada benim aracin 1. Debriyaji ( balatasi ) 8.3mm 2. Debriyaji ( balatasi ) 10.8mm olarak deger verdi. Daha sonra araca yine clip cihazindan tekrar okuma icin komut verildiginde ilk debriyaj 8.5mm ikinci debriyaj 10.5mm olarak okudu ve bunu kayit ettik beyine. Buradaki olay okunan ilk deger arac beynindeki deger yine okunan ikinci deger clip cihazinin okudugu deger. Bizim clip cihazindan cikan degeri aracin beynine kaydetme sebebimiz kalkistaki sertlik ve 1-2 gecislerindeki kararsizligi ortadan kaldirmakti.

Bu islemler sonunda arac hatiri sayilir derecede yumusayarak kalkislar tork konvertorlu sanziman gibi purussuzlesti ve 1-2 geçişlerindeki sacmalik ortadan kalkmis oldu.

Bu islemler oncesinde gerek ara hizlanmalarda gerek ilk kalkislarda aracim bariz sekilde sanki vuruntu yaparak gazi aliyordu. Bu olay ortadan tamamen kalkmadi fakat oranlayacak olursam her 20 gaza basmamda bir defa ve bu bir defayi da yine yumusak bi hareketle yapiyor.

Ozetleyecek olursam; ilk olarak akunuzu 70-75 amper olarak degistirin ( ben daha degistiremedim ilk firsatta onu degistirecegim ) ikinci olarak balatalarin asinma degerlerini mutlaka kontrol ettirip arac beynindeki degeri degilde clip cihazinin okudugu degeri kayit ettirin.

Umarim yardimci olabilir, keyifli forumlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bu söylediklerinizi DDT4ALL ile kendimiz yapabilir miyiz? DDT4ALL'da EDC ile ilgili bir menü olduğunu duymuştum.
 
Oglen gibi aku olayini da hallettim. Varta nin 74 amper akusunu aldim. Eski akuyu biraktim 270,00 tl tuttu. Akuden sonra aracin calismasina kadar herseyi degisti. Kalkistaki sertlik ve vuruntu debriyaj kalinraayonu sonrasi azalmisti fakat aku de degisince tamamen ortadan kalkti. 1-2 gecislerindeki karasizlik yok oldu. Aku takildiktan sonra ozellikle sıkısık trafige girerek bu kararsizligi yapabilecegi sekilde 40 dakikaya yakin kullandim ve en ufak bir sacmalama olmadi.

Bu olayin bu kadar kolay cozulecegini bilseydim bir bucuk sene bosuna bu akuyle kullanmazdim. Bu arada arac calisirken hafif vuruntu yapar gibi calisiyordu. Su an pamuk gibi caliaiyor. Rolantide beklerken kasa biraz sallaniyordu ortadan kayboldu.

Bu tip sorunlari yasayan arkadaslar akulerini mutlaka kontrol ettirsinler.

Keyifli forumlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Aküyü ölçtürüp mü değiştirdiniz, yani aküyle ilgili bi sıkıntınız varmıydı, geç çalışma gibi?
 
Bu sorun bende de var. Aküye bakmak hiç aklıma gelmemişdi. Bugün ilk işim olsun
 
Çok Başarılı ve faydalı bir konu olmuş teşekkürler

Balata ayarları için Avcılar - Beylikdüzü civarında tavsiye edebileceğiniz bir usta varmıdır
 
Konu hakkında bugün bende kavrama tanıtımını ankarada dr renault rasim beyin yerinde yaptırdım, beyne kayıtlı değerler 9.2 ye 9.4 tü tanıtımdan sonra yeni değerler 9.6 ya 9.8 oldu aracım 145 bin kmde ayrıca vites geçişkerindeki sarsmalar bi tık azaldı tamamen gitti diyemem, sizce bu değerler iyi mi? Ayrıca şöyle birşeyde duydum bir fluence 400 bin küsür kmde iken sadece şanzumanına ellenilmiş orada, denilen buydu ne kadar doğru tabi bilemem tabi öyleyse eğer çok iyi :) bizede nasip olur 400 binler inşallah
 
Konu hakkında bugün bende kavrama tanıtımını ankarada dr renault rasim beyin yerinde yaptırdım, beyne kayıtlı değerler 9.2 ye 9.4 tü tanıtımdan sonra yeni değerler 9.6 ya 9.8 oldu aracım 145 bin kmde ayrıca vites geçişkerindeki sarsmalar bi tık azaldı tamamen gitti diyemem, sizce bu değerler iyi mi? Ayrıca şöyle birşeyde duydum bir fluence 400 bin küsür kmde iken sadece şanzumanına ellenilmiş orada, denilen buydu ne kadar doğru tabi bilemem tabi öyleyse eğer çok iyi :) bizede nasip olur 400 binler inşallah

Hayırlı olsun, ücreti ne kadar kalibrasyonun, aküyü de değiştirdiniz mi?
 
Bu kalibrasyon dediğiniz olayın maliyeti nedir nasıl yapılır serviste yaptırmak istesek ne kadar tutar bilgi verirmisiniz ? Her sanzıman ustası bunu yapabilirmi mesela ?

renault servisinde çalışan bir ustaya yaptırdım ben. 350 tl'ye. İlk 1 hafta düzeldi. Sonrasında vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı haftada 3-4 kez çıkar hale geldi. Sırada beyin değişimi var. Onunda çıkmaları 1500-2500 arası.Sıfır fiyatları da 3500-5000 arasında değişiyor.
 
Geri
Üst