Renault edc sorunu ve basit cozumleri.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tanseler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
VDD1By.webp

Merhaba benim akünün fotosu
sizce değiştirmem gerekir mi ; bahsi geçen sorunların düzelmesi amacıyla
elf yazmıştım ama renault nissan 60 Ah görünüyor benim akü

teşekkür ederim.
saygılarımla...

Okuyabildiği kadarı ile 60 amper akünüz. Ve orjinal akü. Bunu değiştirecekseniz 70 veya 72 amper alın mutlaka.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bende de aynı akü vardı. 1 hafta evin önünde yatınca boşalmış arabayı takviye kablosuyla çalıştırdım dikkat edin başınıza gelebilir uzun yola çıkarsanız yolda bırakabilir. Allahtan evin önünde bıraktı beni. Diğer arkadaşın dediği gibi 72 amperlik kaliteli yeni akü alın.
 
Bende de aynı akü vardı. 1 hafta evin önünde yatınca boşalmış arabayı takviye kablosuyla çalıştırdım dikkat edin başınıza gelebilir uzun yola çıkarsanız yolda bırakabilir. Allahtan evin önünde bıraktı beni. Diğer arkadaşın dediği gibi 72 amperlik kaliteli yeni akü alın.

teşekkür ederim verdiğini,z bilgi için ilk fırsatta değiştireceğim.
peki bir şey daha sormak istiyorum akü değişimi sonrası radyoya bağlanmak için radyo kodu yada şifre gibi bir şey isteyecek mi bilginiz var mı ??
 
teşekkür ederim verdiğini,z bilgi için ilk fırsatta değiştireceğim.
peki bir şey daha sormak istiyorum akü değişimi sonrası radyoya bağlanmak için radyo kodu yada şifre gibi bir şey isteyecek mi bilginiz var mı ??

Eğer aküyü takan yerde sizin akünün bağlantısını araç ile tamamen kesip yeni aküyü takarsa radyo kod İster. Fakat benim yaktırdığı yerde araçtaki aküyü sökmeden önce başka bi akü bağladılar ve aracın elektrik bağlantısı kesilmeden eskiyi çıkartıp yeni aküyü taktılar. Dolayısı ile kod sormadı radyo.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
teşekkür ederim verdiğini,z bilgi için ilk fırsatta değiştireceğim.
peki bir şey daha sormak istiyorum akü değişimi sonrası radyoya bağlanmak için radyo kodu yada şifre gibi bir şey isteyecek mi bilginiz var mı ??
Arkadaşım 2012 mazda 3 aracına takan satıcı araç çalışırken değiştirdi yani elektrik kesilmemiş oldu. Niye diye sorduğumda teyp kodu ve diğer elektronik beyinler yazılım filan hata vermesin diye dedi bir sıkıntı olmadı. Bazı araçlarda sanırsam japonlarda sanırsam kutuplar ters oluyormuş dikkat etmek lazım.
 
Edc kavrama proplemi

Merhaba arkadaslar,

Oncelikle bahsedecegim cozumler %100 kesinlik saglamamak ile beraber denenmesinde fayda vardir.

Aracimin sorunlari;

1-2 gecislerindeki kararsizlik
İlk gaz tepkisindeki sertlik ve sonrasinda ayaginizi gazdan cekip tekrar gaza bastiginizda vuruntu yapar gibi hareket etmesi.

Bu sorunlari yasayan arkadaslarin bakacagi ilk yer aku olacak. Fabrikasyon araclarin uzerinde 50 amper aku yer almkata fakat bu aku edc nin cektigi elektrigi tam olarak saglayamadigindan kararsizliga dusmesine neden oluyor. Dolayisi ile bu araclarda 70-75 amper aku olmasi gerekiyor. Bu degerdeki aku sorunun %90 nini ortadan kaldiriyor.


