Renault edc sorunu ve basit cozumleri.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tanseler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Akü amper değeri ile şanzuman arasında en ufak bir bağ kuramadım ben nedense.

Çalışan araçta genel akım ihtiyacını alternatör karşılamıyor mu? Akü çalışan bir araçta sadece regülatör görevini üstlenmiyor mu?

Akü ile şanzuman arasında akü akım değeri ile ilgili teknik olarak beni bilgilendirebilecek biri varsa bekleniyor :)
 
Akü amper değeri ile şanzuman arasında en ufak bir bağ kuramadım ben nedense.

Çalışan araçta genel akım ihtiyacını alternatör karşılamıyor mu? Akü çalışan bir araçta sadece regülatör görevini üstlenmiyor mu?

Akü ile şanzuman arasında akü akım değeri ile ilgili teknik olarak beni bilgilendirebilecek biri varsa bekleniyor :)

Teknik detayini bilemiyorum fakat 60 amper akunun yetmedigini biliyorum. 72 amper akuye gecmeden once sanziman gecislerinde sarsinti ve ilk harekette vuruntu ve araci ilk calistirma da sarsinti ile beraber rolantide yine vibrasyon vardi. Bu sorunlarin tamami ortadan kalkti. Ayrica aku icin gittigimde ilk olarak sanziman yuzunden mi degistiriyorsun sorusuyla karsilastim ki bu sebeple bir cok megane fluence akulerinin degistiridigi soylendi. Sebep olarak ise calisir durumda iken edc akunun %80 ini kullaniyor ve yuke bindiginde veya vites degisimi sirasinda bu oran daha da artiyor. Edc beyni yeterli gucu bulamadigi zaman kararsizliga girip vistesleri sarsintili degisime kadar gidiyor. Araci aldigimda serviste ayni seyi soylemisti aku degistirip sanziman sorunu cozdukleri cok olmus ki garantili araclardan ucret talepleri olmamis.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Teknik detayini bilemiyorum fakat 60 amper akunun yetmedigini biliyorum. 72 amper akuye gecmeden once sanziman gecislerinde sarsinti ve ilk harekette vuruntu ve araci ilk calistirma da sarsinti ile beraber rolantide yine vibrasyon vardi. Bu sorunlarin tamami ortadan kalkti. Ayrica aku icin gittigimde ilk olarak sanziman yuzunden mi degistiriyorsun sorusuyla karsilastim ki bu sebeple bir cok megane fluence akulerinin degistiridigi soylendi. Sebep olarak ise calisir durumda iken edc akunun %80 ini kullaniyor ve yuke bindiginde veya vites degisimi sirasinda bu oran daha da artiyor. Edc beyni yeterli gucu bulamadigi zaman kararsizliga girip vistesleri sarsintili degisime kadar gidiyor. Araci aldigimda serviste ayni seyi soylemisti aku degistirip sanziman sorunu cozdukleri cok olmus ki garantili araclardan ucret talepleri olmamis.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Aklıma yatmayan kısımda tam olarak orası.

Aracı çalıştırsak sonra yerine bitmişş bir akü taksakta aracımız biz manuel stop edene kadar çalışmaya devam eder. Aküye gerek duymaz.

Zaten vurdururarak araç çalıştırma mantığıda budur. Aküsü bitmiş bir araçta tahriği tekerlekten alırsınız ve çalıştırırsınız. O saatten sonra bütün ekipmanlar kullanılabilir.

Çalışan bir araçta EDC nasıl olurda gerekli elektriği aküden sağlıyor olur bilemedim.

Neyse tecrübeler bu yönde ise ben uygun bir zamanda izmir mais 'e gidip işin ehli bir usta ile detaylıca konuşmak isteyeceğim bu konuyu.

Gerçekten aklıma yatacak bir cevap alırsamda ilk iş olarak akü değişimi yaparım.
 
Ayni sorunlar bende de vardi servis kavramayi degistirdi. Titreme tamamen kesildi. Hatta 3e atarken sraap diye ses geliyodu oda kesildi. Ancak 2den 1 e duserken nadirde olsa o paaat kuuut sesleri yine gelmeye devam ediyor. Akume baktirdim. 72 amper dedi elektrik ci ama bu kisi cikarmayabilir dedi. Biraz daha idare etsin onuda degistirelim bakalim akunun araca olan etkisine

kavrama değişimini kaça ve nereye yaptırdınız ?
 
Şanzıman yağını bende değiştirmek istiyorum, bakımlı olsun sonuçta biniciyiz ama yetkili servis “değiştirmiyoruz” dediginden insanı kararsızlığa itiyorlar. Sağlam şeyi kurcalatmayak die


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Bu konu ile ilgili çok dolaştım. Henüz akü değişimini yapmadım. Deneyeceğim. Fakat şanzuman işlem görmediği sürece içindeki yağ ömürlük diye bir bilgi vermişti Renault genel merkezi.
 
Bu konu ile ilgili çok dolaştım. Henüz akü değişimini yapmadım. Deneyeceğim. Fakat şanzuman işlem görmediği sürece içindeki yağ ömürlük diye bir bilgi vermişti Renault genel merkezi.
Akü değişimi sonrası tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
Ancak dün akşam bakabildim aküye. 72 amper Bosch'muş. MAsraf çıkmayacak diye çok sevinmiştim. İnşaallah gücü azalmıştır. Bir akücüye gidip test ettireceğim.
 
arkadaşlar son zamanlarda akü değişimi yapan oldumu bende de 60ah akü var üzerinde ve titreme,1-2 vites kararsızlık sorunları yaşıyorum özellikle kışın
burada bazı arkadaşlar değişim sonrası çok memnun olduklarını söylemişler.ben sadece bir oto elektrikçisine danıştım araç güçlü olduğu için yeterli gelmeyebilir değiştirmenin mutlaka faydasını görürsünüz dedi.onun dışında başka profesyonel bir yere danışmadım.
 
Son düzenleme:
Merhaba tavsiyeleriniz sayesin de az önce akü mü değiştirdim ve varta 74 ah - 680 a ( 470 tl fiyatla )

yarım saat kadar turladım ve artık çok mutluyum edc şanzuman ile.

ilk kalkış titreme, kararsızlık ve vuruntular tamamen düzeldi.

vites geçişleri pürüzsüz tam anlamıyla " kaymak gibi " hatta açıkçası ateş ediyor :silah

herkese teşekkür ederim. saygılarımla :cool:


merhaba değişimi nerede yaptırdınız acaba.birde mesaj attığınız günden bugüne izlenimleri alabilirmiyiz.
 
arkadaşlar son zamanlarda akü değişimi yapan oldumu bende de 60ah akü var üzerinde ve titreme,1-2 vites kararsızlık sorunları yaşıyorum özellikle kışın
burada bazı arkadaşlar değişim sonrası çok memnun olduklarını söylemişler.ben sadece bir oto elektrikçisine danıştım araç güçlü olduğu için yeterli gelmeyebilir değiştirmenin mutlaka faydasını görürsünüz dedi.onun dışında başka profesyonel bir yere danışmadım.
ben aracı 2. el olarak almıştım, vites geçişlerinde kararsızlık vardı üstündeki akü fabrika çıkış aküsüydü 60lık, değiştirdim varta akü 74 amper taktırdım süper oldu şiddetle tavsiye ederim, hatta bütçen varsa varta aküden başka alma
 
Geri
Üst