Bir diger onemli konu ise yazilim. Soyle ki bugun ogrendigim bilgiye gore ( ki kendimde bu sayfayi gordum clip cihzindan ) yazilim yuklenebilen renault araclarin omru boyunca 8 kere yeni surum yuklenebiliyor. Bu fabrikanin cikarttigi guncellemeler de dahil toplamda sadece 8 yazilim yuklemesi yapilabiliyor. Yine kendi aracimdan ornek verecek olursam ben bugune kadar 5 kere yazilim yukletmisim ve aracin 3 yazilim hakki kalmis. Yani renault ust uste 4 guncelleme cikartsa 4. Yu alamayacagim ve mevcut surum araca bir kere yuklenebilecek sekilde proglanmis. Yani benim aracimda ariza var yazilim atalim diye servise gittiginizde eger aractaki ve servisin elindeki son surum ise islem yapamiyor yazilimi yukleyemiyor hem clip cihazi hem arac beyni yuklemeye izin vermiyir sadece guncellemeyi alabiliyor.

Gelelim sanzimana etkisine. Ben bu olaylari gordukten sonra ve aracta hem guncel surum oldugunu gorup hemde yeni yazilim yuklenemeyevegini ogrendikten sonra usta debriyaj ayarina bakalim dedi. Yapilan okumada benim aracin 1. Debriyaji ( balatasi ) 8.3mm 2. Debriyaji ( balatasi ) 10.8mm olarak deger verdi. Daha sonra araca yine clip cihazindan tekrar okuma icin komut verildiginde ilk debriyaj 8.5mm ikinci debriyaj 10.5mm olarak okudu ve bunu kayit ettik beyine. Buradaki olay okunan ilk deger arac beynindeki deger yine okunan ikinci deger clip cihazinin okudugu deger. Bizim clip cihazindan cikan degeri aracin beynine kaydetme sebebimiz kalkistaki sertlik ve 1-2 gecislerindeki kararsizligi ortadan kaldirmakti.

Bu islemler sonunda arac hatiri sayilir derecede yumusayarak kalkislar tork konvertorlu sanziman gibi purussuzlesti ve 1-2 geçişlerindeki sacmalik ortadan kalkmis oldu.

Bu islemler oncesinde gerek ara hizlanmalarda gerek ilk kalkislarda aracim bariz sekilde sanki vuruntu yaparak gazi aliyordu. Bu olay ortadan tamamen kalkmadi fakat oranlayacak olursam her 20 gaza basmamda bir defa ve bu bir defayi da yine yumusak bi hareketle yapiyor.

Ozetleyecek olursam; ilk olarak akunuzu 70-75 amper olarak degistirin ( ben daha degistiremedim ilk firsatta onu degistirecegim ) ikinci olarak balatalarin asinma degerlerini mutlaka kontrol ettirip arac beynindeki degeri degilde clip cihazinin okudugu degeri kayit ettirin.

Umarim yardimci olabilir, keyifli forumlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben akümü 74 amper varta ile değiştirdim.....iyiki tavsiyenize uydum....araç çok değişti kararsızlık vuruntu sıfır nerdeyse vites geçişleri ni hissettirmiyor....yazılım için çalışma yapıyorum....çok teşekkür....iyi bayramlarrr
 
Sizde nasıl sorunlar vardi
 
aracım 188 binde bendede aynı sıkıntılar vardı arç 1 den 2 ye gecerken silkeleme yapıyordu.1 ay anca oldu 70 lik orjinal renault aküsü aldım akü takıldıktan sonra bariz bir sekilde vitesler tiremesiz kaymak gibi geçmeye başladı 1 den 2 ye.10 gün öncede antalyada özel servis olan arkadaşım baskı balata kalibrasyonu yaptı.aracı aldığım ilk günkü haline döndü.viteslerdeki kararsızlıklar ortadan kalktı
 
Benimde aracın edc şanzıman beyninde arıza verdi usda programla arızaları giderdi ama yine arazı vebilir dedi edc şanzıman beyninnin fiyatı 4000 TL civarı imiş,
 
Şanzıman yağınızı düzenli değiştirmeyi ihmal etmeyin. 72 amper aküden vaz geçmeyin
 
Geri
Üst